1. خانه
  2. اخبار
  3. انقلاب به روایت عکس‌های “اکبر ناظمی” به نمایشگاه کتاب آمد

انقلاب به روایت عکس‌های “اکبر ناظمی” به نمایشگاه کتاب آمد

کتاب انقلاب به روایت عکس‌های اکبر ناظمی"که ۱۰۱ عکس رنگی از وقایع انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷، را در بر می گیرد به نمایشگاه کتاب آمد.

به گزارش سرویس فرهنگی حیات به نقل از ستاد خبر انتشارات سوره مهر ، اکبر ناظمی در مقدمه این کتاب شور و هیجان و مخاطرات عکاسی در میان درگیری‌ها، تظاهرات و حکومت نظامی را به رشته تحریر در آورده و قرار است متن آن با همکاری انتشارات «سوره مهر» توسط "پال اسپراکمن"، مترجم و استاد دانشگاه راتجرز آمریکا، به زبان انگلیسی ترجمه شود.

ناظمی که در تیرماه سال ۵۷، در رشته گرافیک دانشگاه دوسلدورف آلمان تحصیل می‌کرد با شنیدن اخبار درگیری‌های شهرهای مختلف به کشور بازگشته و از این وقایع چند صد دقیقه فیلم و بیش از چهارهزار قطعه عکس رنگی تهیه کرده است.

اکبر ناظمی منتخبی از آثار خود را، که در مرکزی با عنوان «آرشیو بزرگ عکس و فیلم انقلاب اسلامی» گردآوری شده است، در کتابی با عنوان "انقلاب به روایت عکس‌های اکبر ناظمی" منتشر کرد.

این کتاب در قطع بیاضی بزرگ (۳۵×25) بر روی کاغذ گلاسه توسط انتشارات «سوره مهر» در نمایشگاه بیست و دومین نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

تظاهرات مردمی، حضور زنان و کودکان، ورود امام خمینی به کشور، جماعت منتظر در لابی فرودگاه مهرآباد، سخنرانی امام در بهشت زهرا، حضور امام در مدرسه رفاه، جنازه‌های شهدا در سردخانه‌های رژیم، قیام‌های گوناگون در دانشگاه تهران، شخصیت‌های فعال انقلاب، دیوارنوشته‌ها و شعارهای دیواری، صف‌های نفت، اعلان‌ها و کاریکاتورهای دیواری و … از جمله موضوعات این عکس‌ها هستند.

این کتاب که عکس های انقلاب از ۱۷ شهریور تا ۲۳ بهمن ۵۷ را در بر می گیرد به قیمت ۹۹۰۰ تومان در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست