1. خانه
  2. اخبار
  3. معاون وزیر تعاون در گفت‌وگو با فارس خبر داد: برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس تعاون

معاون وزیر تعاون در گفت‌وگو با فارس خبر داد: برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس تعاون

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تعاون ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ تعاون، گفت: برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس تعاون نیز در دست انجام است که هدف از برگزاری این جشنواره جذب مشارکت هنرمندان تصویری در انعکاس موضوعات و مؤلفه‌های پیرامون حوزه تعاون است.

غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پیرامون ترویج و تبلیغ فرهنگ تعاون در کشور سعی داریم با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات گوناگون تمامی آحاد مردم را با مقوله تعاون آشنا و فرهنگ تعاون را در کشور نهادینه کنیم.
وی ضمن تأکید بر اینکه به دلیل بی توجهی دولت‌های قبل به مقوله تعاون متأسفانه اهم اهداف توسعه‌ای بخش تعاونی کشور علی‌رغم همه وسعت و دربرگیری مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: پیش از این در راستای تبیین بیشتر و بهتر مفاهیم متعالی تعاون و مضامین ارزشی آن اقدام به برگزاری مسابقه بزرگ باور تعاون کرده بودیم که خوشبختانه تا به این لحظه بالغ بر ۱۵هزار نفر پاسخ‌نامه‌های خود را به این وزارتخانه ارسال کرده‌اند.
وی تأکید کرد: طبق برآوردهای اولیه قرار بود در خصوص برگزیدگان این دور از مسابقه «باور ملی تعاون» در آذر ماه سال جاری تصمیم‌گیری شود که به دلیل استقبال گسترده مردمی این مهلت تا بهمن ماه و سپس تا ماه‌ پایانی سال تمدید شد و لذا علاقه‌مندان شرکت در این مسابقه تا پایان بهمن ماه جاری زمان برای ارسال پاسخ‌نامه‌های خود به دبیرخانه وزارت تعاون دارند.
معاون وزیر تعاون در امور آموزش، پژوهش و کارآفرینی گفت: پیرو این مسابقه، برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس تعاون نیز در دست انجام است که هدف از برگزاری این جشنواره جذب مشارکت هنرمندان تصویری در انعکاس موضوعات و مؤلفه‌های پیرامون حوزه تعاون است.
وی تصریح کرد: در جشنواره ملی عکس تعاونی تمامی عکاسان حرفه‌ای و آماتور می‌توانند شرکت داشته باشند و از جوایز نفیس این دوره از مسابقات بهره‌مند شوند.
وی تأکید کرد: هدف وزارت تعاون از برگزاری این جشنواره گسترش فرهنگ تعاون بین اقشار مختلف اجتماعی به روایت تصویر، بررسی اهمیت و نقش تعاون در فعالیت‌های توسعه‌ای کشور، اهمیت و نقش تعاون در حفظ انسجام و اتحاد ملی و معرفی ابعاد و توانمندی‌های این بخش به جامعه هنری و رسانه‌ای است.
حسینی‌نیا با اشاره به اینکه تاریخ برگزاری جشنواره ملی عکس تعاون سیزدهم شهریورماه ۹۰ خواهد بود، گفت: شرکت‌کنندگان در جشنواره ملی عکس تعاون تا بیست‌ونهم اسفند ماه سال جاری برای ارسال آثار زمان دارند که البته زمان اعلام نتایج و اسامی برگزیدگان این جشنواره طبق موعد تعیین شده شانزدهم مرداد ماه ۱۳۹۰ خواهد بود.
وی افزود: برای این دوره از جشنواره جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است که چهار نفر نخست برگزیدگان جشنواره ملی عکس تعاون در دو گروه آماتور و حرفه‌ای حائز دریافت این جوایز خواهند بود.
انتهای پیام/و/۹

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست