120 -
تور عکاسی طبیعت سوباتان
تاریخ برگزاری : ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
چهار روزه
برنامه سفر

زمان آغاز سفر شامگاه ۳۰ اردی بهشت ماه خواهد بود و عکاسان و علاقمندان همسفر عکاسی شان را از صبح روز سه شنبه ۳۱ اُردی بهشت ماه در مسیر صعود به ارتفاعات منطقه آغاز خواهند کرد.

در این سفر #مهدی_سروری به عنوان عکاس و کارشناس عکاسی همراه گروه خواهند بود و در کنار دیگر عکاسان مجرّب گروه به پرسش های افراد پاسخ داده و راهنمایی های لازم را خواهند داشت.

اهداف عکاسی

اهداف عکاسی: پیاده روی در سطح منطقه و دیدار و عکاسی از طبیعت بی بدیل و چشم اندازهای گذرگاه های تور سوباتان در روزهای این سفر است.

درباره منطقه

طبیعت سوباتان در زمره بهترین و زیباترین مناطق طبیعی ایران به شمار می رود که همواره با وجود برخورداری از زندگی ساکنان طبیعت نشین این خطه از جمله بهترین موقعیت های پیاده روی، طبیعت گردی و عکاسی برای علاقه مندان به طبیعت و منظره و زندگی انسان در دامان طبیعت است.
روستای سوباتان که در شهرستان تالش واقع شده است با موقعیت منحصر به فردی که به لحاظ جغرافیایی، آب و هوایی دارد در فهرست چند روستای گردشگری استان گیلان قرار گرفته است.
دشت های وسیع و مراتع بسیار و دام های رها و فراز و فرود جاده های بین این روستا تا روستایی دیگر بر فراز جنگل ها و در دامان کوه شرایطی را برای اهالی منطقه رقم زده است تا در عین یک جانشینی بتوانند کوچ های کوتاه و جابجایی های در سطح منطقه را برای خود رقم بزنند.
دریاچه نئور دریاچه‌ای ما بین شهرهای اردبیل و خلخال است که هر دو در استان اردبیل واقع شده اند.
این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر اردبیل به‌طرف خلخال در یکی از دره‌های کوهستان و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و با توجه به بارش های جوی و حجم رطوبت دائمی منطقه دو دریاچه کوچک و بزرگ را تامین می کند که با بالا رفتن عمق آب در ارتفاعی حدود ۵ متر این دو دریاچه به هم پیوسته و یکی می شوند.
هدف از برگزاری تور عکاسی سوباتان انجام پیاده روی در سطح منطقه و دیدار و عکاسی از طبیعت بی بدیل و چشم اندازهای گذرگاه های تور سوباتان در روزهای این سفر است.

جاذبه های موضوعی: گلزارهای وحشی و سبزه زاران دامنه کوه‌های تالش، پرچین های سوباتان، خانه های ییلاقی عشایر، دامنه های روستای سوباتان، ارتفاعات جنگل لیسار(آلچالیق)، ارتفاعات رفیع آق اولر و مریان، بلندای دره ساری‌داش، آبشار ورزان و…

توصیه های ضروری از سوی مسئول تور: برخورداری از سلامت بدنی کافی، درک ویژگی های زندگی گروهی، برخورداری از روحیه ای مهربان و شخصیتی آرام و انرژی +، کمک به ارتقای کیفیت نگاه عکاسان و مشارکت در گفت وگوهای علمی، آموزشی و اجتماعی.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

۳ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم خداوردی
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۸:۰۹

    سوباتان با طبیعت بی نظیرش و پتانسیل عکاسی همزمان طبیعت و مستند اجتماعی، یکی از مقاصد مورد علاقه من می باشد. به خصوص که همراه تیمی از عکاسان باشی که همگی یکدل و با انگیزه باشند که تو را به سمت عکاسی بهتر سوق دهند. همچنین جمعی که همچون خانواده هستیم و در کنار کار و فعالیت عکاسی، انگار که در کنار خانواده مان باشیم لذت میبریم و خاطره می سازیم.
    مهمترین ویژگی یک #تور_عکاسی و فرق آن با تور طبیعت گردی این است که به موقع و در نور خوب و زمان مناسب به مقصد برسیم و هیچ زمانی را برای عکاسی از دست ندهیم. مدیریت #تور_عکاسی_چیلیک با محاسبه مدت زمانی که در راه هستیم ،زمانی را برای راه افتادن انتخاب می کنند که در بهترین زمان ممکن به مقصد برسیم. در سفر سوباتان به گونه ای حرکت کردیم که قبل از طلوع آفتاب به شهر رسیده بودیم و بعد، به خاطر جاده آن، باید مسیر را تا بالا و به سمت سوباتان با پاترول طی می کردیم که مسیر بسیار زیبایی بود و در نور بسیار خوب و انتخاب روزهایی از هفته که تجمع مسافران و توریست ها نبود، به راحتی و در کمال آرامش در وسعتی که در قُرُق عکاسان #پایگاه_عکس_چیلیک بود، عکاسی کردیم.
    در مسیر برگشت نیز همین محاسبات سنجیده شده بود که باز هم در نور خوب و استفاده از زیبایی های مسیر حداکثر استفاده از زمان را بردیم.
    از جناب #مهدی_سروری مدیریت این پایگاه، که با دلسوزی و درایت و مدیریت حساب شده شان هماهنگی های سخت و پیچیده را برای برگزاری تور های عکاسی به عمل می آورند بسیار سپاسگزار هستم. سرافراز باشید.

    پاسخ
  • سفری که در بهترین موقعیت و با بهترین برنامه ریزی برگزار شد تا بتوانیم در عکاسی به بهترین نتیجه برسیم و از همه موقعیت ها به نحو احسنت و در زمان نوری مناسب استفاده کنیم و توانستیم مثل همه تورهای چیلیک در امنیت و آسایش و بدون دغدغه در کنار دوستانی که همه همراه و راهنما هستند به هدف مورد نظر برسیم
    با تشکر از مدیریت و برنامه ریزی دقیق و حمایت های همیشگی استاد مهدی سروری

    پاسخ
  • مهری راست قدم
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۵۸

    سوباتان منطقه ای است بکر ودست نخورده اما این مسئله دوم است در سفر مهمتراز محل سفر این است که با چه کسی تور میروی و لیدر این تور کیست و چه اقداماتی را جهت گرفتن عکس فراهم میکند ،جناب سروری مدیر تور هستند اما نه تنها مدیر که دوست و معلم خوبی هم برای یکایک شرکت کنندگان در تور می باشند در تمام لحظه ،لحظهٔ سفر آموزش میدهند و پا به پای دوستان شرکت کننده حرکت میکنند و مشکلات آنها را حل می نمایند .تا در این راه با ما هم مسیر نباشید درک این مسئله سخت است سفری خوب ودلنشین را تجربه کردیم تا سوباتانی دیگر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تورهای چیلیک

فهرست