1. خانه
  2. اخبار
  3. عباس میرهاشمی در گفت‌وگو با فارس خبر داد؛ انتشار کتاب «عکاسی زیر آتش» برای اولین بار در ایران

عباس میرهاشمی در گفت‌وگو با فارس خبر داد؛ انتشار کتاب «عکاسی زیر آتش» برای اولین بار در ایران

خبرگزاری فارس: عباس میرهاشمی از انتشار کتاب «عکاسی زیر آتش» خبر داد که برای اولین بار از سوی انتشارات انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در ایران منتشر می‌شود.

سیدعباس میرهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس با اعلام این خبر گفت: این کتاب ترجمه کتاب عکسی با همین عنوان است که تا پایان فصل بهار از سوی انتشارات انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس منتشر خواهد شد.
وی افزود: این کتاب شامل عکس‌های ۱۰ عکاس جنگ برتر دنیاست که نگاه این ده عکاس را به جنگ‌های مختلف در سطح جهان پیش روی مخاطب می‌گذارد.
کتاب «عکاسی زیر آتش» شامل عکس‌هایی از جیمز نچوی، پاتریک شاول، فیلیپ جونز گریفیتز، رون هویو، کاترین لروی، دون مک کالین، سوزان میسلاس، کریستوفر موریس، مگی استیبر و لارنت فندراستاک است که جنگ‌های مختلفی را در سراسر دنیا عکاسی کرده‌اند.
میرهاشمی تعداد عکس‌های این کتاب را ۱۲۰ قطعه سیاه و سفید و رنگی عنوان کرد و گفت: این کتاب در ۲۳۰ صفحه در ابعاد خشتی ۲۲×22 به صورت تمام رنگی با کاغذ گلاسه از سوی انتشارات انجمن منتشر خواهد شد.
وی همچنین گفت: تلاش خواهیم کرد که این کتاب را به همراه دو کتاب عکس «تبادل» و «همدان در جنگ تحمیلی» به نمایشگاه کتاب امسال برسانیم.
انتهای پیام/ا

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. عباس میرهاشمی در گفت‌وگو با فارس خبر داد: عرضه کتاب سال انجمن عکاسان انقلاب ودفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

عباس میرهاشمی در گفت‌وگو با فارس خبر داد: عرضه کتاب سال انجمن عکاسان انقلاب ودفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

خبرگزاری فارس: عباس میرهاشمی از ارائه ۴ عنوان کتاب عکس با عناوین «شهدا»، ‌«زن در دفاع مقدس»، «خرمشهر» و «خروش لاجوردی» از سوی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد.

عباس میرهاشمی در گفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس با اعلام این خبر گفت: انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس علاوه بر ارائه کتاب‌های عکس «زن در دفاع مقدس»، «خرمشهر» و «خروش لاجوردی»، کتاب عکس تازه منتشر شده «شهدا» را نیز در این دوره از نمایشگاه کتاب عرضه کرده است که این کتاب به عنوان کتاب سال انجمن نام‌گذاری شده است.
وی همچنین از برپایی نشست‌های تخصصی در غرفه انجمن عکاسان انقلاب ودفاع مقدس خبر داد و گفت: در ایام برپایی نمایشگاه کتاب، نشست‌های تخصصی با حضور صاحبنظران و شخصیت‌های فرهنگی ساعت ۱۵ تا ۱۷ در غرفه انجمن برگزار می‌شود که اولین نشست فردا پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت با حضور حبیب‌الله صادقی هنرمند نقاش با موضوع «تعامل نقاشی با عکاسی» برگزار خواهد شد.
وی افزود: روز شنبه ۱۷ اردیبهشت نیز بنده با موضوع «نقش عکاسی جنگ در صنعت نشر» سخنرانی خواهم کرد و
دوشنبه ۱۹ اردیبهشت، محسن راسـتانی (عکاس و مستندساز) درباره تاریخ‌نگاری تصویری صحبت خواهد کرد.
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت، علیرضا مختارپور (نویسنده و محقق) درباره «تأثیر کتب عکاسی جنگ در تاریخ فرهنگی کشور» و جمعه ۲۳ اردیبهشت، سعید صادقی (عکاس و مستندساز) با موضوع «بررسی عکاسی جنگ» سخنرانی خواهند کرد.
میرهاشمی در خاتمه از زیر چاپ رفتن کتاب عکس «همدان» از سری کتاب‌های جنگ تحمیلی‌ خبر داد که از سوی انجمن عکاسان انقلاب ودفاع مقدس منتشر خواهد شد.
غرفه انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در سالن ناشران داخلی راهرو ۳۱ غرفه ۳۵ واقع است.
انتهای پیام/ف

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست