1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه « کهکیلویه وبویراحمد » در عکسخانه شهر

نمایشگاه « کهکیلویه وبویراحمد » در عکسخانه شهر

یکصدونودومین نمایشگاه از سلسله نمایشگاه های عکس در موزه عکسخانه شهر از عصر روز یکشنبه ۵ آبان ماه با عنوان " کهکیلویه وبویراحمد دهه هفتاد " به عکس هایی از حسن غفاری اختصاص یافت.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " (Chiilick.com) در این نمایشگاه تعداد ۴۰ قطعه عکس سیاه سفید در اندازه های گوناگون از عشایر ایران به نمایش درمی آید.
نمایشگاه « کهکیلویه وبویراحمد » در عکسخانه شهر

در قاب ابتدای این نمایشگاه به قلم افشین شاهرودی آمده است:

 

امروزه عکاسان زیادی در سراسر دنیا به مردم نگاری اشتغال دارند. شاخه ای از عکاسی مستند که سعی دارد بی پیرایه و به دور از تخیل پردازی های هنری، باصحت و امانت داری زندگی مردم را ثبت و ضبط نموده و شرایط موجود را مستند کند.
امروزه ما از طریق عکس با فرهنگ، آداب و رسوم، پوشش و شرایط زندگی پیشینان آشنا می شویم. ما موظفیم که از نسل خود گزارشی به تاریخ بدهیم. امروزه حسن غفاری با دوربین خود که آنرا در خدمت ثبت تصویری زندگی عشایر ایران قرار داده، سمبل انسان مسئولی که این وظیفه هنرمندانه را به عنوان عکاس در قالب پروژه عکاسی وسیعی که سال ها بدان اشتغال دارد یعنی عکاسی از عشایر و روستاهای ایران را به عهده گرفته و امانت دارانه پیش می برد.
 عکس های او در آینده به مانند حافظه ای سرشار، اسناد غیر قابل انکاری از زندگی اقوامی است که امروزه در این سرزمین در کنار ما زندگی می کنند.

حسن غفاری که دانش آموخته کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر است، رساله ی دانشگاهیِ کارشناسی عکاسی خود را نیز با عنوان: عکاسان و عشایر ایران به راهنمایی مرحوم کاوه گلستان و سرکار خانم پروین طایی به نتیجه رسانده و در سالهای بعد چندین نمایشگاه از جمله: ایل بویراحمد، یک نگاه از درون در سال ۱۳۷۹، پای خسته، صورت خندان در سال ۱۳۸۳، معیشت چند هزار ساله در سال ۱۳۸۵، زن و مرد عشایر دوش به دوش در سال ۱۳۸۷ با چشم اندازهای متفاوت، اما پیرامون یک سوژه ی واحد یعنی ایلات و عشایر ایران برگزار کرده است.

علاقه مندان می‌توانند تا پایان روز ۱۸ آبان ماه جاری در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷، پنج شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند.  موزه عکسخانه شهر جمعه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفت ‌تیر، خیابان بهار ‌شیراز، بوستان بهار‌ شیراز واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست