1. خانه
  2. اخبار
  3. «اکبر ناظمی» ۴ کتاب‌عکس را درباره انقلاب منتشر می‌کند

«اکبر ناظمی» ۴ کتاب‌عکس را درباره انقلاب منتشر می‌کند

اکبر ناظمی عکاس و فیلمبردار که بیش از ۴ هزار فریم عکس رنگی از دوران انقلاب اسلامی ایران در آرشیو اختصاصی خود دارد، از انتشار چهار کتاب عکس درباره انقلاب خبر داد.

اکبر ناظمی فیلمبردار و عکاس که حدود ۴ هزار فریم عکس از دوران انقلاب اسلامی ایران در آرشیو اختصاصی خود دارد، در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس با اعلام این خبر گفت: کتاب‌ «انقلاب به روایت عکس‌های اکبر ناظمی» کتابی است که اسفندماه سال جاری از سوی انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد. این کتاب شامل ۹۰ قطعه عکس رنگی از وقایع انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ است که در ۱۰۰ صفحه به چاپ می‌رسد.
ناظمی موضوع این عکس‌ها را تظاهرات مردمی، حضور زنان و کودکان، ورود امام خمینی به کشور، جماعت منتظر در لابی فرودگاه مهرآباد، سخنرانی امام در بهشت زهرا، حضور امام در مدرسه رفاه، جنازه‌های شهدا در سردخانه‌های رژیم، قیام‌های گوناگون در دانشگاه تهران، شخصیت‌های فعال انقلاب، دیوارنوشته‌ها و شعارهای دیواری، صف‌های نفت، اعلان‌ها،کاریکاتورهای دیواری و …عنوان کرد و در ادامه از چاپ و انتشار چهار مجموعه کتاب دیگر با موضوع انقلاب خبر داد.
ناظمی درباره این چهار کتاب گفت: قصد دارم چهار کتاب دیگر با موضوع انقلاب و با عناوین «زنان در انقلاب»، «مردان در انقلاب»، «کودکان در انقلاب» و «دیوارنوشته‌های انقلاب» منتشر کنم که البته هنوز ناشر این آثار مشخص نیست.
ناظمی به خبرنگار فارس گفت: من تنها از دیوارنوشته‌ها و شعارهای روی دیوار در دوران انقلاب،‌بیش از ۱۵۰ قطعه عکس رنگی دارم که به تنهایی می‌تواند موضوع یک کتاب باشد.
این عکاس دوران انقلاب اسلامی ایران تابستان ۱۳۵۷ در دانشگاه دوسلدورف آلمان تحصیل می‌کرد که با شنیدن اخبار درگیری‌های شهرهای مختلف به کشور بازگشت و از وقایع انقلاب، ۳۵ ساعت فیلم و بیش از ۴هزار قطعه عکس رنگی تهیه کرد.
ناظمی این آثار را در مرکزی با عنوان «آرشیو بزرگ عکس و فیلم انقلاب اسلامی» گردآوری کرده است که هم‌اکنون به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران سه نمایشگاه از عکس‌های این عکاس، در سازمان محیط زیست،‌ بوشهر و قم برپا شده است.
اکبر ناظمی دو سال پیش نمایشگاهی از منتخب عکس‌های انقلاب ایران را در دانشگاه سسکچوان ونکوور و «آرت گالری» اونتاریو کانادا به نمایش گذاشت و استقبال از این نمایشگاه به اندازه‌ای بود که مدیران گالری‌ از او خواستند تا این نمایشگاه را تا پایان سال ۲۰۰۸ در سراسر کانادا به صورت گردشی به نمایش بگذارند.
وی همچنین گفت: همزمان با برپایی این نمایشگاه در کانادا کتابی از این آثار شامل ۸۰ اثر منتشر شد و «نیکی کیدی» پروفسور دانشگاه‌های آمریکا درباره آنها مطلب نوشت.
این عکاس پیشکسوت آرزو دارد که تمامی عکس‌هایی را که از دوران انقلاب تهیه کرده‌ است،‌روزی در ابعاد بزرگ چاپ کند و دور تا دور میدان آزادی به نمایش بگذارد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست