1. خانه
  2. اخبار
  3. به عکس‌های برتر بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن جوایز نقدی اهدا می‌شود

به عکس‌های برتر بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن جوایز نقدی اهدا می‌شود

مدیر بخش عکس هجدهمین نمایشگاه قرآن کریم گفت:‌ به سه عکس برتر بازدیدکنندگان هجدهمین نمایشگاه قرآن کریم که با استفاده از تلفن همراه خود گرفته‌اند، هر شب سه جایزه نقدی اهدا می‌شود.

امیر غلامی مدیر بخش عکس هجدهمین نمایشگاه قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره این بخش که به تازگی به برنامه‌های نمایشگاه قرآن اضافه شده است گفت: امسال با توجه به رویکرد هنری که نمایشگاه قرآن پیدا کرده است، بخش عکس هم برای نخستین بار به برنامه‌های این نمایشگاه اضافه شد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز این بخش گشایش یافت.
وی درباره آثار راه یافته به این نمایشگاه گفت: فراخوان عمومی شرکت در این نمایشگاه با عنوان «جشنواره عکس شمس» حدود یک ماه پیش اعلام شد و به دنبال آن حدود ۲۳۰۰ قطعه عکس به دبیرخانه این نمایشگاه رسید که با رأی هیئت داورانی متشکل از محمدمهدی رحیمیان،‌فرهاد سلیمانی و مجید ناگهی،‌ 55 قطعه عکس به نمایشگاه راه یافت که به صورت چاپ شده و نمایش دیجیتالی ارائه شده است.
وی افزود: در کنار آثار راه یافته به بخش مسابقه نمایشگاه که با رأی هیئت داوران انتخاب شده است، حدود ۹۵ قطعه عکس نیز در بخش جنبی به نمایش گذاشته شده است.
مدیر بخش عکس هجدهمین نمایشگاه قرآن کریم درباره مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان این جشنواره هم توضیح داد: به هر کدام از عکس‌های راه یافته به نمایشگاه مبلغ ۷۰ هزار تومان اختصاص خواهد یافت و پیش از اختتامیه هجدهمین نمایشگاه قرآن کریم، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز مستقلی را در بخش عکس برگزار خواهیم کرد که زمان دقیق آن را بعداً‌ اعلام خواهیم کرد و در این مراسم به سه نفر از برگزیدگان این مسابقه به ترتیب ۵ سکه بهار آزادی و کمک هزینه سفر به مکه مکرمه، ۳ سکه بهار آزادی و کمک هزینه سفر به سوریه و ۲ سکه بهار آزادی و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا خواهیم کرد.
وی درباره انتشار کتاب آثار این نمایشگاه هم گفت: انتشار کتاب آثار این نمایشگاه از جمله برنامه‌های ما است که به زودی انجام خواهد گرفت.
غلامی از برگزاری مسابقه عکس همراه به عنوان یکی دیگر از بخش‌های این نمایشگاه خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما برگزاری مسابقه عکس همراه است که بازدیدکنندگان می‌توانند در هنگام بازدید از نمایشگاه هجدهم قرآن کریم با تلفن همراه خود عکاسی کنند و آن را در اختیار بخش عکاسی این نمایشگاه بگذارند و ما هر شب با رأی هیئت داوران، به سه عکس برتر بازدیدکنندگان جوایز نقدی اهدا خواهیم کرد.
وی با اشاره به ساخت ماکت بزرگ کعبه در بخش عکس این نمایشگاه گفت:‌ بازدیدکنندگانی که از بخش عکس بازدید می‌کنند می‌توانند در کنار این کعبه ۴ متری، عکس یادگاری بگیرند که ما عکس آن را به صورت رایگان چاپ کرده و به آن‌ها هدیه می‌دهیم.
مدیر بخش عکس هجدهمین نمایشگاه قرآن کریم همچنین از بخش نمایش ویژه برای عکس‌های برگزیده این نمایشگاه خبر داد وگفت: آثار برتر جشنواره عکس شمس را به صورت دیجیتالی همراه با افکت‌های نوری در اتاق نمایش ویژه به نمایش گذاشته‌ایم که بازدیدکنندگان می‌توانند از این بخش هم دیدن کنند.
امیر غلامی از برگزاری نشست‌های تخصصی عکس هم به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های بخش عکس خبر داد و گفت:‌ شش نشست تخصصی تا پایان نمایشگاه قرآن برگزار خواهیم کرد که عناوین این نشست‌های تخصصی و زمان برگزاری آن را متعاقباً اعلام خواهیم کرد.
امیر غلامی با اشاره به استقبالی که مردم از بخش عکس هجدهمین نمایشگاه قرآن کریم داشته‌اند، گفت: این بخش برای نخستین بار به نمایشگاه قرآن اضافه شده است که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب مردم هم رو به رو شده است و یکی از بخش‌های پربازدید نمایشگاه امسال است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست