1. خانه
  2. اخبار
  3. مقدسی:خانه‌ عکاسان، کانون همگرایی عکاسان رسانه‌ای است

مقدسی:خانه‌ عکاسان، کانون همگرایی عکاسان رسانه‌ای است

مدیرعامل خبرگزاری مهر گفت: نمایشگاههای "بیعت و بصیرت" و "حماسه ۹ دی" نشان داد خانه عکاسان کانون مشترکی برای حضور و همگرایی عکاسان در رسانه‌های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس "بیعت و بصیرت" گفت: همکاران بخش عکس خبرگزاری مهر، در سال‌های گذشته، بارها از دهه فجر و همین‌طور راهپیمایی مردم،‌ گزارش‌های تصویری تهیه کرده‌اند که این گزارش‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای برپایی یک نمیشگاه عکس مستقل داشت تا به این ترتیب، فعالیت‌های بخش عکس خبرگزاری مهر در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.

وی ادامه داد: البته این عکس‌ها پیش از این در خبرگزاری مهر منتشر شده‌اند، اما تاکنون به صورت یک مجموعه مستقل روی دیوار نرفته‌ بودند که با همکاری خانه عکاسان ایران این امکان فراهم شد تا در دهه فجر امسال،‌ آثار این عکاسان به نمایش گذاشته شود.
مقدسی درباره چگونگی همکاری با خانه عکاسان گفت: مجموعه خبرگزاری مهر و خانه عکاسان، ‌هر دو جزئی از سازمان تبلیغات اسلامی هستند. یکی از موضوعاتی که مدتی است بیشتر مورد توجه قرار گرفته است،‌ همکاری بیشتر بخش‎های گوناگون سازمان تبلغات است و برگزاری این نمایشگاه نیز در راستای همین هدف انجام شده است. به نظر من باید چنین همکاری در سایر زمینه‎ها نیز بیشتر اتفاق افتد و بخش‌های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند. به همین دلیل با صحبتی که با آقای اولیازاده انجام شده است، تصمیم داریم همراه با خانه عکاسان نمایشگاه‌های دیگری به صورت دوره‌ای یا حتی با تعیین سوژه‌ای خاص برپاکنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه عکس‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه با همکاری بخش عکس خبرگزاری و خانه عکاسان انتخاب شده است،‌ افزود: در ابتدا حدود صد عکس انتخاب شد که پس از بازبینی ۴۰ عکس برای نمایشگاه برگزیده شدند.
مدیرعامل خبرگزاری مهر درباره خانه عکاسان گفت: خانه عکاسان مجموعا ظرفیت مناسبی برای تعامل بخش‌های مختلف و همین‌طور انعکاس آثار عکاسان خبری دارد. یکی از نمونه‌ کارهای موفق خانه عکاسان نمایشگاه ۹ دی بود که نشان داد مرکزی مثل خانه عکاسان تا چه اندازه می‌تواند با یک رسانه همکاری مشترک داشته باشد.
وی درباره وضعیت عکس خبری و جایگاه عکاسان خبری کشورمان ادامه داد: با توجه به اینکه سال‌هاست در رسانه‌های مختلف فعالیت دارم، به نظر من عکس‌های خبری ما از قابلیت‌های بسیاری برخوردارند و بسیاری از عکاسان خبری ما در سطح بین‌المللی مطرح هستند. تنها جنبه خبری هم نیست و عکاسان ما معیارهای هنری را در عکس‌های خود دخیل می‌کنند و به همین دلیل عکس‌های خبری ما از جایگاه بالایی برخوردار هستند.
مقدسی افزود: من مجموعه جریان عکس خبری کشور را قابل توجه و روبه رشد می‌دانم و به معتقدم استعدادهای خوبی در میان هنرمندان عکاس ما وجود دارد که چنین نمایشگاههایی می‌تواند به معرفی آنان کمک بسیاری کند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست