1. خانه
  2. اخبار
  3. نتیجه مسابقه عکاسی «معنویت در معماری» ایجاد نخستین آژانس عکس معماری است

نتیجه مسابقه عکاسی «معنویت در معماری» ایجاد نخستین آژانس عکس معماری است

نتیجه مستقیم برگزاری مسابقه عکاسی معنویت در معماری ایجاد نخستین آژانس عکس معماری و گروه عکاسان معماری است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، «محمدرضا کاشانی» دبیر مسابقه عکاسی معنویت در معماری گفت: با برگزاری این مسابقه بایگانی عکس‌های معماری اسلامی فراهم می‌شود و به این ترتیب برگزاری این مسابقه به مستندسازی میراث معنوی معماری مسلمانان می‌انجامد.

او توضیح داد: عرصه معماری در هنر ایرانی، اسلامی مهمترین شکل بیان معنویت است که اصلی‌ترین مضمون هنر در دیدگاه زیبایی شناسانه ایرانی به شمار می‌رود.

 اهداف مسابقه
به طور دقیق و صریح، منظور از موضوع معنویت در معماری، گذر از وجود فیزیکی فضا و پرداختن به روح آن و دست‌یابی به پیام‌های روحی، بصری و معنوی مستتر در کالبد فیزیکی فضای معماری است

کاشانی تاکید کرد: معماری اصیل ایرانی عمق و غنای تمدن اسلامی را با بهره‌گیری از روح معنویت نشان می‌دهد و حاوی پیام‌های معنوی عمیقی است که صیقل‌دهنده روح آدمی است و شادابی و نشاط اسلامی را به همراه می‌آورد.

دبیر مسابقه عکاسی معنویت در معماری گفت: به طور دقیق و صریح، منظور از موضوع معنویت در معماری، گذر از وجود فیزیکی فضا و پرداختن به روح آن و دست‌یابی به پیام‌های روحی، بصری و معنوی مستتر در کالبد فیزیکی فضای معماری است.

این مقام مسوول افزود: معماری اجتماعی‌ترین هنری است که در تمام لحظات زندگی، ما را در برگرفته است و پیام‌های روحی و بصری خود را به ما منتقل می‌کند بنابراین با ثبت تصویری بناهای معماری تسلط هنرمندان تیزبین و کنکاش‌گر این پیام‌ها در قالب عکس به تصویر کشیده می‌شود. به همین دلیل نیز برپایی مسابقه عکاسی معنویت در معماری در دستور کارهای دفتر آرمان‌شهر حوزه هنری قرار گرفت.

نمایشگاه مسابقه عکاسی معنویت در معماری به همت دفتر آرمان‌شهر حوزه هنری و با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران و خانه عکاسان حوزه هنری در آذرماه برپا می‌شود.

عکاسان علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ آبان به دبیرخانه مسابقه واقع در تقاطع خیابان‌های حافظ و سمیه، دفتر آرمان‌شهر حوزه هنری ارسال کنند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست