1. خانه
  2. اخبار
  3. خانه‌ای امن برای عکاسان

خانه‌ای امن برای عکاسان

اولین انجمن صنفی عکاسی ایران به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

نخستین مجمع عمومی انجمن عکاسان ایران در روز پنجشنبه بیست و ششم آذر برگزار شد و به این ترتیب انجمن عکاسان ایران، اولین سازمان مردم نهاد (NGO) و فراگیر در هنر عکاسی کشورمان رسمیت پیدا کرد.

به گزارش سایت عکاسی، در آغاز این مراسم اکبر عالمی، عکاس و یکی از اعضای هیأت مؤسس انجمن عکاسان در جایگاه یک پدر و یک عکاس برای موفقیت اولین هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران آرزوی موفقیت کرد و تشکیل انجمنی فراگیر که بتواند در ۱۱۵ شاخه عکاسی فعالیت کند و در عرصه های جهانی تاثیر گذار باشد را از اهداف دانست. او گفت: هیچ یک از هنرمندان از وظیفه ای که بر اثر انتخابات هنرمندان به ایشان محول شده سوء استفاده نخواهد کرد.

انجمن عکاسان ایران به همت ۱۳ تن از عکاسان تأسیس شد. این هیئت متشکل بود از: مریم زندی، اکبر عالمی، اسماعیل عباسی، سیف الله صمدیان، افشین شاهرودی، سیدعباس میرهاشمی، ساعد نیک‌ ذات، فرزاد هاشمی، محسن راستانی، مجتبی آقایی، امیرعلی جوادیان، محمد ستاری و محمد فرنود.

رأی دهندگان از میان ۲۹ کاندیدای هیأت مدیره، مریم زندی، ساعد نیک ذات، سیف الله صمدیان، افشین شاهرودی، اسماعیل عباسی، فرزاد هاشمی و محسن راستانی را عنوان اعضای هیأت مدیره و سعید دستوری، مسعود زنده روح کرمانی و محمدمهدی رحیمیان را به عنوان اعضاء علی البدل انتخاب کردند. آنها همچنین به حسن غفاری به عنوان بازرس انجمن و کمال الدین شاهرخ را به عنوان عضو علی البدل رأی دادند.

این مراسم که در مجموعه فرهنگی آسمان برگزار شد، بسیاری از عکاسان را به فعالیت اولین انجن صنفی عکاسی ایران و ایجاد موقعیت ها و زمینه هایی برای رشد و پیشرفت عکاسی ایران امیدوار کرد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست