1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گشایش ” انتهای زمین ” با حضور عکاسان ایرانی

گشایش ” انتهای زمین ” با حضور عکاسان ایرانی

پنجمین نمایشگاه گروهی عکاسان رسانه “پایگاه عکس چیلیک” (Chiilick.com) با عنوان “انتهای زمین” عصر روز دوشنبه ۲۷ مردادماه در نگارخانه زمستان خانه ی هنرمندان ایران گشایش می‌یابد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ پنجمین نمایشگاه گروهی عکاسان رسانه ” پایگاه عکس چیلیک “(Chiilick.com) با عنوان ” انتهای زمین” عصر روز دوشنبه ۲۷ مردادماه در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران گشایش می یابد.در این نمایشگاه تعداد ۶۸ عکاس با ۷۴ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر عکس های برتر خود را از موضوع فرم و هندسه دور و نزدیک طبیعت کویر پس از ارائه و گذر از مراحل ارزیابی به نمایش می گذارند.

مدیرمسئول ” پایگاه عکس چیلیک ” با دعوت از هنرمندان، عکاسان و اعضای هیات مدیره انجمن های عکاسی کشور و همچنین مدیران فرهنگی، هنری درخواست کرد تا با حضور در این نمایشگاه برای دقایقی چند شرایط گفت وگوی آسان و مستقیم را با صاحبان استعداد جوان فراهم آورند.

مهدی سروری هدف از برگزاری این نمایشگاه گروهی را معرفی زیبایی های پنهان طبیعت گرم و خشک کویر برشمرد و اظهار کرد: جوان، نقطه آغاز نوگرایی و خلاقیت است و هدایت نگاه جوانان در سلسله تورهای عکاسی این رسانه توانسته است مولد نمایشگاه هایی اندیشه محور از منظری نو برای بیننده باشند.

سروری با اشاره به نمایشگاه های برگذار شده توسط عکاسان این رسانه با عناوین: “جشنواره تورهای عکاسی چیلیک”، “همچو این می” و “سبز سرخ”(با موضوع نگاه های عاشورایی) و “نگذاریم! خاطره شود…”(به مناسبت گرامی داشت هفته جهانی محیط زیست)، ضرورت توجه به نگاه نوجو و خلاق جوان را یادآور شد.

وی حضور عکاسان صاحب کسوت و مسئولیت را در حرکت هایی اینچنین، بهترین مشوق و هادی برای عکاسان موفق برشمرد و این مهم را نشانه ای از شناخت روحیه، درک نیاز عمیق، تقدیر از استعداد، توان و تلاش جوانان موفق دانست.

در بخشی از قاب ابتدای این نمایشگاه آمده است: آنچه را همگان با مشاهده ی کویر و دریافت این بخش از خلقت حضرت پروردگار برداشته اند، دریافتی زیبا و درکی جذاب را برای چشمان بینا و فهم فعال به همراه داشته است ولی چیزی را که معلم شهید و فرزند کویر دکتر علی شریعتی از کویر برداشته، دریافتی متفاوت از سایرین بوده تا آنجا که می گوید:

کویر “انتهای زمین” است؛ پایان سرزمین حیات است.

در کویر گویی به مرز عالم دیگر نزدیکیم…

در کویر، خدا حضور دارد…

اسامی عکاسان صاحب اثر در این مجموعه به این ترتیب است: محمد آزادی، محمدرضا(امید) آقائی، مینا بازوار، ابراهیم باقرلو، فرزانه بی آزاران، سمیرا بیگدلی، مونا ثباتی، اکرم جمعی، هامان جوادی، یاسمن حسین پور، زهره حسینی جم، فاطمه(رامش) حسینی لاهیجی، معصومه حضرتی، نازیلا حقیقتی، زهرا حیدری، مریم خادم بهمنیار، نیما خالدی کیا، محمدرضا خرازی، شیما خراسانی، زهرا خوش، علی(کامران) ذهبی، امین رحمانی، محمدرضا رحیمی، بهادر رحیمی، علی روحانی، محمدرضا زارع، محسن زین العابدینی، محمدرضا سجادی، روح ا.. سنجرانی، مهدیه سیفی، پریسا شادمان، لادن شجاع، مرتضی شجاعی، ماهرخ شش بلوکی، حدیثه شعبانی، فاطمه شیخعلی میرالی، امیر شهرابی، لیلا صادقزاده، مهدی طاهری، منا عبدا..پور، حسین عصاری آرانی، سوگند عطاران، شجاع الدین علاالدینی، عرفان علیپور، ملیحه فرهادی، سارا فیروزی، احمد قاسمی، آزیتا قاسمی، محمد قدرتی وایقان، مهدی کاظمی خالدی، آیدا کیوانی، میران(شورش) مباشری، مجتبی محسنی، میترا محمدی، حجت ا.. محمدی، سجاد معظمی گودرزی، مائده موحد، صادق موسوی، ایمان میری، فاطمه ندیمی، حمیدرضا(پیمان) نوروزی، سمانه نوری زاده، سودابه هارونی، علی هاشمی، سمیه هاشمی، سجاد هاشمی، امیرحسین هاشمی جاوید، مجید وفائی.

کتاب عکس این نمایشگاه نیز با عنوان ” انتهای زمین” همزمان با گشایش این نمایشگاه رونمایی شده و در اختیار عکاسان صاحب اثر قرار می گیرد و آثار منتخب این نمایشگاه پس از تهران، عازم دیگر شهرستان های متقاضی و استان های کشور خواهد شد.

این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۷ مردادماه در نگارخانه زمستان خانه ی هنرمندان ایران گشایش یافته و علاقه مندان می توانند تا پایان روز پنجشنبه ۳۰ مردادماه جاری همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ از این نمایشگاه دیدن کنند.

خانه‌ی هنرمندان ایران در تهران، خیابان طالقانی، خیابان شهیدموسوی شمالی، باغ هنر واقع شده است.

انتهای پیام /اس

پیشین
« انتهای زمین » با حضور عکاسان ایرانی گشایش می یابد
پسین
گزارش تصویری ۳: گشایش نمایشگاه انتهای زمین

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست