1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش نخستین روز از برگزاری دومین دو روزه عکاسان گیلان

گزارش نخستین روز از برگزاری دومین دو روزه عکاسان گیلان

دومین دو روزه عکاسان گیلان صبح روز چهارشنبه ۴ اسفند ماه جاری با حضور عکاسان و مدیران فرهنگی در شهر رشت آغاز بکار کرد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، دومین اجلاس دو روزه عکاسان گیلان با حضور اساتید و هنردوستان دیار فرهنگ و هنر در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) شهرستان رشت صبح روز چهارشنبه ۴ اسفند آغاز شد.
مرتضی یوسف پور رییس انجمن سینما جوانان استان گیلان، سعید طاهری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر گیلان و محمدحسن امینی عکاس پیشکسوت و عکاس مولف کتاب « رشت شهر محبوب من » از مهمانان ویژه روز نخست این کارگاه آموزشی بودند.
در ساعات اولیه آغاز این کارگاه آموزشی  آتنا آرش عضو هیات مدیره انجمن عکاسان رشت و همچنین مدرس رشته عکاسی در دانشگاه های گیلان عملکرد سالهای گذشته این انجمن را برای حضار ارائه کرد.
در ادامه برنامه های روز نخست این کارگاه آموزشی دو  فیلم باعناوین: « عکاسی از دریچه دوربین » و « عکاسی زیر آتش » در رابطه با مقوله های مستند سازی اکران و توسط الوند رضازاده ، عضو هیات مدیره و رییس انجمن عکاسان رشت که مدرس انجمن سینمای جوانان ایران و دانشگاه های گیلان است مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
اساتید و هنرجویان حاضر در برنامه بعد از صرف پذیرایی به میزبانی انجمن عکاسان رشت ، در سالن حضور یافته و به ادامه آموزش ها و نقد کارشناسان مشغول شدند.

در برنامه عصر روز نخست این کارگاه آموزشی نیز افشین میرزایی عضو هیات مدیره انجمن عکاسان رشت با معرفی دوسالانه سرمایه اجتماعی توانست آثار مختلف از عکاسان مختلف را به نمایش بگذارد.
در ادامه مجتبی محمدی استاد دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر گیلان با موضوع اصول اخلاقی در عکاسی خبری راه های مختلف برای ثبت یک عکس مستند و یا اجتماعی را برای علاقه مند به عکاسی خبری تشریح کرد.

در عکاسی مدرن نام گذاری برای هر تک عکس یا مجموعه عکس به علاوه ثبت درست و به موقع آن اهمیت بالایی دارد در همین رابطه کمیل شریفی از دیگر اساتید این اجلاس مواردی با عنوان موضوع ایده یابی و نامگذاری در عکس را مطرح کرد.

گفتنی است در ساعات پایانی روز نخست اجلاس آی تای شکیبافر دانش آموخته هنر و عکاسی و مدرس عکاسی در دانشگاه های تهران با موضوع عکاسی صحنه پردازی شده یا همان استیج فتوگرافی مباحثی را ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

شایان ذکر است در ادامه برنامه های روز نخست، برنامه های روز دوم از ساعت ۹ صبح با عنوان: کارگاه نورپردازی در عکاسی توسط خانم شکیبافر، ساعت ۱۵ نشست رمز و راز عکاسی مستند از بیان رضا گلچین، ساعت ۱۶ نمایش و تحلیل مجموعه عکس با محوریت مردم شناسی با کلام محمد گلچین، ساعت ۱۷:۳۰ انتزاع در عکاسی با حضور بهروز بقایی و مهدی سروری و در نهایت آیین اختتامیه در ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد.
روز دوم این کارگاه آموزشی همانند روز نخست از صبح تا غروب برگزار خوهد شد.

پیشین
نمایشگاه عکس « سکوت » در نگارخانه عمارت روبرو
پسین
گزارش دومین روز از برگزاری دومین دو روزه عکاسان گیلان

به تازگي منتشر شده

۱۰ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سپهر محمودیان
    ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ ۰۳:۰۱

    سلام و خسته نباشید
    دو روز بسیار عالی بود و پیشرفت شگرفی نسبت به پارسال داشت
    کارگاه های آقایان شریفی-رضا زاده – محمدی و برادران گلچین فوق العادع بود

    خسته نباشید ویژه به دبیر همایش آقای رضا زاده و هیات مدیره انجمن عکاسان آقای میرزایی و خانم آرش

    پاسخ
  • بسیار خوشحالم که چنین برنامه هایی در این شهر که پر از استعداد نهفته است اجرا میشود و باعث میشود این استعداد ها تلنگری برای شکوفایی بخورند ، سپاس از برگذار کنندگان و حامیان این برنامه ها

    پاسخ
  • نریمان قربانی
    ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ ۰۳:۳۴

    با درود
    برنامه خیلی خوبی بود، به امید گسترش بیشتر برنامه های اینچنینی .
    جای دوستان و عزیزان علاقمند خالی

    پاسخ
  • با وجود اینکه مجموعه نشست ها متنوع و قابل قبول بود ولی باید بگویم یکی از ضعیف ترین و بی نظم ترین کارگاه ها کارگاه نور و نورپردازی خانم ای تای شکیبافر بود.
    انتظار می رود که خانم آرش در دعوت از اساتید بیشتر دقت کنند.

    پاسخ
  • سلام و عرض تشکر
    برنامه بسیار خوبی است
    تشکر می کنم از انجمن عکاسان رشت و دعوت از استاد مجتبی محمدی
    از صحبت ها و تجربه هایی که لابلای گفته های ایشون بود خیلی نکات اموزنده و ارزشمندی بود.

    پاسخ
  • این برنامه دو روزه بوده و این گزارش کامل نیست.
    نشست روز دوم و کارگاه اساتید محمد گلچین، بهروز بقایی و آقای سروری با موضوع عکاسی در بین کودکان ییلاق تالش و انتزاع در عکاسی از بهترین بخش های برنامه بود.
    کارگاه استاد مجتبی محمدی هم جزو کارگاه های بسیار مفید بود.
    به عنوان یک آماتور علاقمند برام مفید بود و ازتون تشکر می کنم
    امیدوارم در طول سال هم شاهد نشست های متفاوتی از این شکل باشیم.

    پاسخ
  • با سلام
    باید بگم که اهل رشت نبودم ولی از راه دور اومدم و در این کارگاه شرکت کردم.
    من با انتقادهایی که حاضرین در سالن در پاسخ به سوال استاد سروری مطرح کردند موافقم ولی این دلیل نمیشه که از کلیت این برنامه راضی نباشم.
    آقای سروری درست گفتند و بایستی شرایط را با امکانات سنجید و قدر این محیط و جمع و برنامه ها را بدانیم.
    در مجموع همه اساتید خوب بودند و کلاس ها برای من خیلی مفید بودند و استفاده کردم.ممنونم از استاد آرش که همیشه بهترین هستند.

    پاسخ
  • زحمات اساتیدی چون آقای رضازاده و میرزائی و خانم آرش در بالابردن کیفیت نگاه و سطح عکاسی عکاسان و اعضای انجمن قابل تقدیر است.
    ای کاش بیشتر قدر این دلسوزان را بدانیم.
    امیدوارم مدیران فرهنگی و مسئولین مربوطه قدرشناس زحماتشان باشند.

    پاسخ
  • رضا ربانی نژاد
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ ۰۱:۴۹

    دوروزه عکاسان گیلان با زمان محدود خود با تمام کاستیهای که داشت قابل تقدیر وستایش است چون گرد آوری گروهی با این تعداد اعضاـ در روزهای کاری هفته کار مشکلیست شاید اعلان برنامه ها و حضور اساتید گرانقدر بیش از هرچیز موجب حضور واشتیاق عزیزان عکاس در این برنامه شد . ولی نکته قابل تاملی که وجود داشت حضور استادی بود که نکات کاملا کپی شده از برنامه (کلاس )قبلی خود بدون کلمه ای کم یا زیاد شدن با همان تصاویر ارایه شده در دوره قبل کلاسش را اجرا نمود.
    از آقای رضازاده آقای میرزایی و دیگر عزیزانی که مخلصانه برای انجمن تلاش میکنند سپاس گذارم

    پاسخ
  • مریم گیتی نژاد
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ ۱۷:۱۷

    سلام و خسته نباشید
    برنامه بسیار خوب و مفیدی بود.و امیدوارم هرساله این ۲ روز انجمن برگزار بشه و ما بتونیم از تجربه ها و اطلاعات استاتید محترم بهرمند بشیم …سپاس از اقای رضازاده و اقای میرزایی و خانم ارش عزیز که تلاش های بسیاری برای برگزاری این ۲روز کردند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست