1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش سفر عکاسان حامی محیط زیست به سرزمین لاله های واژگون

گزارش سفر عکاسان حامی محیط زیست به سرزمین لاله های واژگون

عکاسان حامی محیط زیست با حضور در شهرستان خوانسار و سرزمین لاله های واژگون از نماهای طبیعی و شهری این شهر عکاسی کردند.

یکصدوششمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در قالب کارگاه عکاسی طبیعت در حرکتی شبانه از تهران عازم شهرستان خوانسار در استان اصفهان شد و در سفری یک روزه از جاذبه های گردشگری این شهر به عکاسی پرداخت.
پس از برگزاری بیش از یکصد عنوان سفر عکاسی در سطح استان های کشور، یکصدوششین تور عکاسی این رسانه، با برنامه ریزی از پیش تعریف شده و اطلاع رسانی جامع، در روز پنجشنبه ۱۳ اردی بهشت ماه جاری با حضور عکاس شناخته شده و مجرّب این شهرستان استاد محمد منصوری و پژوهشگر گیاه شناس مهرداد فراحّی برگزار شد.
همسفران تورهای عکاسی چیلیک(Chiilick.com) پس از گذر ازنخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک در تازه ترین دور برگزاری سلسله سفرهایی که با هدف آموزش های غیرمستقیم کارگاهی عکاسی و در سایه زندگی گروهی برگزار می شود، لاله های واژگون دشت گلستانکوه شهرستان خوانسار را در هوایی ابری_آفتابی با نور صبحگاهی تا پیش از ظهر مورد تجربه و عکاسی قرار دادند و در ادامه از چشمه کاسون، آستان امامزاده و مسجد صحن و ایوان مسجد جامع و آرامستان قدیمی شهر و کوچه لاغ های حاشیه شهر دیدار و عکاسی کردند.

در این سفر از میان تعداد بیش از ظرفیت متقاضیان تنها ۲۰ تن از عکاسان علاقمند موفق به حضور و عکاسی از طبیعت و مناظر منطقه شدند که همسفران در سفری شبانه در شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردی بهشت ماه جاری بار این سفر را به دوش گرفتند پس از حضور صبحگاهی در مقصد، عازم دشت گلستانکوه شدند.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار گیرند.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.
پایان بخش برنامه یکصدوششمین تور عکاسی چیلیک پس از مشارکت در انعکاس گزارش تصویری، شرکت در جلسه نمایش آثار برتر و نقد و بررسی عکس های این سفر می باشد که با حضور همسفران فعال و مجاز به حضور، در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار خواهد شد.
اسامی همسفران همراه در تور عکاسی لاله های واژگون خوانسار به این ترتیب است: فاطمه آبشاری، ناهید کیانیان، مریم رجبی فر، حمیده نظری، حسین موقّر، محمد موسی زاده، مریم خداوردی، عارفه حجّارمنش، آرزو کرمی، شاداب تحویلداری، ندا رهگذر، اعظم حشمتی، راستین موسی زاده، بهار تاجیک، فاطمه بلوردی، مونا غلامیان، سارا اکبری، سبحان سروری، بهناز نجفی، آرزو کافی، فاطمه کاتبی و مهدی سروری .
گزارش تصویری این تور عکاسی از نگاه همسفران نیز در حال گردآوری و تنظیم است که ظرف روزهای آتی منتشر خواهد شد.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک “ (Chiilick.com) با هدف عکاسی از: ارتفاعات ییلاقی استان گیلان، برداشت شالی، عشایر خلخال، روستای سرآقاسیّد و عشایر شهرکرد، روستاهای کردستان، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، جزیره قشم، نهارخوران گرگان، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، منطقه اسالم به خلخال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.

پیشین
نمایشگاه عکس «نگاهی به عکس‌های جهان نما» در موزه عکسخانه شهر
پسین
نمایشگاه عکس «چیزی شبیه زندگی» در خانه هنرمندان

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • شنیدن کی بود مانند دیدن ؟ قدیمی ها، بزرگترهای ما ، خوب و از روی تجربه گفتند
    #تور_عکاسی_چیلیک را باید دید با شنیدن نمیشه شناخت
    جای دیگر قدیمی ها بزرگترهای عزیز ما گفتند میخوای کسی را بشناسی باید #همسفر بشی تا بشناسی در سفر و همراه شدن #تور_عکاسی_چیلیک را میتوان شناخت
    مدیری مدیّر جناب آقای #مهدی_سروری در #پایگاه_عکس_چیلیک راهنما ودلسوز #تور_عکاسی_چیلیک برادرانه بزرگواری میکنند در آرامش خیال و اطمینان به پشتوانه صدوهفت مرحله #تور_عکاسی بهترینها را چه از لحاظ مکانی و چه از لحاظ زمانی برای #همسفران بوجود می آورند

    پاسخ
  • سفر فى نفسه بسیار خوب است اما اگر عکاسانه-اگاهانه و حاصل تلاش جمعى یک گروه علاقمند به محیط زیست و کنجکاو نسبت به همه انچه که در طبیعت وجود داردباشد بسیار زیبا خاطره انگیز مى شود من تجربه هاى اولیه و ناب خودرا مدیون حضور در این گروه هستم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست