1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش مجمع سالانه انجمن صنفی عکاسان مطبوعات

گزارش مجمع سالانه انجمن صنفی عکاسان مطبوعات

سالن اجتماعات ساختمان آریان در خیابان بهار تهران عصر امروز یکشنبه ۱ شهریورماه جاری پذیرای حضور اعضای انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران شد.
در این نشست که با حضور دکتر عیسی زاده نماینده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و تایید اعداد قانونی حاضرین توسط ایشان به حدنصاب لازم رسید ۳۷ تن از آقایان عکاس مطبوعاتی حضور فیزیکی و ۱۴ نفر نیز حضور وکالتی داشتند و مجمع سالانه انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران در نخستین روز شهریورماه سال ۱۳۹۴ نیز با وجود برخورداری از بیش از یکصدو بیست و چند عضو، با ۵۱ حضور قانونی رسمیت یافت و کار خود را آغاز کرد.

عکاس: مجتبی محسنی

عکاس: مجتبی محسنی

در این جلسه دکتر سلیمانی مدیر هنری زیباسازی شهرداری تهران هم حضور یافت و با دقایقی تاخیر پس از اعلام زمان جلسه این نشست با ذکر صلوات و فاتحه برای شادی روح عکاس فقید مطبوعات غلامحسین ملک عراقی کار خود را آغاز کرد و پس از پخش آیاتی چند از کلام الهی قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ، کاوس صادقلو به عنوان ریاست انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران در جایگاه حاضر شد و به ذکر گزارش و نکاتی پرداخت که سرفصل مطالب طرح شده به این ترتیب عنوان می شوند تا حاضرین و اعضا پیرامون انها مطلع بوده و یا درباره ان تامل و اعلام نظر کنند.
۱- هیات مدیره ۲۳ جلسه در سال گذشته برگزار کرده است.
۲
راه اندازی کمیته حقوقی: مسئول کمیته اصغر آزاددل ، بدون درخواست وارد دعوا نمی شویم. شکایت شهبازی از زیباسازی شهرداری تهران به انجمن ، درباره شکایت علایی از عظیمی ، بررسی وحل اختلاف امامی و آقای حضرتی (مدیر میراث فرهنگی قزوین) آقای صادقلو با هر دو طرف ، بیمه خانم صمدی ، جلسات متعدد ، دادگاه ، اعتراض، جلسات متعدد درباره شکایت هنگامه گلستان از محمد فرنود
۳ – صدور معرفی نامه ها: نیروی انتظامی ، بیمارستان های تهران بزرگ ، علوم پزشکی ، سفارتخانه ها ، متروی تهران ، فتوکینا ، محیط زیست ، حوزه علمیه قم ، سازمان تبلیغات اسلامی جهت مراسم های تقومی سال
۴- طرح ترافیک: برگزاری جلسات متعدد از جمله با آقایان گیل آبادی و … برای دریافت آرم طرح ترافیک ، ارسال نامه ها برای سازمان طرح ترافیک برای افزایش آرم- تشکری هاشمی- گیل آبادی- دکتر چمران- دکتر دبیر
۵- آموزش: کمیته آموزشی با خانه هنرمندان صحبت کردند برای برگزاری کلاس های آموزشی که خانه هنرمندان بحث مالی را مطرح کردند. برای برگزاری کلاس های آموزشی با آموزشگاه ویژه صحبت شده است.
۶- کمک مالی: وزارت کار بعنوان یارانه شصت میلیون ریال ، وزارت ارشاد به انجمن یکصدوبیست میلیون ریال و کمک مالی اعضاء به انجمن در قالب دریافت نشان طرح ترافیک
۷- ده روز با عکاسان: جلسات متعدد آقای صادقلو با انجمن عکاسان ایران و پنج انجمن تخصصی عکس در رابطه با فعالیت عکاسان و برگزاری ۱۰ روز با عکاسان
۸- برگزاری مسابقه عکس: نمایشگاه عکس سالانه به مسابقه عکس تبدیل می شود. برگزاری جلسه هم اندیشی با پیشکسوتان در رابطه با مسابقه عکس ، شورای سیاست گذاری ( اسماعیل عباسی ، سیف الله صمدیان ، فرهاد سلیمانی ، بابک فروتنی و کاوس صادقلو )، محل برگزاری مسابقه ، جذب اسپانسر ( ۱۰ درصد برای معرفی به اسپانسر و ۱۰ الی ۳۰ درصد انجام تمامی کارهای مربوط به اسپانسر به عنوان پورسانت طبق عرف بین الملل پرداخت خواهد شد)

۹- برگزاری نمایشگاه عکس: وورلدپرس فتو در ایران
۱۰- کاشت درخت: معرفی ۵ تن عکاسان پیشکسوت برای کاشت نهال توسط ایشان در اسفندماه سال ۱۳۹۳(به مناسبت روز درختکاری)
۱۱ محل جدید انجمن: ساختمان جدید خانه هنرمندان
۱۲- بیمه: جلسات متعدد در خصوص ادامه بیمه اعضای قدیم و برقراری بیمه برای اعضای جدید و آقای انتظامی ، محرابی و صندوق حمایت از هنرمندان با دکتر ارجمندی
۱۳- شورای هماهنگی: بیش از ۲۰جلسه با انجمن های روزنامه نگاری کشور ، جلسه در مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی در خصوص بیمه و قانون کپی رایت
۱۴- همکاری: جلساتی با زیباسازی شهرداری تهران برای همکاری ، انجمن دوستی ایران و ارمنستان و…
۱۵- دیدار ها و جلسات: نظری وزارت کار ، پرویز اسماعیلی ، بیژن نظری ، قنبری نژاد و فرهنگی هنری شهرداری تهران
۱۶- نامه ها: مقدمات دعوت و حضور استیو مک کوری به ایران ، عضویت اعضا در انجمن مشروط به تک عضوی بودن و اعضای مادام العمر

عکاس: جاسم غضبانپور

عکاس: جاسم غضبانپور

در انتهای گزارش رئیس انجمن، جلسه به محمد جعفری واگذار شد که ایشان هم به عنوان خزانه دار گزارش مالی انجمن را در سال گذشته برای حاضرین روخوانی کرد.
بخش بعدی جلسه حضور غلامرضا حافظ القرآن را می طلبید که به عنوان بازرس در جایگاه حاضر شد و با روحیه ای بشاش خطاب به حاضرین اعلام کرد: تمام مواردی را که خزانه دار اعلام کرد را تایید می کنم و هیچ تخلفی را در سال گذشته شاهد نبوده ام.
زمان گذر از ساعت ۱۶ را نشان می داد و کاوس صادقلو با اعلام اینکه در صورت رضایت حاضرین می تواند به عنوان رئیس در بخش بعدی جلسه که نیاز به تشکیل هیئت رئیسه است ایفای نقش نماید تایید حاضرین را با تکرار کلمه « بمان ، بمان » گرفت و با پیشنهاد اکثریت حاضرین از سعید صادقی ، محمد فرنود ، مهدی منعم و جاسم غضبانپور برای حضور در جایگاه و عهده داری نقش اعضای هیات رئیسه دعوت کرد.

جلسه با نظارت دقیق نماینده وزارت کار به پیش می رفت و برای معرفی شش نامزد پذیرش مسئولیت بازرس در این انجمن یک دقیقه زمان تعیین شد تا هر یک از آقایان به ترتیب الفبا: حسن چپی ، غلامرضا حافظ القرآن ، علی رضا شکاری ، ناصر صحت ، مهدی میرزایی و محمد نوروزی خود را معرفی کنند تا به شکل رسمی اوراق پخش و انتخابات انجام شود.
این چنین شد و اوراق با دو امضای محمد فرنود و مهدی منعم اعتبار یافت و پخش شد و هر یک از حاضرین دو نام را می توانستند در برگه ها عنوان بنویسند.
از مهدی سروری – مدیر مسئول رسانه پایگاه عکس چیلیک – دعوت شد تا عهده دار ثبت شمارش آرا بر تابلو باشد و آرای ماخوذه توسط محمد فرنود خوانده و مهدی سروری نشانه گذاری شد و در نهایت غلامرضا حافظ القرآن با ۴۰ رای، محمد نوروزی با ۲۴ رای به عنوان بازرسان اصلی و علی رضا شکاری با ۱۹ رای به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.
رای دیگر اسامی نیز به ترتیب: مهدی میرزایی با ۹ رای، ناصر صحت با ۷ رای و حسن چپی با ۱ رای معرفی و اعلام شد.
اسامی عکاسانی که در این نشست حضور فیزیکی (وجودی) یافتند به این ترتیب ثبت شد: کاوس صادقلو ، محمد جعفری ، علی رضا شکاری ، بابک فروتنی ، علی همتی ، محمد فرنود ، علی رضا بنی علی ، بهزاد ترکی زاده ، محمد ذبیحیان ، چاوش هماوندی ، بابک برزویه ، فضل ا.. احمدی ، حبیب رحیمی ، منوچهر یگانه دوست ، امیرحسام زرافشان ، ناصر صحت ، نامور عباسیان ، ابوالقاسم حاج محمدی ، مرتضی پورنجات ، حسین نشاط مبینی طهرانی ، اصغر آزاددل ، علی رضا پوراکبری ، غلامرضا حافظ القرآن ، علی رضا سلطانی ، مجید شادمان نژاد ، سعید صادقی ، مهدی میرزایی ، مجتبی محسنی ، محمد نوروزی ، جلال الدین سخا ، حسین ابراهیمی ، جاسم غضبانپور ، حجت ا.. سپهوند ، تقی زنجانی ، وحید ذوالقدر ، محمدمهدی موذن و سیدحسین التجاء.
همچنین اسامی عکاسانی که حضور وکالتی شان مورد طرح و درخواست و پذیرش قرار گرفت به این ترتیب است: ساتیار امامی (نائب رئیس انجمن) ، اسعد نقشبندی ، سیدحمید هاشمی ، علی حسن پور ، محمد صیاد صبور ، زهرا رنجبر ، محمدحسین حیدری ، ناصر عظیمی ، پدرام صیاد ، میرحسین موسوی ، رضا مرادآبادی ، امین مرادآبادی ، اسماعیل داوری ، حسن غفاری .
لازم به یادآوری است در حال حاضر مسئولیت عضویت در هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران را: کاووس صادقلو ، ساتیار امامی ، مجید شادمان نژاد ، بابک فروتنی ، علی رضا سلطانی ، محمد جعفری و اصغر آزاددل برعهده دارند.

عکاس: بهاره زمانداری

عکاس: بهاره زمانداری

از حاشیه های جالب در این نشست عدم حضور بانوان عکاس عضو در این انجمن بود به طوری که جلسه در فضایی کاملا مردانه و بدون حضور هیچ یک از خانم های عکاس مطبوعات و عضو انجمن برگزار شد و یا تذکر ریاست انجمن و جلسه به حاضرین و غائبین بود. تذکری که با همراهی و تایید نظر اکثریت جمع حاضر همراه بود. تذکری که اعلام کرد با وجود این که بنده – کاوس صادقلو – بیش از یک صد عنوان جلسه را در سال گذشته به شکل داخلی و بیرونی داشته ام ، چرا بایستی اغلب استفاده کنندگان از خدمات و امکانات انجمن حتی دو ساعت زمان برای شرکت در جلسه سالانه انجمنی که عضو آن هستند و متعلق به خودشان است ، نداشته باشند؟
طرح این نکته با ذکر مثالی از سوی یکی از حضار همراه شد که آیا اغلب غایبین این نشست ، همان دارندگان امتیاز دریافت طرح ترافیک از انجمن نیستند؟
صورتجلسه این نشست در حالی به امضای هیات رئیسه و سایرین رسید که دقایقی بعد عکاسان و حاضرین و اعضا با ثبت عکس گروهی در حوالی ساعت ۱۸ ختم این نشست را اعلام کردند.

تهیه و تنظیم گزارش: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه « طعم عکس » در نگارخانه آریا
پسین
پیاده روی عکاسان از دریاچه نئور تا سوباتان

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • دقت کردید وجه اشتراک تمامی انجمن های عکاسی در تهران حضور سالمندان و پیران و از کار افتادگان است.
    مسئولین لطفا رسیدیگی کنند.

    پاسخ
  • سلام و آفرین
    طراحی جدید سایت بسیار عالی و روش انتشار اخبار و گزارش ها بسیار حرفه ای است.
    اما در مورد این انجمن و گزارش منتشر شده باید باور کنیم که از دو وزارتخانه در سال حدود بیست میلیون تومان بودجه به این انجمن پرداخت شده؟!
    منظورم این نیست که شما واقعیت و نمی گویید ولی اگر این طور باشد جای تحسین و تشویق دارد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست