1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. یکصدودومین تور عکاسی چیلیک در جنگل های مازندران

یکصدودومین تور عکاسی چیلیک در جنگل های مازندران

یکصدودومین تور عکاسی چیلیک با عنوان عکاسی پاییزی با حضور علاقمندان به عکاسی طبیعت و چشم انداز در ارتفاعات جنگلی استان مازندران و در حومه شهرستان بابل برگزار شد.

علاقمندان به حضور در سفر گروهی و کارگاه های عملی عکاسی شامگاه چهارشنبه یکم آذرماه از تهران عازم شدند و در طی ساعات صبحگاهی روز پنجشنبه دوم آذرماه جاری با پیاده روی در هوای مه آلود از مناظر و چشم اندازهای طبیعت در منطقه، عکاسی در حال و هوای پاییزی را تجربه کردند.
در این سفر عکاسی که در دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی روز پنجشنبه و در هوای مه گرفته و گاه بارانی منطقه انجام شد، همسفران علاوه بر عکاسی گروهی از مضامین مورد علاقه شان نیز در طی مسیر به عکاسی پرداختند.
۱۰۲ومین تور عکاسی چیلیک با تمرکز بر فرم و ترکیب های بدیع و همچنین جلوه های بصری طبیعت همچون غلظت مه و نگاهی متفاوت به این تاثیر تصویری بر سطح عکس، تلاش کرد تا با حفظ استقلال نگاه و ذهنیت های هر عکاس، آموزش های لازم را در خصوص باور به هویت نگاه فردی هر عکاس در مواجهه با موضوع و شخصیت موضوع ایجاد نماید.
همچنین با توجه به حضور و همراهی استاد میرصفی اندیکلایی از عکاسان مجرّب استان مازندران ، همسفران ضمن دیدار از موزه خانگی، سوابق اجرایی و هنری ایشان و آشنایی با این عکاس، با نوع نگاه و برخوردهای عکاسانه وی در طی این سفر آشناتر شوند.
بخش دوم این سفر حضور در ایستگاه پاییزی جنگل بود که عکاسان همسفر با وجود شرایط جوّی و زمان محدود بیشترین سعی و تلاش خود را در گشت و گذار و ثبت عکس هایی هرچه موفق تر بکار بستند.

اسامی عکاسان حاضر در این سفر عکاسی به این ترتیب معرفی شده است: میرصفی اندیکلایی ، حمیده نظری، مرتضی ضیغمی، امیر جوادیان ، فرشته فاتحی سامی، محمد قنبری، مریم خداوردی ، آمنه عبادی ، نسرین رستمی ، ابراهیم باقرلو ، علی محمودی، سمیه(بهار) تاجیک، اعظم حشمتی ، عرفانه سعیدیان، یاسمن امیرصدری، آرین جوادیان ، طیبه خداوردی ، سبحان سروری، محمدمهدی(آرمان) کریمی حجّار، مهدی سروری .
نشست نقد تور و بررسی فایل عکس های تولید شده توسط عکاسان همسفر و علاقمندان به زودی در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار و عکس های برتر این سفر توسط کارشناسی عکاسان تعیین و معرفی خواهند شد.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب) در روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه جاری، نشست نقد و بررسی عکس های این تور به شکل رایگان در محل سالن آموزش پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی تجربه کارگاهی عکاسی پاییزی در جنگل های مازندران « اینـجـــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
چهارمین نمایشگاه گروهی عکس مهر و ماه در بابل
پسین
نمایشگاه عکس امید محکمی در نگارخانه چهارده

به تازگي منتشر شده

۵ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتى
    ۰۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۴۹

    هدف از این تور، عکاسى از جنگل و آبشار بود، به مقصد که رسیدیم شرایط جوى طورى تغییر کرد که امکان عکاسى از آبشار را دشوار و ناممکن کرد، اما هدف که عکاسى باشد هر تغییر ، تبدیل به فرصتى ناب است که باید هوشیارانه از آن سود جست، هواى مه آلود در مسیر پیاده روى تا آبشار، محیطى رویایى را براى عکاسى انتزاعى فراهم کرد، درک و کشف خطوط و فرم هاى برآمده از درون مه و ثبت کردن آن همراه با حس مطبوع ناشى از آن شرایط آب و هوایى، عکاسى را دو چندان برایم لذت بخش کرد.
    با توجه به محدودیت زمان عکاسى، چشم باید بسیار متمرکز و هوشمند عمل میکرد تا به ثبت موفق برسد.
    در مسیر برگشت به بهشتى رسیدیم که میزبان پاییز هزار رنگ بود و باران، باران که نوازشگر صورت پاییز و ما شد.
    فرصتى هر چند کم و محدود، اما طلایى و بى نظیر که نمیبایست از دست داد، به جنگل رسیده بودیم برگ ریزان و رنگ و باران و مه ، همه و همه موقعیت ویژه و ناب بود براى عکاسى پاییزى
    شرایطى که میتوانست هر کسى را از عکاسى باز دارد، همراه #پایگاه_عکس_چیلیک و دوستان همراه #تور_عکاسى_چیلیک
    به رویایى ترین و زیباترین موقعیت ها و سفرهاى عکاسیم تبدیل شد.

    پاسخ
  • امیر جوادیان
    ۰۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۱۰

    سفری بسیار زیبا و دلنشین که با همراهی دوستان هنرمند و مدیریت بسیار عالی جناب مهدی سروری ،یکی از خاطرات خیلی خوب زندگی را بوجود آورد. در این سفر تجربیات بسیار فوق‌العاده ایی در زمینه عکاسی در شرایط کوهستانی و مرطوب کسب کردم. علاوه بر تمام خوبی‌های این سفر افتخار آشنایی با هنرمند بزرگ استان جناب اندیکلایی یکی از ره آوردهای فوق العاده این سفر بود امیدوارم بتوانم در سفرهای بعدی هم خدمت دوستان باشم

    پاسخ
  • آرين جواديان
    ۰۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۲۴

    بدون شک یکی از زیبا ترین مناطق برای ثبت عکس جنگل های مازندران است. شرایط جوی محل به گونه ای است که عکاس را برای ثبت یک اثر زیبا به چالش میکشد ، چالشی دلنشین که با لذت همراه است. از تمامی اعضاء خانواده چیلیک که در این سفر همراهمان بودند و همچنین مدیریت و لیدر گروه کمال تشکر را دارم که خاطره ی زیبایی را از این سفر در ذهن ما ثبت کردند.

    پاسخ
  • ابراهیم باقرلو
    ۰۹ آذر ۱۳۹۶ ۰۰:۴۸

    از بهترین سفرهای پاییزی با حال و هوایی متفاوت بود که فرصت حضور در آن را یافتم.
    شرایط متغیر و گوناگون هوایی-گاه مه آلود و گاه بارانی- فرصتهای بی نظیری را در مسیر روستا و جنگل پاییزی در اختیار من و همسفرانم قرار داد تا در این فضای وهم انگیز و رویا گونه تصاویری متفاوت را پیش رویمان ببینیم و در خیال بپرورانیم و ثبت کنیم.
    از استاد عزیز و مهربان آقای اندیکلایی برای میهمان نوازی و زحماتی که کشیدند بسیار سپاسگزارم و امیدوارم افتخار دیدار دوباره ایشان نصیبم گردد.
    از آقای سروری، مدیریت محترم تورهم برای تمام زحمات و هماهنگی ها که برای هر چه بهتر برگزار شدن تور کشیدند، بسیار سپاسگزارم.

    پاسخ
  • نسرین رستمی
    ۰۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۱۴

    تجربه ی سفری عکاسانه در هوایی مه آلود در کنار استاد اندیکلایی مهربان و دوست داشتنی برای من و سایر دوستان چیلیکی رقم خورد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست