122 -
تور عکاسی طلوع درکویر
تاریخ برگزاری : 1398/07/18
یک روزه
برنامه سفر

همسفران در حرکتی شبانگاهی از تهران عازم مقصد می شوند و نیمه های شب را در دل کویر طی کرده و در نهایت پیش از طلوع خورشید به مقصد  رسیدند.
عکاسی تا حدود 4 ساعت پس از زمان طلوع ادامه یافت و به مرور به طرف نقطه آغاز حرکت در تهران بازمی گردند.

اهداف عکاسی

حضور صبحگاهی در پای تپه های رمل و مشاهده طلوع خورشید و عکاسی از فرم ها و منحنی های زیبای تپه رمل ها

درباره منطقه

کویر یکی از گونه های اعجاز طبیعت است و کویر مرنجاب از جمله این اعجاز طبیعی است که گاه دوربین های عکاسی ” چیلیک، چیلیک ” تلاش خود را می کنند تا وسعت روح و عمق درک این اعجاز طبیعت را در عکس بنشانند.
کویر مرنجاب در استان اصفهان واقع شده و همجوار با شهر کاشان است که از سوی شمال به دریاچه نمک شهرستان آران و بیدگل، از سمت غرب به کویر مسیله و دریاچه های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بندریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان های آران و بیدگل و کاشان منتهی می شود.
این کویر یکی از زیباترین جاذبه های اکوتوریستی ایران محسوب می شود که تپه های شنی بلند و پوشش گیاهان شور تاق و گز و بوته های قیچ آن، جلوه ی زیبایی به این منطقه بخشیده است. دریاچه نمک آران از دیگر نقاط دیدنی این منطقه به شمار می آید.
بنای کاروانسرای مرنجاب که به دستور شاه عباس صفوی در کنار قنات مرنجاب بنا نهاده شده از جمله آثار تاریخی موجود در منطقه است که ایستگاه استراحت و نقطه آغازین سفرهای کویری است.
گروه همسفران پایگاه عکس چیلیک عکاسی از طلوع در کویر در این سفر می کوشند تا با برنامه ریزی مناسب و منسجم امکان حضور سحرگاهی و درک زمان طلوع را در این تور برای همگان فراهم نمایند.

گزارش تصویری

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

۷ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم خداوردی
    ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۲۶

    کویر هر بار تازه است.
    هر بار، باد هنر نمایی جدیدی از خود به نمایش گذاشته است. رملها را جابجا کرده و فرمها و منحنی های متفاوتی پدید آورده است.
    عجیب است که تمام سختی بالا رفتن از رملها را در تاریکی سحر میپذیری تا زیبایی طلوع را در انتهای زمین به تماشا بنشینی.
    جالب بود که این بار کویر را پر از گیاه یافتم و برایم تازگی داشت. با برنامه ریزی و زمان بندی خوب و دقیق جناب سروری به موقع و دقایقی پیش از طلوع به بالای رملها رسیدیم و عکاسی را شروع کردیم. همسفرانی خوب و همراه در کیفیت سفر و عکاسی بسیار موثر هستند و آنقدر آرامش می دهد که خواب بعد از عکاسی در کویر را نمی شد از دست داد.

    پاسخ
  • عرفانه سعیدیان
    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۷:۳۵

    از اعجاز کویر هر آنچه بگوییم کم است. سفری بسیار به یادماندنی در ذهن و روح من. برای من سختی های خاص خودش را داشت اما همراه بودن با تیمی دلسوز و مهربان این سختی ها را بر من آسان میکرد.از همه مهمتر برنامه ریزی دقیق این سفر بود. به هنگام طلوع بر بلندای رمل ها بودیم و ثبت هایی زیبا ، در امتداد طلوع بر روی رمل ها قدم زدیم ،با بالا آمدن خورشید افزایش کنتراست و ایجاد سایه روشن ها دلمان هوایی می شد دست ها بر روی دوربین حرکت میکرد و صدای چلیک چیلیک شاتر دوربین در سکوت کویر فضا را برای من عکاس لذت بخش تر. با تشکر از آقای سروری به خاطر فراهم کردن این امکان و برنامه ریزی دقیق . پاینده و مانا باشید.

    پاسخ
  • اعظم حشمتی
    ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰

    خدا را هر جا میتوان درک کرد و دید، اما بر روی زمین جاهایی ست که گویی خدا نزدیک تر به احساس آدمی.
    کویر را زیارتگاهی یافتم تا نگاهم را بر بافت و ریتم و نور و سایه و منحنی های اعجاب انگیزش دخیل ببندم تا معجزه اش را در حد درک و دریافتم ثبت کنم. این بار هم به انتهای زمین خوانده شدم تا جان و نگاه را از اعجاز زیبایش سیراب کنم.
    به مدد زمان شناسی و برنامه ریزی دقیق در یکی از منظم ترین سفرهای کویر، سحرگاه به پای رمل های کویر رسیدیم، به محض پیاده شدن، آسمان پرستاره کویر چنان عشوه گرانه به استقبال نگاه مان آمد که هوش از سر می برد. ساعتی قبل از طلوع حرکت به سمت بالای رمل ها و رسیدن به قرار طلوع را آغاز کردیم و در بهترین زمان و قبل سربرآوردن آفتاب به قرارگاه رسیدیم. طی مسیر سخت است اما وقتی می رسی تمام خستگی در آن وسعت از زیبایی گم می شود. چند ساعتی تا قبل از رسیدن خورشید به وسط آسمان زمان معاشقه نگاه های ما و کویر بود و هر کس به فراخور درکش از آن زیبایی، دانش و تجربه عکاسی اش حظ و بهره نگاهش را ثبت کرد. باشد که دوباره خوانده شوم…

    پاسخ
  • ندا رهگذر
    ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ۱۸:۰۸

    عکاسی از کویر هرگز تکراری نمی شود، هربار تجربه ای متفاوت تر از قبل کسب می کنم و بعد از هر سفر مشتاق تر می شوم برای سفر بعدی
    تورهای بسیاری دیده ام و یا از دوستانم شنیده ام که به نام سفر عکاسی و با دریافت هزینه های غیر معقول راهی کویر می شوند ولی هیچ کدام مانند #تورهای_عکاسی_چیلیک، برنامه ریزی و زمان بندی دقیق برای حضور در بهترین زمان ممکن در کویر، برای عکاسی را نداشته اند.
    از محاسن بزرگ و غیر قابل انکارِ #تور_عکاسی_چیلیک زمان بندی دقیق در برگزاری تمامی تورها است و آنچنان شرایط برای عکاسی در تورهای چیلیک مهیا و آماده است و همچنین آموزش های سخاوتمندانه استاد #مهدی_سروری و حمایت های همه جانبه ایشان، موجب می شود که هیچ همسفری دست خالی باز نمی گردد و همواره راضی و خوشحال از سفر و تولید عکس هایمان با رضایت از هزینه ای که کرده ایم، باز می گردیم.
    از سفر اخیرمان فقط یک هفته گذشته ولی شدیداً مشتاق تکرار دوباره سفر در همین ماه هستم.

    پاسخ
  • آریو مینوسپهر
    ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۳:۱۸

    خوشحالم که یکبار دیگر با تور عکاسی چیلیک به کویر مرنجاب رفتم، و با دیدی متفاوت به ثبت عکس پرداختم. چیلیک یک تور عکاسی نیست، چیلیک یک خانواده است با اعضای مهربان که صمیمیت و مهربانی در بین اعضای آنها موج میزند.

    پاسخ
  • صبرا رئیسی
    ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۰۸

    کویر را باید با #اهل اش دید. #اهل_کویر همان است که با دل و جان اش می آید، سختی راه و شرایط رسیدن به پای رمل ها و البته بالا رفتن از آنها را به جان و دل می خرد. بی شک لذت و حظّ مادی و معنویِ رسیدن به #کویر پاداشی است در خورِ #اهل_کویر.
    دیدن ستاره های آسمان و طلوع خورشید در کویر و ثبت لحظات نابِ تکرار نشدنی در کنار #تور_عکاسی_چیلیک و مدیریت تمام و کمال آقای #مهدی_سروری، تجربه ای است که نصیب هرکسی نخواهد نشد. باید #اهل_کویر باشی.

    پاسخ
  • حمید ابوالفتحی
    ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ۰۰:۱۱

    بسیار خوشحالم که اولین تجربه عکاسی حرفه ایی در کویر را در تورعکاسی چیلیک گذراندم. استقرار در زمان مناسب در کویر و بهره بردن از آسمان شب کویر و در ادامه، حرکت در کنار دوستان به سمت اسقرار در مکان مناسب در انتظار طلوع ، بسیار هیجان انگیز و نشان از برنامه ریزی دقیق و تجربه بالای مدیریت تور داشت. در ادامه اختصاص زمان مناسب برای حرکت در پهنه کویر و عکاسی از ویژگی های پر رمز و راز کویر در کنار دوستان عکاس و بهره مندی از دانش و تجربیات آنها برای بنده بسیار پربار بود . همچنین نشست نقد و انتخاب نگاه برتر عکاسان حاضر در این تور از جمله نکات متمایز و ارزشمند این تور بود. که جای تشکر فراوان دارد.
    با تشکر از جناب سروری برای مدیریت و برنامه ریزی این تور و دوستان عکاس حاضر در این تور که در کنار آنها نکات ارزشمدی را آموختم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تورهای چیلیک

فهرست