1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه تجربیات عکاسی «ویم وندرس» در لندن برپا شد

نمایشگاه تجربیات عکاسی «ویم وندرس» در لندن برپا شد

نمایشگاه تجربیات عکاسی «ویم وندرس» در لندن برپا شد

سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی
۱۳۹۰/۰۲/۰۵
۰۴-۲۵-۲۰۱۱
۱۰:۰۴:۱۷
۹۰۰۲-۰۲۳۹۷: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی

نمایشگاهی از تجربیات عکاسی «ویم وندرس»، کارگردان سرشناس آلمانی در لندن برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «ویم وندرس» که جدیدترین ساخته‌اش با نام «پینا» در جشنواره برلین اکران جهانی شد، در لندن گالری عکس برگزار کرده است.

به گزارش روزنامه گاردین، این گالری مجموعه‌ای از عکس‌هایی است که «وندرس» از اوایل دهه ۸۰ در سفرهایی که به کشورهای مختلف داشته گرفته است و تا روز۱۴ می برپا خواهد بود.

«ویم وندرس»، از بزرگ‌ترین کارگردانان و فیلم‌نامه‌نویسان سینمای اروپا و جهان است که در کنار «ورنر هرتزوگ»، از نوابغ سینمای آلمان محسوب می‌شود.

وی اولین فیلم بلندش را در سال ۱۹۷۰ با نام «تابستان در شهر» ساخت و پس از آن، فیلم‌های «ترس دروازه‌بان در ضربه پنالتی» (1972)، «داغ ننگ» (1973)،‌ «آلیس در شهر» (1974)، «حرکت غلط» (1975) و «سلاطین جاده» (1976) را کارگردانی کرد.

شاهکار سینمایی «وندرس» در سال ۱۹۸۴ با فیلم «پاریس، تگزاس» رقم خورد که سه جایزه نخل طلا، بهترین فیلم معنوی و جایزه فیپرشی جشنواره کن را گرفت و جایزه بهترین کارگردانی جوایز «بافتا» انگلستان را کسب کرد.

سه سال بعد، «وندرس» با ساخت فیلم «بهشت بر فراز برلین» جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن و بهترین کارگردانی جوایز فیلم اروپا را به‌دست آورد.

این کارگردان بزرگ آلمانی طی سال‌های اخیر آثار برجسته‌ای چون «هتل میلیون دلاری»، «برادران اسکلادونوفسکی»، «پایان خشونت»، «ده دقیقه پیرتر»، «سرزمین فراوانی» و «فیلم‌برداری در پالرمو» را ساخته است.

اولین جایزه سینمایی معتبری که «وندرس» کسب کرد، شیر طلای جشنواره ونیز در سال ۱۹۸۲ برای فیلم «وضعیت اشیا» بود. وی در سال ۱۹۸۷ برای فیلم «بال‌های اشتیاق» جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن را به‌دست آورد.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست