1. خانه
  2. اخبار
  3. برپایی نمایشگاه آثار جشنواره تورهای عکاسی «چیلیک» در گالری لاله

برپایی نمایشگاه آثار جشنواره تورهای عکاسی «چیلیک» در گالری لاله

خبرگزاری فارس: نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره تورهای عکاسی «چیلیک» با حضور جمعی از عکاسان در نگارخانه لاله تهران گشایش یافت.

خبرگزاری فارس: برپایی نمایشگاه آثار جشنواره تورهای عکاسی «چیلیک» در گالری لاله

به گزارش خبرگزاری فارس، کاووس صادقلو رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در گشایش نمایشگاه عکس جشنواره تورهای عکاسی چیلیک ضمن موفق ارزیابی کردن چیدمان محیطی انجام گرفته در نمایشگاه گفت: استعداد بسیاری در بین عکس‌های به نمایش درآمده از همسفران تورهای عکاسی چیلیک دیده می‌شود.

این عکاس مطبوعات با مثبت شمردن استقلال حرکت این گونه رویدادهای فرهنگی هنری در جامعه عکاسی اظهار داشت: بر خلاف آنچه به شکل رایج در مراکز آموزشی ما جریان دارد و با عنوان عکاسی ژورنالیستی معنا می شود این نوع عکاسی اگرچه حاوی شناخت و شکار لحظه است ولی الزاما شامل حال وقایع و رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی خاص نیست و به نوعی دربرگیرنده همه موضوعات و شقوق زمان از حاشیه زندگی مردم دنیا تا مطبوعات و خبر و اطلاع رسانی و پیام هایی است که با توجه به جنس و نوع نگاه عکاس است و ریشه این نوع نگاه در عکس‌هایی است که در این نمایشگاه ما شاهد نمایش آنها هستیم.

صادقلو تصریح کرد: در این نمایشگاه عکس‌های بعضا قوی و قدرتمندی هست و این از دو حیث انتخاب عکاسان و گزینش داوران، شایسته تقدیر و تحسین است. اینکه عکاسان این نمایشگاه در سفرهای عکاسی از ارتفاعات قلعه رودخان تا سکوهای نفتی در خلیج فارس، از زندگی میان مردم مناطق روستانشین ماسال تا مزارع آفتابگردان و اماکن تاریخی، تمام تلاش خود را نشان داده است تا با پیداکردن زوایای خاص در انتخاب عکسی نو با حرفی تازه خلقی هنری داشته باشند ابتدای راه نیست، این تمام کار یک عکاس در سفرهای مختلف در مواجهه با موضوعات مختلف است.

وی همچنین توصیه کرد که همسفران و عکاسان این نمایشگاه از انشقاق نگاه در برخورد با موضوع های مختلف پرهیز کنند و در هر شاخه ای که نگاه خودشان را مستعد و موفق می‌بینند تمام وجود خود را صرف کنند که بدون تردید آینده ای درخشان را برای هر استعدادی می تواند رقم بزند.

انتهای پیام/

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست