1. خانه
  2. اخبار
  3. مدیر گالری راه‌ ابریشم در گفت‌وگو با فارس خبر داد برپایی نمایشگاه آثار سه عکاس ایرانی در فرانسه

مدیر گالری راه‌ ابریشم در گفت‌وگو با فارس خبر داد برپایی نمایشگاه آثار سه عکاس ایرانی در فرانسه

خبرگزاری فارس: گالری راه ‌ابریشم نمایشگاهی از عکس‌های رعنا جوادی، آرش فایض و هاوار امینی را ۵ اردیبهشت‌ تا ۳۱ تیرماه سال جاری در شهر لیون فرانسه برگزار می‌کند.

خبرگزاری فارس: برپایی نمایشگاه آثار سه عکاس ایرانی در فرانسه

آناهیتا قبائیان مدیر گالری راه ابریشم در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه با عنوان «عکاسی معاصر در ایران» ۲۴ می تا ۲۱ جولای در گالری «نگاهی از جنوب» شهر لیون فرانسه برپا می‌شود که این گالری یکی از معتبرترین گالری‌های فرانسه محسوب می‌شود.

وی درباره موضوع این آثار توضیح داد: هر سه عکاس به دغدغه‌های خود توجه نشان داده‌اند و آثارشان حاوی پیامی است که وجه مشترک آثار آن‌ها احساس نوستالژیک و نگاهی به گذشته است.

قبائیان ادامه داد:  رعنا جوادی روی عکس‌های قدیمی آتلیه چهره‌نگار و تأثیر آن بر وسایل امروزی کار کرده است که با نگاهی به گذشته،‌رد پای امروز هم در آن دیده می‌شود.

آرش فایض هم سال قبل نمایشگاهی با عنوان «ولگردی‌های یک پرسه‌زن» در گالری راه‌ابریشم داشت که با استفاده از دوربین پولاروید عکس‌هایی را از نقاط مختلف تهران تهیه کرده بود که این نوع عکاسی با استفاده از دوربین پولاروید ویژگی خاصی را در عکس‌ها ایجاد می‌کند و رنگ آن‌ها خیلی زود از بین می‌رود که او این عکس‌ها را با نگاهی تازه که احساس نوستالژیک ایجاد می‌کند گرفته بود.  هاوار امینی هم درباره پیرامون خود عکاسی کرده است و روی نگاتیوها تغییراتی را ایجاد کرده که آثار او هم این احساس نوستالژیک را در مخاطب ایجاد می‌کند.

وی درباره انتخاب آثار این سه عکاس برای نمایش در فرانسه توضیح داد: از این سه عکاس، به کرات نمایشگاه‌هایی در کشورهای مختلف دنیا برگزار شده است که معمولاً با استقبال هم رو به رو شده است به طور مثال آثار جوادی چندین بار در مجلات کشور فرانسه به چاپ رسیده و فروش خوبی هم آثار ایشان داشته است،‌ آرش فایض هم سال گذشته آثارشان در موزه مدرن آرت هیوستون فروش خوبی داشت و هاوار امینی هم چندی پیش ۵ اثرش را در لندن به نمایش گذاشت که ۴ اثر او فروخته شد.

مدیر گالری راه‌ابریشم کار کردن با این عکاسان را بسیار لذت‌بخش خواند و گفت: در این نمایشگاه جدید نیز هم به معرفی بیشتر عکاسان معاصر ایرانی توجه داریم و هم فروش آثارشان مورد نظر ماست.

قبائیان خریداران آثار عکاسان ایرانی را مجموعه‌داران خصوصی، موزه‌ها و برخی گالری‌ها عنوان کرد و گفت: عکس‌های این نمایشگاه در چندین ادیشن ارائه می‌شود به جز آن تعداد عکس‌هایی که آرش فایض با دوربین پولاروید گرفته است که این‌ها فقط به صورت یک اثر ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست