1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه و کارگاه عکس بهنام صدیقی در کرمان

نمایشگاه و کارگاه عکس بهنام صدیقی در کرمان

 

891206.jpg


بهنام صدیقی به دنبال نمایش مجموعه عکس «اکباتان، غرب تهران» در شهرهای تهران، رشت و شیراز، این بار ۲۰ عکس از این مجموعه را از روز شنبه هفتم اسفند ۸۹ به مدت یک هفته در گالری فریاد کرمان در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

صدیقی دربارهٔ عکس‌هایش می‌گوید: «دغدغه اصلی من نه فقط در عکس‌های اکباتان که در زندگی، تغییر شکل ارتباطات انسانی به واسطه تغییر شکل زندگی، خصوصا در شهرهای بزرگ است. شهرهایی که معنای خود را با کمبود زمین ـ طبیعت ـ (به خاطر رشد جمعیت) و زمان (به خاطر ایجاد فواصل فیزیکی) به ما تحمیل می‌کنند. انسان‌های چنین شهرهایی به ناچار در شکلی از زندگی محصورند که در آن ندیدن و نشنیدن دیگری نه یک ویژگی که یک خواسته است: میل به خلوت‌های دور کننده از دیگران و عدم تحمل شرایط حضور دیگری، برای لمیدن در خود.»

همچنین بهنام صدیقی در روز دوم برپایی نمایشگاه؛ در کارگاه عکسی با عنوان «عکاسی مستند با گرایش فاین آرت» به بررسی این دو ژانر در عکاسی معاصر می‌پردازد. او هدف خود از این کارگاه را بررسی دقیق‌تر پدیده‌های واقعی و ارایه شیوه‌های به کارگیری نگاه مستند نگارانه در جهت خلق مجموعه عکس‌های فاین آرت ذکر می‌کند.

صدیقی ۳۱ سال سن دارد و دانش آموخته کار‌شناسی عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و در حال حاضر به تدریس عکاسی در دانشگاه مشغول است.

این نمایشگاه تا روز جمعه ۱۳ اسفند، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۵ تا ۸ ادامه دارد.

گالری فریاد، کرمان، خیابان شهید بهشتی، کوچه ۱۰، شرقی ۳

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه و کارگاه عکس بهنام صدیقی در کرمان

نمایشگاه و کارگاه عکس بهنام صدیقی در کرمان

نمایشگاه عکس " اکباتان، غرب تهران " همچنان در نگارخانه های شهرهای کشورمان می چرخند تا بیشترین معرفی را از نوع نگاه عکاس به مجموعه ای از نظام نوین شهرنشینی داشته باشد.
بهنام صدیقی به دنبال نمایش مجموعه عکس " اکباتان، غرب تهران " در شهرهای تهران، رشت و شیراز، این بار ۲۰ قطعه عکس از این مجموعه را از روز شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ به مدت یک هفته در نگارخانه فریاد کرمان به نمایش می گذارد.
صدیقی درباره ی عکس هایش می گوید: دغدغه اصلی من نه فقط در عکس های اکباتان که در زندگی، تغییر شکل ارتباطات انسانی به واسطه تغییر شکل زندگی، خصوصا در شهرهای بزرگ است.

نمایشگاه و کارگاه عکس بهنام صدیقی در کرمان

شهرهایی که معنای خود را با کمبود زمین ـ طبیعت ـ (به خاطر رشد جمعیت) و زمان (به خاطر ایجاد فواصل فیزیکی) به ما تحمیل می کنند.
انسان های چنین شهرهایی به ناچار در شکلی از زندگی محصورند که در آن ندیدن و نشنیدن دیگری نه یک ویژگی که یک خواسته است: میل به خلوت های دور کننده از دیگران و عدم تحمل شرایط حضور دیگری، برای لمیدن در خود.
همچنین این عکاس در روز دوم برپایی نمایشگاه؛ در کارگاه عکسی با عنوان عکاسی مستند با گرایش فاین آرت به بررسی این دو ژانر در عکاسی معاصر می پردازد.
او هدف خود از این کارگاه را بررسی دقیق تر پدیده های واقعی و ارایه شیوه های به کارگیری نگاه مستند نگارانه در جهت خلق مجموعه عکس های فاین آرت ذکر می کند.

این نمایشگاه عکس، بخش عملی رساله مقطع کارشناسی رشته عکاسی بهنام صدیقی است که در تیرماه ۱۳۸۷ با راهنمایی مهران مهاجر و داوری حمید سوری و مهرداد نجم آبادی به جلسه دفاعیه رسید.
این نمایشگاه آذرماه سال ۱۳۸۸ در نگارخانه آریا به نمایش درآمد و همزمان با این نمایشگاه نشستی با حضور آقایان: احمد عالی، یحیی دهقانپور، فرهاد فخریان، مهران مهاجر و مهرداد نجم آبادی برگزار گردید که گگزارش نشست عکاسان در نمایشگاه عکس « اکباتان، غرب تهران » و گزارش تصویری این نشست نیز در " پایگاه عکس چیلیک " منعکس شد.

نمایشگاه حاضر در اردی بهشت ماه سال جاری در نگارخانه حوزه هنری رشت و در اواخر دی ماه در شهر شیراز به نمایش گذاشته شد و عکاس قصد دارد تا مجموعه حاضر را در سایر شهرها نیز به نمایش بگذارد.
صدیقی متولد سال ۱۳۵۸ و دانش آموخته کارشناسی عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران می باشد و در حال حاضر به تدریس عکاسی در دانشگاه مشغول است.
لازم به یادآوری است نگارخانه چیلیک در سی و یکمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس خود، میزبان مجموعه عکس " اکباتان، غرب تهران " بوده است.
چندی پیش نیز کتاب این مجموعه شامل ۳۴ قطعه عکس، در قالب سری کتاب های چشم از سوی نشر ماه ریز منتشر شد.
علاقمندان می توانند برای دیدن مجموعه عکس " اکباتان، غرب تهران " تا پایان روز جمعه ۱۳ اسفندماه جاری همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه فریاد در شهر کرمان، خیابان شهید بهشتی، کوچه دهم، شماره شرقی ۳ واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست