1. خانه
  2. اخبار
  3. اکبر ناظمی در رونمایی عکس‌های‌ «زنان در انقلاب»: وظیفه هنرمند ثبت تاریخ است و نه تفسیر آن

اکبر ناظمی در رونمایی عکس‌های‌ «زنان در انقلاب»: وظیفه هنرمند ثبت تاریخ است و نه تفسیر آن

نمایشگاه عکس‌های اکبر ناظمی با موضوع «زنان در انقلاب» شامگاه ـ ۱۶ بهمن ‌ماه ـ در نگارخانه‌ی کمال‌الدین بهزاد افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نمایشگاه ۶۰ قطعه عکس روی دیوار رفتند که بیانگر حضور و نقش زنان در پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ هستند.

اکبر ناظمی در رونمایی عکس‌های‌ «زنان در انقلاب»: وظیفه هنرمند ثبت تاریخ است و نه تفسیر آن

اکبر ناظمی درباره‌ی تاثیرگذاری عکس‌هایش بر مخاطبان به خبرنگار ایسنا گفت: تاثیرگذاری یک عکس به این بستگی دارد که چقدر تفکر آزادمنشانه وجود دارد و به امثال من اجازه دهد که آثارمان را بدون گزینش یا سانسور ارائه دهیم.

ناظمی تصریح کرد: رسالت عکاس انقلاب این است که بتواند پیام انقلاب را به نسل بعدی منتقل کند و بین آن‌ها ارتباط ایجاد کند.

این هنرمند عکاس با اشاره به انتشار کتاب «انقلاب به روایت اکبر ناظمی» طی سال گذشته بیان کرد: سال گذشته کتابی از گزیده آثارم منتشر شد که شامل ۹۵ درصد آثارم بود که دوست داشتم مردم آنها را ببینند. هنگامی که مخاطبان به خصوص دانشجویان و نسل جوان این عکس‌ها را دیدند برانگیخته شدند.

ناظمی خاطرنشان کرد: مخاطبان در مواجهه با این عکس‌ها متوجه شدند کمونیست‌ها، ارامنه، یهودیان، زرتشتیان و زنان بی حجاب هم در جریان انقلاب حضور داشتند و این پیروزی حاصل انقلاب یک عده‌ی خاص نبوده است.
تاکید کرد: اگر یکی یکی شاخه‌های یک درخت را بزنیم، چیزی جز یک درخت خشک و کوچک عایدمان نمی شود. مردم نیز باید بدانند که به دلیل پیوستگی اقشار مختلف بود که این انقلاب پیروز شد، اگر جز این است چرا انقلاب‌های اخیر پیروز نشدند؟
این عکاس انقلاب نقش دولت را در ایجاد پیوند بین مردم و انقلاب موثر دانست و افزود: یک عکاس به تنهایی نمی‌تواند به وسیله‌ی عکس این ارتباط را ایجاد کند، دولت نیز باید تلاش کند تا این بدبینی نسل جوان به انقلاب را که باعث صدمه زدن به انقلاب است تغییر دهد و این امربدون حفظ همین اسناد و عکس‌ها محقق نخواهد شد.
ناظمی با بیان اینکه وظیفه‌ی ما ثبت تاریخ است نه تفسیر آن، توضیح داد: من تنها سعی دارم عظمت انقلاب را در عکس‌هایم بگنجانم چرا که اگر غیر از این باشد، تبدیل به شی‌ بی‌جان کلنگی می‌شود که همه از آن فرار خواهند کرد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست