1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارش کارگاه انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی

گزارش کارگاه انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی

iranaipa_w3.jpg

سومین کارگاه آموزشی تخصصی انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران، اول اسفند ۸۷ با همکاری موزه امام علی (ع) در محل این موزه برگزار شد.

موضوع این کارگاه؛ کاربرد مایعات و آتش در چیدمان عکسهای تبلیغاتی بود که با حضور علاقمندان برپا شد.

"یدالله ولی زاده"، رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران، با اشاره به برگزاری دو دوره کارگاه آموزشی توسط انجمن عکاسان تبلیغاتی طی دو ماه گذشته با همکاری موزه امام علی، گفت: انجمن با هدف گسترش آموزش تخصصی عکاسی تبلیغاتی با استفاده از شیوه‌های گوناگون، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کرده است که این کارگاه به شناسایی و بهره‌گیری از مایعات و آتش در عکس‌های تبلیغاتی اختصاص یافت و به طور ضمنی قابلیت‌های مختلف عناصری چون آب و آتش برای شرکت کنندگان تشریح و ارائه شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این سری از کارگاه‌های آموزشی زمینه گسترش همکاری و مشارکت فعالان و عکاسان این عرصه را فراهم می‌کند، تصریح کرد: برگزاری مداوم این کارگاه‌های آموزشی در دستور کار انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی قرار گرفته است.

در حاشیه برگزاری این کارگاه، "ویلیام هاروتیونیان"، دبیر انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی نیز با اشاره به سابقه فعالیت‌های انجمن مذکور اذعان داشت: انجمن عکاسان تبلیغاتی، در سال ۸۲ به منظور گسترش و ارتقاء جایگاه عکاسی تبلیغاتی و همچنین ایجاد انسجام میان فعالان این شاخه از عکاسی پایه‌گذاری شد.

وی با اشاره به اینکه تا امروز عکاسی تبلیغاتی تا حدودی در کشور مهجور مانده است، افزود: انجمن عکاسان تبلیغاتی در راستای گسترش اهداف مشترک و معرفی بیش از پیش جایگاه این نوع عکاسی در کشور شکل گرفته است.

دبیر انجمن عکاسان تبلیغاتی کشور از عکاسی تبلیغاتی به عنوان تنها نوع عکاسی کاربردی یاد کرد و گفت: رعایت نشدن حقوق مالکیت معنوی بزرگترین مانع توسعه این رشته است که این انجمن پیگیری حقوق عکاسان صنعتی و تبلیغاتی را در اولویت های کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به  دورنمای امیدوارکننده جایگاه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در کشور گفت: افزایش رقابت در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی در کشور و جهانی شدن تجارت و کسب و کار ، نیاز به افزایش کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص در این بخش را در کشور افزایش داده است و با توجه به افزایش تقاضا در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی و همچنین توسعه حقوق مالکیت معنوی این انجمن تلاش دارد جایگاه این رشته را توسعه داده و به ارتقای دانش و مهارت‌های فنی در این زمینه کمک کند.

لازم به ذکر است؛ چهارمین کارگاه آموزشی انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی با عنوان "عکاسی فقط ابزار نیست"، ۱۵ اسفند ماه سال جاری با حضور استاد "علی رئیس شقاقی"، در محل موزه امام علی (ع) برگزار می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست