عنوان نمایشگاه:

جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : 92
در قالب عکس های: رنگی

جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی

قاب نخست :

قرن حاضر را باید عصر رسانه ها و ارتباط دانست.
میلیون ها نفر از مردم جهان، هر روز از طریق عکس و تصویر از جریان رویدادها و تحولات سیاسی، علمی و هنری آگاه می شوند.
اگر انسان بر سطح کره ماه قدم می گذارد و یا در اعماق اقیانوس کند و کاو می کند، عکس و تصویر با چشم ناظر، همگام و همراه اوست و در ثبت لحظات حساس و با شکوه به وی مدد می رساند.
به عبارت دیگر، عکس و عکاس را باید هم چنان چشمان هوشمند قرن معاصر دانست.
جای خوشحالی است که دانشگاه آزاد اسلامی با نگرشی مثبت به عکس و عکاسی، جایگاه ویژه آن را حتی با برگزاری ((نخستین دوره جشنواره عکس)) مستحکم نموده است.
امید است که ادامه روند برگزاری این جشنواره و ایجاد دبیرخانه دائمی برای آن، باعث اعتلای سطح عکاسی آماتوری و حرفه ای در عرصه جامعه و دانشگاه شود .
نیاز جامعه دانشجویی تشنه آموختن، به رویکردهای فرهنگی و هنری در طول سالیان اخیر آن چنان مشهود است که با انتشار آیین نامه ((نخستین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی)) انبوهی از آثار گران سنگ دانشجویان و عکاسان آزاد شرکت کننده را در پیش روی خود دیدیم .
هیات داوران ضمن سپاس از این استقبال ، نکاتی را در خصوص آثار رسیده قابل ذکر می داند:

تعداد عکس های ارسالی با موضوع (( تاثیر حضور و توسعه دانشگاه ها در جامعه)) قابل توجه نبود و در بخش ((معماری و توسعه فیزیکی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور)) آثار رسیده علی رقم تعداد انبوه، فاقد جنبه های خلاقه و هنری بود و عمدتاً عکاسان محترم شرکت کننده در این بخش، صرفاً به مستند سازی رسانه عکاسی بسنده کرده بودند .

از برگزار کنندگان تقاضامند است برای برگزاری دومین دوره جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی، رویکرد های ملموس تری را در رابطه با اعلام موضوع و عکاسی لحاظ کنند.

وجود آثار تکراری در میان عکس های ارسالی به جشنواره بعضاً مشهود بود. تکرار به سکون هنر می انجامد و سکون هنر مترادف با مرگ خلاقیت در هنر است.

امید است که با اتخاذ راه کار های مناسب در تدوین اساسنامه و مقررات بخش عکس، ضمن هشدار به هنرمندان عکاس، از پذیرش آثار تکراری که میهمان اکثر مسابقات عکاسی بوده اند، خودداری شود و عکاسان گرامی نیز با پرهیز از شرکت دادن عکس های تکراری در جشنواره های مختلف بر پویایی خویش، صفحه بگذارند .
هیات داوران نخستین جشنواره عکس
دانشگاه آزاد اسلامی

مطالب مرتبط با این نگارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست