1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گفت وگو با مقیم نژاد، داور پنجمین جشنواره عکس وقف

گفت وگو با مقیم نژاد، داور پنجمین جشنواره عکس وقف

دبیرخانه پنجمین دوره جشنواره ملی عکس وقف چشمه همیشه جاری گفت وگویی با دکتر سیدمهدی مقیم نژاد به عنوان عضوی از اعضای گروه داوران این دوره از جشنواره انجام داده است که می خوانیم.

ایشان  در مورد تکرار و دوره ای بودن جشنواره های عکاسی و مقایسه آن با جشنواره های مقطعی و غیر دوره ای در کشور به عواید و خسارت ها تاکید کردند و در مورد دوره ای بودن جشنواره های رقابتی یادآور شدند:

تداوم و تکرار جشنواره ها با هدف مشخص ارزشمند ، و تاثیر گذاری و نتایج حاصل از این گونه جشنواره ها بسیار بهتر از جشنواره های غیر دوره ای می باشد اما صرفا تکرار در یک جشنواره کافی نیست، تکرار جشنواره  با یک موضوع مشخص باید نتیجه رو به جلو و روند تکاملی داشته باشد  و اهداف جشنواره تنها در روال عادی برگزاری جشنواره دیده نشود.

تکرار و تداوم جشنواره زمانی موثر است که علاوه بر برگزاری جشنواره و به نمایش گذاشتن آثار ، برگزار کننده ها  برای تفهیم هدفشان در برگزاری جشنواره  به عکاسان کوشش کنند. یعنی علاوه بر اجرای جشنواره، جلسات بحث و گفت و گو  میان برگزار کنندگان، ناظران ماجرا، داوران و عکاسان برگزار شود و رصدی از برگزاری یک دوره از یک جشنواره با موضوع مشخص صورت گیرد و تولیدکنندگان اثر هنری در جریان نقاط قوت و ضعف آثار خود قرار گیرند، همچنین دلیل انتخاب آثار برتر مشخص شود. و یا حتی مقایسه ای هم به لحاظ آماری و هم از نظر شیوه عملکرد عکاسان و برگزار کنندگان جشنواره انجام پذیرد.

متاسفانه در جشنواره های برگزار شده چنین روندی صورت نمیپذیرد و شاهد آن بودیم که سال ها از یک جشنواره گذشته بدون اینکه در دوره های بعد شاهد  توسعه در روند برگزاری باشیم.

لازم به یاداآوری است پنجمین جشنواره ملی عکس وقف چشمه همیشه جاری چندی پیش مهلت زمانی دریافت آثار را به پایان رساند و دبیرخانه در حال حاضر ه امر سامان دهی به فایل عکس های رسیده مشغول است.
سایر اخبار و آمارها و اطلاعات ارسالی از سوی دبیرخانه بلافاصله پس از دریافت در بخش سرخط اخبار رسانه پایگاه عکس چیلیک به عنوان حامی رسانه ای این دوره از جشنواره منتشر خواهد شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس «طبیعت گیلان » در شهر رشت
پسین
فرهنگ و آداب ایرانی اسلامی در نگاه عکاسان مازندران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست