1. خانه
  2. اخبار
  3. در گفت‌وگو با فارس عنوان شد «لاله اسکندری» برای پنجمین بار نمایشگاه عکس برپا می‌کند

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد «لاله اسکندری» برای پنجمین بار نمایشگاه عکس برپا می‌کند

خبرگزاری فارس: لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون، ‌پنجمین نمایشگاه عکس خود را به همراه برادرش سیامک اسکندری در گالری ساربان برپا می‌کند.

خبرگزاری فارس: «لاله اسکندری» برای پنجمین بار نمایشگاه عکس برپا می‌کند

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، «لاله اسکندری» بازیگر سینما و تلویزیون در تدارک برپایی پنجمین نمایشگاه آثارش در رشته عکاسی است. او این بار آثارش را در کنار برادرش سیامک اسکندری در یک نمایشگاه مشترک به نمایش می‌گذارد.
عنوان نمایشگاه این خواهر و برادر «بازتاب» است که روز جمعه ۱۴ بهمن‌ماه در گالری ساربان برپا خواهد شد.

* آن چه ما برنمی‌تابیم، آینه‌ها بازمی‌تابانند

اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره پنجمین نمایشگاه آثارش گفت: این نمایشگاه شامل عکس‌هایی با مضمون معماری و طبیعت شهری است که با عنوان «بازتاب» روی دیوار می‌رود.

وی درباره عنوانی که برای این نمایشگاه انتخاب کرده‌اند توضیح داد: «آن چه ما برنمی‌تابیم، آینه‌ها بازمی‌تابانند» این جمله شعار ما برای انتخاب عنوان این نمایشگاه و موضوع آثاری است که به نمایش می‌گذاریم. این آثار شامل تصاویری از معماری و فضای طبیعت شهری ایران و چند کشور خارجی است که به فضای اجتماعی بسیار نزدیک است و فیگورهای انسانی نیز در آن به چشم می‌خورد که گاه برخی از این عکس‌ها به نقاشی نزدیک می‌شود،‌برخی فضای گرافیکی دارند و برخی هم به صورت رئال کار شده است که در مجموع می‌توان بازتاب‌های متفاوتی را چه در عرصه تصویری و چه در عرصه اجتماعی می‌توان از آن استنباط کرد چرا که این عنوان گستره متنوعی را شامل می‌شود. 
اسکندری گفت: در این نمایشگاه ۶۰ عکس رنگی و سیاه و سفید به نمایش درخواهد آمد که نیمی از عکس‌ها متعلق به من و نیم دیگر متعلق به برادرم است. این آثار بیشتر در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ چاپ می‌شود،‌ برخی هم در ابعاد ۵۰ در ۷۰ و قصد داریم تعدادی کمی از عکس‌ها را نیز در ابعاد بزرگتر از یک متر کار خواهیم کرد.
 
* «بازتاب» منتخبی از میان هزاران فریم عکس است 

اسکندری درباره نمایشگاه‌های عکسی که تاکنون برپا کرده است توضیح داد: من دانش‌آموخته رشته گرافیک هستم و از دوران کودکی به عکاسی علاقه‌مند بودم و حدود ۱۷ سال به تجربه در این رشته مشغول بودم،‌اما به صورت جدی از سال ۱۳۸۷ اولین نمایشگاه انفرادی آثارم را با عنوان «سفر باید» در ایران برگزار کردم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و پس از آن نیز در دو نمایشگاه گروهی عکس در آمریکا آثارم را به نمایش گذاشتم و سال گذشته نیز نمایشگاه انفرادی دیگری با موضوع ایران در سوئد برگزار کردم.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های سیامک اسکندری در عرصه عکاسی هم گفت: برادرم دانش‌آموخته معماری است و اولین نمایشگاه عکس‌هایش را با موضوع معماری در سال ۱۳۷۹ برگزار کرده است و در خارج از ایران نیز عکس‌هایش را به نمایش گذاشته است و این بار تصمیم گرفتیم در یک نمایشگاه مشترک عکس‌هایی را با عنوان «بازتاب» به نمایش بگذاریم که این عکس‌ها را ما از فضاهای مختلفی داخل ایران و خارج از ایران به صورت جداگانه عکاسی کرده‌ایم و از میان هزاران فریم عکس، آن چه را با عنوان «بازتاب» همخوانی داشت، انتخاب کرده‌ایم که در این نمایشگاه به نمایش می‌گذاریم.

* عکس‌های متنوع از معماری و طبیعت شهری

وی با اشاره به اولین نمایشگاه عکس‌هایش در ایران در سال ۸۷ گفت: اولین نمایشگاه عکس‌هایم همه مربوط به فضای خارج از ایران بود چون عکس‌هایی که از ایران داشتم با دوربین آنالوگ گرفته بودم که کیفیت آن‌ها با عکس‌های دیجیتالی خارج از ایران بسیار متفاوت بود و با هم همخوانی نداشت اما در این نمایشگاه عکس‌های متنوعی از طبیعت شهری ایران و چند شهر دیگر دنیا را به نمایش می‌گذاریم.
 اسکندری بازتاب نمایشگاه‌های عکسی را که تاکنون برپا کرده است بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه‌هایی که تاکنون برپا کرده‌ام،‌بازتاب بسیار خوبی در میان کارشناسان عکاسی و عکاسان حرفه‌ای داشت و مردم نیز با این عکس‌ها ارتباط خوبی برقرار کردند که این باعث افتخار من بود.

* آثارم در هنرهای تجسمی قابل دفاع است

او به واکنش‌های متفاوت مردم و برخی از عکاسان نسبت به حضور اهالی سینما در عرصه هنرهای تجسمی هم اشاره کرد و گفت: زمانی که اولین نمایشگاه از عکس‌هایم را برگزار کردم، انتقادهایی را از برخی عکاسان شاهد بودم که معتقد بودند،‌بازیگران سینما و تلویزیون به واسطه شهرتی که در سینما دارند، برای نمایشگاه‌های تجسمی خود تماشاچی جذب می‌کنند اما من سعی کردم که از نامم در عرصه سینما در برپایی نمایشگاه‌های تجسمی سوءاستفاده نکنم و فکر می‌کنم آثاری که روی دیوار برده‌ام به عنوان یک اثر هنری قابل ارائه و قابل دفاع بوده است.

* مرزها را در هنر باید شکست

وی اضافه کرد: من عجولانه برای برگزاری نمایشگاه عکس تصمیم نگرفته‌ام بلکه این نمایشگاه‌ها به دنبال سال‌ها تجربه عکاسی برگزار شده است و هر چه پیش تر می‌روم کارم سخت‌تر هم می‌شود.
اسکندری پذیرفته شدنش را از سوی مردم و کارشناسان عکاسی اتفاق بسیار مهمی دانست و گفت: این حق هر هنرمندی است که بتواند تجربیات خوب خودش را در عرصه‌های دیگری همچون هنرهای تجسمی عرضه کند، معتقدم باید این مرزها را شکست و به دور از یک نگاه متعصبانه، به هر کسی که قدرت و توانایی ارائه یک اثر هنری قابل دفاع را دارد،‌اجازه داد تا در عرصه‌های مختلف تجربه کند، همان طور که هنرمندان بسیاری تاکنون دست به این اقدام زده‌اند.
 وی افزود: گاهی این تجربیات هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری ناموفق است و گاهی هم موفقیت‌آمیز به گونه‌ای که منجر به کشف استعدادهای جدید می‌شود.

* اسکندری آموزشگاه هنرهای تجسمی دایر می‌کند

اسکندری در زمینه نقاشی دیواری یا به عبارت بهتر «کاشی‌کاری» هم آثاری را در سطح شهر تهران دارد که به گفته وی باخورد خوبی را در میان مردم و هنرمندان داشته است به اندازه‌ای که اکنون درصدد آموزش هنر کاشی‌کاری و نقاشی دیواری به علاقه‌مندانش برآمده است.
وی در این زمینه توضیح داد: نیمه اول سال جاری دو نقاشی دیواری در اتوبان‌های تهران اجرا کردم که این آثار با استقبال خوبی مواجه شد و علاقه‌مندان بسیاری داشت که مایل به یادگیری این شیوه بودند،‌بنابراین تصمیم گرفتم اولین دوره کلاس‌های آموزشی خود را در زمینه نقاشی دیواری با تکنیک کاشی‌کاری برگزار خواهم کرد و هم‌اکنون نیز به دنبال مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی در این زمینه هستم.
پنجمین نمایشگاه عکس‌های لاله اسکندری و برادرش سیامک اسکندری با عنوان «بازتاب» ۱۴ بهمن‌ماه در گالری ساربان گشایش یافته و تا ۲۴ بهمن‌ماه دایر خواهد بود.
انتهای پیام/ی

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست