عنوان نمایشگاه:

جشنواره سراسری ادواری عکس تعاون

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : 90
در قالب عکس های: رنگی و سیاه وسفید
قاب نخست :

« تعاون » در لایه های گوناگون اقشار و اصناف جامعه، همواره گره گشای مشکلات متعددی در جوامع روستایی و شهری است. « تعاون » به مفهوم همکاری و مشارکت، از جنبه های بارز حیات اجتماعی بشر به شمار آمده و بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می دهد.
افراد بر اساس قواعد مورد توافق از طریق شیوه های متنوع همیاری در بسیاری از فعالیت های اقتصادی و اجتماعی با یکدیگر مشارکت می کنند تا با این حضور « تعاون » را معنا و تعاونی ها را شکل دهند.
تعاونی هایی که با اشکال گوناگونی از تجارت به عنوان بنگاه های اقتصادی- اجتماعی، به دنبال برآوردن نیازها و آرمان های مشترک اعضای خود هدف گذاری می کنند تا در ذات این فعالیت، بر نیازهای مادی و معاش انسان تاثیربگذارند و حضورشان در طی زمان، شکل دهی و انسجام گروهی را در قالب تقویت سرمایه های اجتماعی به بار بنشانند.
درونمایۀ « تعاون » از یک همراهی و همدلی حکایت دارد و این همدلی می تواند در سطحی وسیع همواره بالاترین بازده را در شرایط تولید، تکثیر و پشتیبانی به عنوان دستاوردی مطلوب برای خانواده ای اجتماعی با نام جامعه تعریف کند.
حال اگر این کلید طلایی حل مشکلات جمعی در دامان نافذ و آسمانی هنر به شیوه ای صحیح و سلامت جای بگیرد، قرینگی مبارکی را برای اهالی اندیشه رقم خواهد زد.
اندیشه هایی که به تاثیرگذاری ذات تصویر معتقداند که گزینه ای چون « عکس » در میان انبوه تکنولوژی های تصویرساز، در سطحی وافر، وسیع و باورمند، توانسته است تقویت کننده و مصلح جامعه ای انسانی و مدرن باشد.

مطالب مرتبط با این نگارخانه

۷ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • باعث افتخارست که عکس های ما در این نگارخانه ارزشمند، در معرض دید هزاران ایرانی دوستدار هنر عکاسی قرار گرفته است و این فرصت مغتنم را به فال نیک می گیرم و در اشاعه و اطلاع رسانی آن خواهم کوشید.

    پاسخ
  • نمایشگاه نسبتا خوبی بود . از حسن هاش میشه به فراگیر بودنش در سطح کشور اشاره کرد . خسته نباشین

    پاسخ
  • از اینکه فضایی فراهم شده تا ما بتونیم عکس های سه دوره یک جشنواره رو یکجا ببینیم از مسئولین چیلیک ممنونم . امیدوارم سایر جشنواره ها هم اقدامی برای نمایش آثار راه یافتشون به این شکل داشته باشن تا عکس های راه یافته در گوشه ای خاک نخورن …

    پاسخ
  • چه عجب بعد از مدت ها نمایشگاهی دیدم که عکس راه یافته تکراری که در سایر جشنواره ها دیده میشه توش نبود خسته نباشین

    پاسخ
  • آرزو گلستانی
    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ۱۹:۴۸

    از دیدن عکس ها لذت بردم اما دوست داشتم کمی توضیح در مورد محل عکس هم داده می شد که مثلا هر عکس متعلق به چه منطقه یا چه شرکت تعاونی و در کجای ایران هست

    پاسخ
  • به نظر می رسه از لحاظ معنایی می شد تعاون رو در قالب های دیگری هم به تصویر کشید که خیلی در این جشنواره به اون پرداخته نشده

    پاسخ
  • سطح عکس ها به نظر متوسط می اومد البته تولیدی بودن عکس ها قابل ستایشه و دست عکاساش که همت داشتن برن برای این موضوع عکاسی کنن درد نکنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست