1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. یک عکاس:اینستاگرام در دنیا «کارت ویزیت» کاربران است

یک عکاس:اینستاگرام در دنیا «کارت ویزیت» کاربران است

منبع: ایسنا –

» سرویس: فرهنگی و هنری – تجسمی و موسیقی

کد خبر: ۹۴۰۱۲۳۰۷۴۳۹
یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ – ۰۵:۱۴

یک عکاس معتقد است، اینستاگرام هنوز سابقه‌ای طولانی در ایران ندارد و جانیفتاده است. در حالی که در دنیا این شبکه‌ی اجتماعی مثل کارت ویزیت برای کاربران است و آدم‌های متعدد در حوزه‌های مختلف در آن حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

مهدی مقیم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا‌ درباره‌ی حضورش در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، گفت: من مدت خیلی کوتاهی است که عضو این شبکه شده‌ام و هنوز نقشه‌ی دقیقی برای آن ندارم، اما به‌طور کلی می‌توان به دو شیوه به اینستاگرام نگاه کرد؛ یکی فعالیت‌های روتین و اطلاع‌رسانی درباره‌ی برنامه‌های کاربران است و بخش دوم می‌تواند به‌شکل تخصصی به عکاسی نگاه کند‌ که اینستاگرام را به محلی برای ارائه‌ی آثار حرفه‌ای عکاس تبدیل می‌کند.

او اظهار کرد: من تا به حال هر دوی این شیوه‌ها را تجربه کرده‌ام؛ نمایش آثار عکاسی و پروژه‌های جدی در محیط گالری‌ها و نمایشگاه‌ها، با نمایش آثار عکاسی در اینستاگرام دو مقوله‌ی متفاوت است. به نظرم اینستاگرام محل ارائه‌ی عکس‌هایی نیست که در فضای رسمی عکاسی می‌گنجند، اما لزوما دلیل نمی‌شود که بگوییم آثاری که در اینستاگرام وجود دارند عکس‌های بدی هستند.

این عکاس همچنین بیان کرد: نظر شخصی من این است که اینستاگرام می‌تواند محیطی برای انتشار یادداشت‌های روزانه و تجربیات عکاس از مکان‌ها‌، زمان‌ها و اتفاقاتی باشد که در طول روز با آن‌ها روبه‌رو می‌شود و به همین دلیل می‌توانند هم جنبه شخصی داشته باشند و هم جنبه عمومی.

مقیم‌نژاد ادامه داد: مدت‌هاست در شبکه‌ی اجتماعی دیگری حضور دارم و چند هزار نفر برنامه‌های من را پیگیری می‌کنند، ولی هنوز پست‌های اینستاگرامم از ۱۰ پست تجاوز نمی‌کند. بنابراین خیلی زود است که بخواهم درباره فیدبک‌ها و واکنش‌ها صحبت کنم. البته این را می‌دانم که مخاطبان و واکنش‌های آن‌ها در محیط‌های مجازی و گالری‌ها با یکدیگر متفاوت است.

این عکاس در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی تفاوت جایگاه شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام در ایران و خارج از کشور، گفت: اینستاگرام هنوز سابقه‌ای طولانی در ایران ندارد. در حالی که در دنیا، این شبکه اجتماعی مثل کارت ویزیت برای کاربران آن است و آدم‌های متعدد در حوزه‌های مختلف در آن حضور دارند و فعالیت می‌کنند و برای دیگران نظر می‌گذارند. با این حال هنرمندانی هم هستند که در این شبکه‌ی اجتماعی، کار حرفه‌ای می‌گذارند و نگاه جدی‌تری به آن دارند.

او اضافه کرد: حرفه‌ای بودن یا نبودن یک محیط را کاربران آن تعیین می‌کنند، اما من از وجود شبکه‌های اجتماعی و استفاده از آن‌ها استقبال می‌کنم. خود من بیشتر صفحه‌هایی را دنبال کرده‌ام که درباره‌ی گالری‌ها و موزه‌ها هستند. اینستاگرام در دنیا، یک منبع اطلاع‌رسانی خوب در این زمینه است و گالری‌های بزرگ دنیا با نگاه حرفه‌ای به این شبکه اجتماعی، اخبار روزانه‌شان را منتشر می‌کنند و مخاطبان می‌توانند در مدت زمان کوتاهی در جریان اتفاقات و رویدادها قرار بگیرند.

انتهای پیام

پیشین
جشنواره عکس و پوستر «تعاون» فراخوان داد
پسین
نمایش عکس‌های متفاوتی از تهران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست