عنوان نمایشگاه:

جشنواره عکس گردشگری قزوین

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : 38
در قالب عکس های: رنگی و سیاه وسفید
قاب نخست :

قزوين از قديمي‌ترين حوزه‌هاي تمدني ايران است كه بـر اسـاس يافتـه‌هـاي باسـتان‌شناسـان، سـابقه‌ی سكونت در آن به 10 هزار سال مي‌رسد. این استان با ثبت ملی بيش از یک‌هزار و سیصد اثر تـاريخي و فرهنگی، به لحاظ کمّی رتبه‌ی ممتازی در كشور دارد كـه در زمينـه‌هـاي تـاريخي، فرهنگي و طبیعی داراي اهميت بسیاری است. انتخاب قزوین به عنوان پایتخت صفویان در قرن دهم هجری، علاوه بر بازنمایی اهمیت شهر، دوره درخشانی از عمران و توسعه‌ی شهری را رقم می‌زند؛ طراحی و ساخت اولین خیابان ایرانی، چهارباغ‌ها، میدان‌ها، کاخ‌ها، مدارس، مساجد، بوستان‌های شهری و… که به الگویی برای شهرسازی در سراسر ایران تبدیل شد؛ از این منطقه آغاز می‌شود. قزوین دارای سرمایه­ های گردشگری و جاذبه‌هایی هم‌چون آثار و ابنیه تاریخی، اماکن مذهبی، هنر و صنایع دستی، آئین و رسوم محلی، جاذبه ­های طبیعی و چشم ­اندازهای زیبا بوده که می‌توانند از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگر محسوب شوند.

مجموعه مدیریت شهری قزوین با اذعان به نقش و اهمیت صنعت گردشگری در توسعه‌ی پایدار ملی و منطقه‌ای، از بزرگترین سرمایه‌گذاران حوزه‌ی گردشگری در قزوین بوده و سعی در تقویت زیرساخت‌ها و هم‌چنین معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری قزوین داشته است. در این راستا، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین به مناسبت «هفته فرهنگی قزوین» و با هدف معرفی و به تصویر کشیدن جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شهر قزوین اقدام به برگزاری «جشنواره عکس گردشگری قزوین» نمود.

فراخوان «جشنواره عکس گردشگری قزوین» در نیمه‌ی تیرماه 1397 منتشر و نسبت به جمع‌آوری آثار اقدام شد. تعداد شرکت کنندگان در این رویداد، 149 نفر از 16 استان کشور بودند که 1172 قطعه عکس به این جشنواره ارسال کردند. داوری این جشنواره بر عهده آقایان افشین بختیار، حسین رحمانی و خلیل امامی بود که پس از بررسی و تبادل نظر، 38 قطعه عکس از 23 عکاس را برای حضور در نمایشگاه آثار منتخب، برگزیدند. اختتامیه جشنواره، اهداء جوایز برگزیدگان و گشایش نمایشگاه آثار منتخب، در هفته‌ی نخست شهریور 97 به مناسبت «هفته فرهنگی قزوین» برگزار و برگزیدگان این جشنواره به شرح ذیل معرفی شدند:

برگزیدگان:
برگزیده نخست: صادق ذباح از مشهد
برگزیده دوم: شیرین برزگر از قزوین
برگزیده سوم: امیرحسین کمالی از اصفهان

شایستگان تقدیر:
امین رحمانی از قزوین
علی مجیدناتری از کرج
شیوا کاکاوند از قزوین

داوران :

افشین بختیار، حسین رحمانی و خلیل امامی

مطالب مرتبط با این نگارخانه

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • یکی از توهین آمیز ترین جشنواره هایی بود که دیدیم. مقایسه فراخوان جشنواره و در نهایت عکس های منتخب البته غیر از برگزیده ها نشان از تبلیغاتی بودن و بشدت سطحی بودن جشنواره های اینچنین هست. بسیاری از عکس ها از هیچ نوع نو آوری برخوردار نیستن.بسیاری از عکس ها بقول یکی از دوستان سیزده بدر ی و عاری از هر گونه جاذبه تصویری و المان زیبایی شناختی هستن. و بد تر از همه اینکه تصاویر متعدد از چند عکاس در میان برگزیده ها دیده میشه. اینها و عوامل بسیار دیگه باعث شد من و دوستان دیگرم که شرکت کرده بودیم نه تنها شناخت خوبی از اتفاقاتی که در جشنواره های داخلی میافتند پیدا کنیم بلکه براحتی از شرکت و یا حتی حمایت از اونها چشم پوشی کنیم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست