1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش سومین دوره جشنواره عکس فیروزه تبریز

گزارش سومین دوره جشنواره عکس فیروزه تبریز

سومین جشنواره سراسری عکس فیروزه با حضور قریب ۳۰۰ عکاس از ۲۰ استان کشور به کار خود پایان داد.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین نجفی مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در آیین اختتام این جشنواره ضمن تشکر از حضور عکاسان سراسر کشور در این جشنواره گفت: سومین جشنواره سراسری عکس فیروزه شاهد حضور پر شکوه عکاسان بود که نشان از برتری و اعتبار این جشنواره دارد.
وی ابراز امیدواری کرد چهارمین جشنواره عکس فیروزه بهتر از سه دوره قبلی برگزار گردد.

گزارش سومین دوره جشنواره عکس فیروزه تبریز

نجفی همچنین در ادامه از همکاری های شهردار و اعضای شورای شهر تبریز بعنوان اصلی ترین حامیان این جشنواره قدردانی نمود و افزود: حضور حداکثری عکاسان با تجربه از سراسر کشور در سومین جشنواره سراسری عکس فیروزه نشان می دهد جشنواره عکس فیروزه توانسته جایگاه خود را در میان جامعه عکاسی ایران پیدا کرده و سه سال متوالی عکاسان زیادی را از شهر های مختلف کشور یک جا گرد هم آورد.

در ادامه این مراسم دکتر شهرام دبیری رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز ضمن تشکر از حضور عکاسان سراسر کشور در سومین جشنواره سراسری عکس فیروزه گفت: عکس و تصویر از موثر ترین ابزار برای ثبت آداب، فرهنگ، معماری و سنت اقوام و ملل مختلف است و به جرات می توان گفت یک عکس خوب بهتر از ده ها نوشته می تواند گوشه های تاریک و روشن از زندگی را منعکس کند و امروزه عکس در همه حوزه ها حتی حوزه پزشکی و جغرافیا نقش و نفوذ پیدا کرده است.

دکتر دبیری با اشاره به اینکه تبریز بعنوان شهر اولین ها در کشور مطرح است افزود: بحث هنر عکاسی برای اولین بار در ایران در شهر تبریز مطرح شده است و نیز اولین نمایشگاه عکس کشور در شهر تبریز برپا شده است.

وی در پایان ضمن تشکر دوباره از حضور عکاسان سراسر کشور در تبریز ادامه داد: عکاسان با فعالیت خود در این جشنواره چهره تبریز را در تمام زمینه ها بیش از پیش می شناسانند و علاوه بر تبعات فرهنگی و اجتماعی باعث رونق اقتصادی و جذب گردشگر نیز می شوند و رقابت کاری میان آنها سبب پیشرفت هنر عکاسی می شود.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز ابراز امیدواری کرد: جشنواره های بعدی عکس فیروزه به صورت بین المللی و فرا ملی برگزار شوند.
شایان ذکر است در اختتامیه سومین جشنواره سراسری عکس فیروزه که با حضور قریب ۳۰۰ عکاس از ۲۰ استان کشور برگزار شد، در بخش معماری امیر عنایتی، میعاد آخی، جلال شمس آذران و مریم فطورچیان به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را کسب نمودند.
همچنین در بخش چهره شهر سید محمد صادق حسینی، صمد قربان زاده، نیما دیماری و محسن زین العابدینی بعنوان نفرات اول تا چهارم انتخاب شدند.
گفتنی است در بخش پرتره محیطی (بخش ویژه) هیات داوران سومین جشنواره سراسری عکس فیروزه هیچ کدام از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را حایز دریافت جایزه ویژه استاد هادی شفائیه ندانسته و آثار محمد هادیان، مریم وحید زاده، سروش جوادیان، امید گرشاسبی، علی سراج همدانی، محمد ادیبی و سونیا حکمتی شایسته تقدیر شناخته شدند و بدین ترتیب اسکار عکاسی ایران در سومین جشنواره سراسری عکس فیروزه بدون برنده ماند.

پیشین
هجدهمین تور عکاسی چیلیک در همدان برگزار شد
پسین
هیات مدیره جدید انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست