1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. یازدهمین جشنواره عکس خبری پایگاه دوربین برگزار می‌شود

یازدهمین جشنواره عکس خبری پایگاه دوربین برگزار می‌شود

یازدهمین دوره جشنواره عکس خبری پایگاه دوربین.نت از ۳ مهر ماه جاری تا ۱۰ مهر ماه سال ۱۳۹۵ در مجموعه باغ موزه قصر برگزار می‌شود.

یازدهمین جشنواره دوربین به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، یازدهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت شنبه ۳ مهرماه با افتتاح نمایشگاه برترسال ۹۴ در حوزه خبری و مستند برگزار می‌شود. این نمایشگاه در هشت بخش ورزشی، اجتماعی، فرهنگ و هنر، آیین و مذهب، سیاسی، تلفن همراه، اقتصادی و مجموعه مستنداجتماعی با ۱۴۸ فریم عکس و ده مجموعه مستنداجتماعی ساعت ۱۸ در نگارخانه باغ موزه قصر افتتاح می شود.
اسامی راه یافتگان به بخش نمایشگاه در سایت جشنواره قابل مشاهده است.

عکس ها توسط مسعود زنده روح کرمانی، حمید فروتن و جاوید نیکپور داوری شدند. دبیری بخش عکس یازدهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت را محمد نوروزی برعهده دارد.

برنامه های اصلی جشنواره شامل کلاس، ورک شاپ، جلسات نقد و بررسی و پخش فیلم ها از ۳ تا ۱۰ مهرماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در باغ موزه قصر تهران برگزار می شود. هر روز ساعت ۱۶:۳۰ پرونده نرم افزار و تازه ها اختصاص دارد به جدیدترین ترفندهای ادیت عکس، امکانات جدید نرم افزار فتوشاپ، ویرایش فایل های خام، رازگشایی از چندین شگرد عکاسی، آماده سازی کتاب عکس در ایندیزاین و …که علی علیزاده، ساسان پناهی، مصطفی صفاتاج، ساسان پناهی، سعید چاووشی و احسان رافتی هر روز در یک ساعت و پانزده دقیقه به ارائه مباحث می پردازند.

ساعت ۱۷:۴۵ فیلم های رسیده به جشنواره رونمایی می شود. در ساعت ۱۸ فیلم ها نمایش داده می شود و ساعت ۱۸:۳۰ نشست نقد و بررسی فیلم های پخش شده برگزار می شود.
فیلم ها توسط داریوش نصیری، امیررضا تجویدی و محسن زمانی داوری شدند و دبیری این بخش را احمد حجارزاده برعهده دارد.

یازدهمین جشنواره دوربین ساعت ۱۹:۰۰ هر روز پرونده عکاسی با تلفن همراه برگزار می شود و اساتید کلاس حمیدجانی پور، افرا افراسیابی، بابک برزویه، ناصر حسامی و ابوالفضل سلمانزاده مباحثی مانند تونل زمان و سلفی های لوس، دمای ارتباط با مخاطب، انتخاب سوژه و کپشن نویسی، روایتگری در عکس و عکاسی خیابانی (شهری) را در ۷۵ دقیقه دنبال می کنند.

پرونده اصلی جشنواره با موضوع انتخاب و ارائه مجموعه عکس هر روز با متفاوتی چون عکاسی جنگ، از دیروز تا امروز، عکاسی ورزشی، داستان پردازی در عکاسی، مجموعه عکس، تک عکس و تاثیر گزاری، کار گروهی در عکاسی بحران از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ برگزار می شود و سعیدفرجی، جاوید نیکپور، رضا موسوی، وحید سالمی، مرتضی نیکوبذل مباحث این پرونده را دنبال می کنند.

اختتامیه جشنواره جمعه ۹ مهرماه ساعت ۱۷:۳۰ با اهدای جوایز و تقدیر از برگزیدگان برگزار می شود.

در آخرین روز جشنواره “شو پورتفولیو” دیدن و راهنمایی مجموعه عکس با نفرات اول جشنواره، راه یافتگان بخش مجموعه مستند جشنواره و میهمانان شهرستانی که مجموعه عکس دارند توسط مجیدسعیدی از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ برگزار می شود.

حضور در تمام برنامه ها، کلاس ها و نشست های برای عموم آزاد و رایگان است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تصویر سال با ۲۲۲۲ تصویر درآمد
پسین
فراخوان چهارمین جشنواره سراسری عکس « خانه دوست »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست