1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «بدایع الزمان» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس «بدایع الزمان» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس «بدایع الزمان»؛ عکس‌هایی از پدیدارهای مدرن در عصر قاجار، روز چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ در محل موزه عکسخانه شهر گشایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک نمایشگاه عکس «بدایع الزمان» دستاورد پژوهش محمدرضا طهماسب‌پور؛ پژوهشگر تاریخ عکاسی ایران می‌باشد که بنا بر اظهار برگزارکننده برای نخستین بار است که در ایران به نمایش درمی‌آید.
در این نمایشگاه ۸۰ قطعه عکس از معماری‌، طب، حمل و نقل، تکنولوژی‌های تازه نظامی، تلگراف، صنعت چاپ، پرورش گیاهان و گل‌های جدید، مجسمه‌سازی، تئاتر، موسیقی و تمرین‌های نظامی و … برای مخاطبان علاقمند به تاریخ عکاسی نمایش داده می‌شود.

نمایشگاه عکس «بدایع الزمان» در موزه عکسخانه شهر
در متن قاب نخست نمایشگاه «بدایع الزمان»؛ نمایشگاه عکس از پدیدارهای مدرن در عصر قاجار آمده است: « … آنچه این نمایشگاه بر ‌پایه آن شکل گرفته، بکارگیری پدیده جدید عکاسی و کارکرد اَسنادی آن در ثبت رویدادهای تازه و نو در همان زمان(عصر قاجار) است. پدیده‌ای که ناصرالدین‌شاه با آگاهی از کارکرد‌های آن و تأکید بر بکارگیری آن، بسیاری از رویدادها و رُخدادهای زمانه‌اش را جاودانه کرد. رویکرد این نمایشگاه، ارا‌یه‌ی تازه‌های دنیای جدید و در میانه‌ی سده‌ی نوزدهم و همچنین بنیان‌های تازه‌ای است که برخی از آن‌ها از گسترش روابط سیاسی و فرهنگی با اروپای پس از انقلاب صنعتی شکل گرفته یا تکوین پیدا کرده است.»
بازدید از این نمایشگاه برای علاقه‌مندان به تاریخ عکاسی، جامعه‌شناسی، تاریخ دوره قاجار، هنر و …. فرصت مغتنم و مناسبی است.
«امید خاکباز» طراح پوستر نمایشگاه بدایع الزمان است.
نمایشگاه «بدایع الزمان»؛ نمایشگاه عکس از پدیدارهای مدرن در عصر قاجار ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۷تیرماه گشایش یافته و تا ساعت۱۸ ادامه خواهد داشت.
 سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز ۱۲ اَمرداد ۱۴۰۲ همه روزه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ از این موزه و عکس‌های به نمایش گذاشته شده دیدن کنند.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
جشنواره ملی عکس ایران جوان داوران خود را معرفی کرد
پسین
داودآبادی: بدون هویت زندگی خالی از معنا است

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست