1. خانه
  2. اخبار
  3. آثار جشنواره تورهای عکاسی چیلیک در نگارخانه لاله

آثار جشنواره تورهای عکاسی چیلیک در نگارخانه لاله

نمایشگاه عکس های منتخب همسفران تورهای عکاسی چیلیک عصر روز شنبه بیستم اسفندماه جاری در نگارخانه لاله گشایش می یابد.
در این نمایشگاه تعداد ۲۸ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر از مجموع بیش از ۱۵۰۰ اثر دریافتی توسط دبیرخانه که با نگاه و نظر گروه داوری به مرحله نهایی راه یافتند به نمایش درخواهد آمد.

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب است:
محمد آزادی، بزرگمهر اجلال، علی(کامران) ذهبی، ابراهیم باقرلو، وحید قاسمی زرنوشه، راحله حاجیان دوست، محمدرضا خرازی، حمید رضا نباتی، مصطفی دوستی، نیما خالدی کیا، مهدی کمیلی، پیمان رشیدی، پریسا شادمان گهر، حسین عصاری آرانی، ابراهیم رامه، سیامک جعفری، محمد صادقی، لیلا صادقزاده، روح الله سنجرانی، سیدمحمدجواد ذریه زهرا

آثار جشنواره تورهای عکاسی چیلیک در نگارخانه لاله در بخشی از قاب ابتدای این نمایشگاه پیرامون گزارش این جشنواره آمده است:
و با تمام کم لطفی ها و بی مهری ها و ناملایمات و طوفان های کشنده ای که در مسیر برگزاری این جشنواره پیش آمد و اگر نبود زیبایی معنای تام نمی یافت، بودند نفس های مهربانی که هنوز از جنس آدم اند و در بهشت وجودی خویش هنوز هیچ سیب و گندمی ایشان را نرانده است.
جنس آدم یافتن و نگاه آدمی داشتن، نگهبانی از آدم هایی که انگیزه شان در سفر دیدن و یافتن است، شاید! قطعی ترین دلیل برگزاری این تورها بود و اینک که هر علاقه مندی در هر سطح و پایه ای مهیای همسفری با " چیلیک " است، باید بر این موهبت، قدردان باشیم که تور عکاسی را برای حرفه ای ها برگزار نمی کنیم، اما تور عکاسی را حرفه ای برگزار می کنیم.
جوان همان نیروی مستعدی است که ذوق و قریحه اش از درون جوشان است و تنها حمایت است که این ذوق را تربیت و قریحه را بارور می سازد و این جشنواره با تمام کم لطفی ها و بی مهری ها و … دستاورد نیروی جوانان متعهدی است که فریاد خواستن و توانستن شان شنیدنی است اگر گوش و چشمی باشد که در دام سیب و گندم گرفتار نباشد و تفاوت را بشناسد و جوانی جوان را عامل تفاوت بداند و وحدت را در عین کثرت درک کند.

عکس های جشنواره تورهای عکاسی چیلیک با ارزیابی و داوری: فرهاد سلیمانی، مجید ناگهی و داریوش عسگری در سه بخش: مستند، طبیعت و آزاد برگزار و نمایشگاه بخش اصلی این آثار پس از نمایش در تهران در سایر شهرستان های میزبان به نمایش درخواهد آمد.

همچنین در این نمایشگاه گزارش تصویری قریب به چهل دوره تور عکاسی چیلیک به روایت هفتصد همسفر این رسانه در قالب لوح چند رسانه ای رونمایی شده و به رایگان تحویل می شود.
در مراسم گشایش این نمایشگاه، " پایگاه تخصصی کتاب عکس " با معرفی یک هزار جلد کتاب عکس و عکاسی، تعداد یکصد جلد کتاب به قید قرعه به حاضرین اهدا خواهد کرد.
نخستین جشنواره تورهای عکاسی چیلیک با پشتیبانی موسسه فرهنگی هنری آوای کلون و با حمایت انجمن عکاسان مطبوعات ایران و انجمن عکاسان میراث، موزه عکسخانه شهر، لابراتوار چاپ عکس سین و حوزه هنری استان مازندران برگزار شد.
لازم به یادآوری است جلسه نقد و بررسی تورهای ۳۷ و ۳۸ این رسانه با موضوع های: ماهیگیری آمل و کویر مرنجاب عصر روز سه شنبه ۲۳ اسفندماه با حضور همسفران و علاقه مندان در محل نگارخانه برگزار خواهد شد.
علاقه مندان می توانند تا پایان روز پنجشنبه ۲۵ اسفندماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۹ از این آثار دیدن کنند.
نگارخانه لاله در تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، جنب هتل لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی واقع شده است.
————————————————————————————————————————————————————————————-
جهت مشاهده گزارش تصویری جلسه داوری بخش اصلی فراخوان " اینجا " کلیک کنید.
جهت مشاهده گزارش تصویری جلسه داوری در بخش گزارش تصویری جشنواره " اینجا " کلیک کنید.
جهت مشاهده اسامی شرکت کنندگان نخستین جشنواره تورهای عکاسی چیلیک " اینجا " کلیک کنید.
جهت مشاهده اسامی مجاز به شرکت در جشنواره تورهای عکاسی چیلیک " اینجا " کلیک کنید.
جهت مشاهده خبر گفت وگو با هفتاد تن از همسفران تورهای عکاسی چیلیک " اینجا " کلیک کنید.
جهت مشاهده فراخوان نخستین جشنواره تورهای عکاسی چیلیک " اینجا " کلیک کنید

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست