1. خانه
  2. اخبار
  3. میرهاشمی در گفت‌وگو با فارس خبر داد: کتاب عکس‌های «سمیر قنطار» منتشر می‌شود

میرهاشمی در گفت‌وگو با فارس خبر داد: کتاب عکس‌های «سمیر قنطار» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: سیدعباس میرهاشمی از انتشار کتاب عکس «تبادل» با موضوع عکس‌های «سمیر قنطار» در زمان تبادل اسرا بعد از جنگ ۳۳ روزه لبنان خبر داد که از سوی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس منتشر خواهد شد.

سیدعباس میرهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس با اعلام این خبر گفت:‌ سمیر قنطار قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی بود که پس از ۳۰ سال اسارت، بعد از جنگ ۳۳ روزه لبنان آزاد شد و با توجه به اهمیت این موضوع برای انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس،‌با هماهنگی‌های انجام شده پیش از انجام این تبادل،‌دو عکاس به نام‌‌های وحید فرجی و سعید فرجی به لبنان اعزام شدند تا از این جریان عکاسی کنند.
وی افزود: بیش از ۱۰۰ قطعه عکس سیاه و سفید از جریان تبادل سمیر قنطار گرفته شده است که این عکس‌ها در کتاب عکس «تبادل» منتشر خواهد شد.
میرهاشمی درباره لزوم انتشار این کتاب توضیح داد: انجمن در حوزه مقاومت نیز فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد که انتشار این کتاب هم در این حوزه می‌گنجد.
میرهاشمی گفت: این کتاب در ابعاد خشتی در حدود ۱۷۰ صفحه تمام گلاسه از سوی انتشارات انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس به زودی منتشر خواهد شد.
وی تصریح کرد: این کتاب هم‌اکنون در مرحله طراحی صفحات است که امیدواریم تا پایان سال به چاپ برسد و تلاش می‌کنیم که این کتاب برای عرضه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال ۹۰ آماده شود.
به گزارش فارس، «سمیر قنطار» قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی، در سال ۱۹۷۸ میلادی طی یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.
او در تاریخ ۲۲ آوریل ۱۹۷۹ در حالی که تنها ۱۶ سال داشت به همراه سه تن از اعضای گروه فلسطینی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» به شمال اراضی اشغالی نفوذ کردند و به محل اقامت یک صهیونیست به نام «هاران» در شهر «نهاریا» یورش بردند و در اقدامی متهورانه او را ربودند.
در همین زمان با نیروهای پلیس مواجه و با آنان درگیر شدند که در جریان این درگیری یکی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی کشته شد. در این درگیری دو تن از همراهان قنطار کشته شدند ولی او از سوی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی دستگیر شد. رژیم صهیونیستی مدعی است که در جریان این درگیری قنطار پیش از دستگیری، گروگان‌های خود را به قتل رسانده است.
قنطار ۱۱ ماه در زندان اردن به سر برد . وی در ۲۵ دسامبر سال ۱۹۷۸به شرط اینکه دیگر وارد اردن نشود، از زندان آزاد شد.
سمیر قنطار در تاریخ ۲۸ ژانویه ۱۹۸۵ از سوی دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد و نیز ۴۷ سال حبس محکوم شد. وی متهم است در قتل پنچ صهیونیست و زخمی شدن یک صهیونیست دیگر دست دارد.
قنطار، قرار بود در جریان تبادل اسرا در سال ۲۰۰۴ میلادی آزاد شود اما با خیانت رژیم صهیونیستی در مسیر تبادل در آخرین لحظات از تبادل آنان خودداری شد.
وی دو سال پیش بعد از جنگ ۳۳ روزه لبنان به همراه چهار اسیر لبنانی دیگر در مقابل جنازه دو صهیونیست مبادله شد.
انتهای پیام/ف

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. میرهاشمی در گفت‌وگو با فارس خبر داد: کتاب عکس «حماسه الوند» با موضوع دفاع مقدس در همدان منتشر می‌شود

میرهاشمی در گفت‌وگو با فارس خبر داد: کتاب عکس «حماسه الوند» با موضوع دفاع مقدس در همدان منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: سیدعباس میرهاشمی از انتشار کتاب عکس «حماسه الوند» مربوط به عکس‌های دفاع مقدس در استان همدان خبر داد.

سیدعباس میرهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس با اعلام این خبر درباره کتاب‌های عکسی که تاکنون از سوی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس منتشر شده است گفت: تاکنون کتاب عکس «زن در دفاع مقدس» به عنوان جلد هفتم از مجموعه کتاب‌های جنگ تحمیلی، کتاب «خرمشهر» به عنوان جلد هشتم از این مجموعه و اخیراً جلد نهم این مجموعه با عنوان «شهدا» منتشر شده است و در کنار آن کتاب‌های دیگری با عنوان دفاع مقدس در استان‌های کشور نیز منتشر کرده‌ایم که «خروش لاجوردی» با موضوع عکس‌های دفاع مقدس در استان اصفهان یکی از این کتاب‌هاست که تاکنون منتشر شده است.
وی افزود: دومین کتاب عکس استانی ما با عنوان «حماسه الوند» مربوط به عکس‌های دوران دفاع مقدس در استان همدان آماده انتشار است که هم اکنون در مرحله طراحی و چینش عکس‌ها قرار دارد.
میرهاشمی گفت:‌ در کتاب عکس «حماسه الوند» حدود ۲۴۵ عکس از ۵۳ عکاس منتشر خواهد شد که ۷ عکاس این کتاب به فیض شهادت نائل شده‌اند.
وی با بیان این که این کتاب با همکاری کنگره شهدای همدان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان منتشر خواهد شد گفت:‌ این کتاب که حدود ۳۱۰ صفحه تمام رنگی و گلاسه در ابعاد ۲۴ ×30 خواهد بود، آثار عکاسان همدانی و دیگر عکاسانی را که از وقایع دوران دفاع مقدس در استان همدان عکاسی کرده‌اند در برمی‌گیرد.
میرهاشمی ابراز امیدواری کرد که این کتاب تا پایان سال جاری منتشر شود و برای ارائه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در اردیبهشت‌ماه سال ۹۰ آماده شود.
انتهای پیام/ف

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست