1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. یادداشت علی سلحشور برای عکاس فقید «محمدعلی غریقی»

یادداشت علی سلحشور برای عکاس فقید «محمدعلی غریقی»

در تکرار روز و شب آنچه عادت شده و فراموش می شود نام ها و رویدادهاست.
محمدعلی غریقی | پایگاه عکس چیلیک | www.chiilick.comنام هایی که روزی بودند و آموختند و بعد از بارها حضور و اتفاق و همکاری و همدلی، خاطره ها ساتند و … امروز دیگر نیستند. در پس این نبودن ها است که عادت خودنمایی می کند و گاه! عادت شکنان به رسم وفاداری با عکسی و نَقلی و خاطره ای از یک نام یاد می کنند.
علی سلحشور از عکاسان استان مازندران است که در سالروز فقدان استاد فقید «محمدعلی غریقی» متنی نوشت و یادی کرد از این آموزگار عکاسی و عکاسی که صدایی نداشت ولی عکس هایی از ایشان ماند که صدادار بود. درست مثل وقار کلام و طنین صدایش روزی که تماس داشتیم و ایشان خواهان نشانی دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک شدند تا بنا بر دعوت کاربران و درخواست ما لوح حاوی عکس و اطلاعات شان را برای بانک اطلاعات عکاسان ایران در محیط سایت ارسال کنند…
————————————————————————————————————————————————————
……………..هواالمصور …………….
#آموزشگاه سینمایی سمعی و بصری ( عکاسی) یاد ایام
امروز سالگرد استاد نازنیم محمد علی غریقی بود استاد و اموزگار مهربان !
محمدعلی غریقی در بهار سال ۱۳۳۸ پا به عرصه وجود نهاد از عنفوان جوانی هنر عکاسی را برای ثبت تجارت بیرونی و احساسات درونی اش بر گزید، پی آمد علاقه اش در سال ۱۳۵۹ در رشته تدوین فیلم از دانشکده صدا و سیما فارغ التحصیل گردید.وی از سال ۱۳۶۶ به منظور اموزش آموخته هایش به علاقمندان ، نخستین کلاس های آموزشی علمی و حرفه ای عکاسی را در شهر آمل پایه گذاری نمود و با تاسیس عکسخانه شهر در سال ۱۳۷۴ با همکاری مجید ملا عباسی املی که مرکز و کانون ارزشمند و مهم آموزش عکاسی نیز بشمار می اید فعالیت های هنری و اموزشی خود را پی گرفت و خود شخصا به آموزش علاقمندان عکاسی و تربیت شاگردان همت گذاشت .وی از بنیانگذاران حرکت فرهنگی. آمل، سینما، گفتمان در شهر هنر پرور آمل بوده است.
آثاری زیبا و متعددی از مرحوم استاد غریقی زینت بخش بیش از یکصد نمایشگاه و جشنواره های ملی و بین المللی بوده است که نتیجه آن کسب عناوین قابل توجهی در این جشنواره هاست وی همچنین از سابقه هنری زیادی در زمینه داوری جشنواره های عکس و فیلم و سالها تدریس در هنرستان امل و کلاس های اداره ارشاد امل و حوزه هنری و دانشگاه های استان برخوردار بوده است .غریقی استاد بی بدیل ،هنرمندی به تمام با اخلاق و آموزگاری مهربان اما سخت گیر در آموزش ( عکاسی) بوده است ، هنرمندی که به حق جامعه عکاسی بزرگ مازندران ، الخصوص عکاسان شهر امل مدیون ایشان بوده است .امروز فرصتی ارزشمند برایم بود تا.
در هشتمین سالگردش در کنار مزار پاکش باشم و ضمن عرض ادب بر آستانش ،یاد آن استاد عزیز را گرامی بدارم.
نامش همیشه در قلب ما و یادش در خاطر مان باقی خواهد ماند .
با تقدیم احترام:
شاگرد استاد مرحوم غریقی
علی سلحشور آملی

پیشین
فراخوان سیزدهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت
پسین
دوره آموزشی عکاسی پایه پاییز۹۷ برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست