1. خانه
  2. اخبار
  3. مدیر گالری شمس در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد تلاش برای تبدیل مخاطبان عام به خریداران عکس

مدیر گالری شمس در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد تلاش برای تبدیل مخاطبان عام به خریداران عکس

خبرگزاری فارس: مدیر گالری شمس گفت: در اکسپو عکس ۹۱ تلاش می‌کنیم مخاطبان عام را به خریداران عکس تبدیل کنیم و در زمینه نحوه فروش عکس فرهنگ‌سازی کنیم.

خبرگزاری فارس: تلاش برای تبدیل مخاطبان عام به خریداران عکس
  •  
  •  

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، اکسپو عکس ۹۱ از سوی گالری شمس و خانه هنرمندان ایران ۱۶ دی ماه در گالری‌های خانه هنرمندان آغاز به کار می‌کند.

مدیر گالری شمس در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره برگزاری این اکسپو توضیح داد: اکسپو عکس ۹۱ در سه بخش از آثار هنرمندان معاصر عکاس گردآوری شده است که شامل آثار عکاسان به نام و پیشکسوت، عکاسان حرفه‌ای و عکاسان جوانی است که موفقیت‌هایی را در نمایشگاه‌های خارجی داشته‌اند.

او درباره انگیزه‌اش برای برگزاری اکسپو عکس و توجه به این شاخه از هنرهای تجسمی توضیح داد: در طول سال‌های گذشته، پژوهش‌هایی در زمینه عکاسی معاصر ایران و فروش این آثار در نمایشگاه‌های خارجی به ویژه «پاریس فتو» داشتم و با دنبال کردن رویدادهای عکاسی دنیا،‌ عکاسان موفق ایرانی را در این رویدادهای جهانی شناسایی کردم و تصمیم گرفتم با برپایی یک اکسپو عکس استاندارد، قابلیت‌های عکاسی ایران را به نمایش بگذارم.

او همچنین از انتشار کتاب عکس نفیس این اکسپو به صورت دو زبانه خبر داد و گفت:‌ در این کتاب آثار عکاسان شرکت کننده در اکسپو به همراه بیوگرافی آن‌ها به چاپ خواهد رسید که این کاتالوگ به مراکز جهانی برگزاری رویدادهای عکاسی ارسال خواهد شد.

جمشیدی همچنین یکی از دلایل برپایی این اکسپو را معرفی عکاسان خوب و حرفه‌ای عنوان کرد که چندان معروف نیستند.

او فروش عکس را هدف اصلی این اکسپو عنوان کرد و گفت: در این اکسپو عکس‌هایی از تمام شاخه‌های عکاسی با سوژه آزاد و بدون محدودیت در ابعاد عکس به نمایش درخواهد آمد.

مدیر گالری شمس درباره انتشار فراخوان و چگونگی جمع‌آوری این عکس‌ها هم توضیح داد: ما فراخوانی برای این اکسپو نداشتیم ولی مراجعه کننده زیاد بود و با توجه به معیارهایی چون فروش عکس و کیفیت آثار از حدود ۷۵ عکاس آثارشان را دریافت کردیم.

وی افزود:‌ هر عکاس ۵ اثر از بهترین آثارش را به این اکسپو ارائه کرده است که یکی از این آثار در اکسپو روی دیوار می‌رود و با فروش آن، به مرور دیگر آثارش نیز روی دیوار خواهد رفت.

جمشیدی درباره تعداد ادیشن‌های هر قطعه عکس هم گفت: در ادیشن‌های متفاوتی این آثار عرضه خواهد شد، برخی فقط تک ادیشن خواهد بود و برخی دیگر تا چندین ادیشن عرضه می‌شود که قیمت‌های متفاوتی نیز خواهند داشت.

او درباره قیمت‌گذاری آثار اکسپو هم گفت: هنوز درباره قیمت‌گذاری آثار اقدامی نکرده‌ایم و چند روز پیش از نمایشگاه اعلام خواهیم کرد ولی با مشورت خود هنرمند و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه قیمت‌های متناسبی را انتخاب خواهیم کرد.

مدیر گالری شمس درباره انتخاب عکس‌ها هم گفت: انتخاب عکس‌ها با گالری بوده است که البته در اولین گام خود عکاسان بهترین آثارشان را انتخاب کرده و سپس به گالری ارائه کرده‌اند.

جمشیدی سایز عکس‌ها را هم متفاوت عنوان کرد و گفت:  هر عکسی سایز مخصوص به خود را دارد و بنابراین در این اکسپو سایز واحد یا محدودی برای عکس‌ها در نظر گرفته نشده است همان طور که در رویدادهای مختلف عکاسی در دنیا این آزادی عمل در سایز عکس‌ها دیده می‌شود.

مدیر گالری شمس ابراز امیدواری کرد که در این اکسپو سه مقوله مهم را فرهنگسازی کند قیمت و نحوه فروش عکس‌ها، آزادی سوژه‌های عکاسی در اکسپو و عدم محدودیت در ابعاد تابلو عکس‌هایی که به اکسپو ارائه می‌شود.

وی افزود: در رویداد مهمی چون «پاریس فتو» همه انواع ابعاد عکس دیده می‌شود از سایز ۱۰ در ۱۰ تا سایز ۲ متر در ۱۵۰ سانتی‌متر.

جمشیدی با بیان این که این اکسپو را در سال‌های آینده نیز برگزار خواهد کرد گفت: فعالیت‌های جنبی این اکسپو بیشتر خواهد شد و امیدوار هستیم که در این دوره هم بتوانیم دو ورک‌شاپ عکاسی برگزار کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت توجه به کافه عکس‌ها اشاره کرد و گفت: من با بسیاری از آثار عکاسان حرفه‌ای کشورمان در کافه عکس‌ها آشنا شدم و معتقدم که باید به آثاری که در کافه عکس‌ها ارائه می‌شود توجه جدی نشان داد.

جمشیدی درباره فعالیت‌های گالری شمس و توجه او به مقوله عکس هم گفت: گالری شمس هشت سال از فعالیت آن می‌گذرد و در این سالها به برپایی نمایشگاه‌های مختلف خوشنویسی، نقاشی خط، نقاشی و … اقدام کرده است و در طول چند سال گذشته نیز با موفقیت‌های عکاسی معاصر ایران در بازارهای بین‌المللی عکاسی آشنا شده‌ام و بنابراین در گالری روی این مقوله نیز برنامه‌ریزی کردیم.

او ابراز امیدواری کرد که برگزاری اکسپو عکس ۹۱ که به مناسبت سال ۹۱ نامگذاری شده است، شروعی بر فعالیت‌های دیگر گالری‌ها در زمینه عکس باشد و به صورت حرفه‌ای در سطح استانداردهای بین‌المللی در زمینه فروش عکس فعالیت کنند.

او همچنینی یکی دیگر از اهداف این اکسپو را شناسایی نیروهایی عنوان کرد که بتوانند در زمینه بازاریابی فروش عکس فعالیت کنند.

جمشیدی معتقد است که یکی از نقاط ضعف گالری‌هایی که نمایشگاه عکس برپا می‌کنند،‌ عدم توجه به بازاریابی برای فروش عکس است.

وی افزود‌: گالری‌های ما تنها به دایره محدود روابط خود اکتفا می‌کنند و تنها با چند خریدار محدود کار می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم که در این اکسپو مخاطبان عام را به مخاطبان خاص و خریداری عکس تبدیل کنیم.

او نتیجه فعالیت‌هایش را در این اکسپو به سال‌های آینده موکول کرد و گفت: تلاش ما شروع کار است و این فرهنگسازی و اهدافی که دنبال می‌کنیم ممکن است در سال‌های آینده نتیجه داشته باشد.

در اکسپو عکس ۹۱ آثاری از عکاسان پیشکسوت،‌حرفه‌ای و جوانان موفق همچون بهمن جلالی، سیف الله صمدیان،‌ناصر تقوایی، رضا کیانیان، سیامک زمردی، سمیرا علیخان زاده و سمیرا اسکندرفر روی دیوار خواهد رفت.

این اکسپو ۱۶ دی‌‌ماه آغاز به کار می‌کند و تا ۲۷ دی‌ماه در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست