1. خانه
  2. اخبار
  3. محمدحسین نیرومند در گفت‌وگو با فارس خبر داد برگزاری «جایزه جهانی بیداری» در سه رشته پوستر، عکس و کاریکاتور

محمدحسین نیرومند در گفت‌وگو با فارس خبر داد برگزاری «جایزه جهانی بیداری» در سه رشته پوستر، عکس و کاریکاتور

خبرگزاری فارس: محمدحسین نیرومند از برگزاری «جایزه جهانی بیداری» در سه رشته پوستر، عکس و کاریکاتور اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۱ از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری «جایزه جهانی بیداری» در سه رشته پوستر، عکس و کاریکاتور

محمدحسین نیرومند رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه جهانی بیداری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس با اعلام این خبر گفت: ‌حدود شش ماه پیش معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آقای علی عسگری،‌پیشنهاد برگزاری جایزه جهانی بیداری را مطرح کردند و متعاقب آن بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت و از هنرمندان رشته‌های مختلف دعوت به همکاری شد.

وی درباره محدود شدن این جایزه تنها به سه رشته از هنرهای تجسمی گفت: از آن جا که این جایزه اولین تجربه در این زمینه است،‌تصمیم گرفتیم که آن را به سه رشته هنرهای تجسمی که قابلیت برگزاری به صورت جهانی را دارند محدود کنیم و به این ترتیب سه رشته کاریکاتور، عکس و پوستر انتخاب شد.

وی درباره رویکرد برگزاری جشنواره هم گفت: در جلسات متعددی که برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که جشنواره را در فضای مجازی برگزار کنیم و هنرمندان آثارشان را از طریق اینترنتی و فضای مجازی به دبیرخانه ارسال می‌کنند که امیدوارم این نمایشگاه در شأن و منزلت بالایی برگزار شود.
 
نیرومند درباره انتخاب موضوع بیداری برای این جایزه و تفاسیر متفاوتی که ممکن است هنرمندان سراسر دنیا از این موضوع داشته باشند توضیح داد:  موضوع بیداری اسلامی مفهوم کلی‌تری دارد که بیداری به مفهوم عام آن است و بخشی از آن هم بیداری اسلامی است. بنابراین موضوع جشنواره مفهومی کاملا جهانی دارد و ارتباطی به بیداری اسلامی محدود به یک جغرافیای خاص ندارد،‌بلکه منظور از آن بیداری ملل است و از این جهت فکر می‌کنم نمایشگاه جایزه جهانی بیداری با آثار بسیار متنوعی رو به رو خواهد شد.

به گزارش فارس،‌ جایزه جهانی بیداری در سه رشته پوستر، عکس و کاریکاتور با شعار «بیداری،‌حقیقت دنیای امروز، نویدبخش فردای نیک» اردیبهشت‌ماه سال آینده از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.
موضوع این جشنواره «خیزش ملل جهان برای عدالت» ، «پایداری در برابر سلطه»، «مبارزه با استبداد»، «بیداری اسلامی در جهان معاصر» و «وال‌استریت ۹۹=۱» اعلام شده است.

جوایز در هر رشته شامل جایزه بزرگ و ۵ اثر برگزیده است که جایزه بزرگ شامل تندیس زرین، لوح افتخار و مبلغ ۱۰ هزار یورو است و به
پنج اثر برگزیده درهر رشته نیز لوح تقدیر به همراه ۲۵۰۰ یورو اهدا می‌شود.
این جشنواره اردیبهشت‌ماه سال ۹۱ برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار نیز ۳۰ بهمن‌ماه سال جاری اعلام شده است.
اعضای هیئت انتخاب آثار،‌داوران و محل برگزاری نمایشگاه هنوز مشخص نشده است. 

جشنواره جهانی بیداری به ریاست علی عسگری است و محمدحسین نیرومند نیز ریاست شورای سیاست‌گذاری را بر عهده دارد. همچنین در شورای سیاست‌گذاری نیز  علی عسگری، محمدحسین نیرومند، مسعود شجاعی طباطبایی، محمدمهدی رحیمیان، مهدی توکلیان و امیر عبدالحسینی حضور دارند.
انتهای پیام/

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست