1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. از محمد خادمیان در مراسم «آقای عکاس» تقدیر شد

از محمد خادمیان در مراسم «آقای عکاس» تقدیر شد

طی مراسمی در سالن اجتماعات دانشگاه معماری و هنر پارس از محمد خادمیان طرقی در مراسم «آقای عکاس» تقدیر شد
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این مراسم که عصر روز پنجشنبه ۳شهریور ماه با حضور ریاست این دانشگاه دکتر محمود گلابچی و تنی چند از عکاسان برگزار شد از استاد محمد خادمیان طرقی به پاس چهار دهه خدمت به حوزه آموزش عکاسی دانشگاهی تقدیر به عمل آمد.
از محمد خادمیان در مراسم «آقای عکاس» تقدیر شد
در متن تقدیرنامه ایشان که توسط گلابچی ریاست دانشگاه پارس خوانده شد آمده است:
هنرمند ارجمند و گرانقدر؛ جناب آقای محمد خادمیان
ملک و طریقت را طریقی صواب‌تر از این نیست که در صراط خرد گام نهد و چراغ دانش و هنر و حکمت برافروزد و در سایه آن راه فلاح و صلاح جوید. ارباب معرفت و هنر را قدر داند و بر صدر نشاند. اگر فرهنگ و تمدن ایران را نیز شکوهی و فروغی است رهین این اندیشه است و اگر سپهر میراث پربار میهن‌مان سرشار از حضور روشنگر و گرمی بخش ستارگان فروزان فرهنگ و فرزانگی است، که با وجود پرفروغ خویش روشنی‌بخش مسیر اعتلا و سربلندی این مرز و بوم بوده اند، حاصل این عزم و این اراده بوده است.
بر این باوریم که با حرمت نهادن به اندیشه و قلم می‌توان دین و دانش، خرد و برهان و عشق و عرفان را از دستخوش تاراج و طوفان رهانید.
این مراسم نکوداشت به پاس چهل سال تلاش موفق در تربیت فرزندان فرهیخته ایران زمین فرصتی است تا در آن ملت بزرگ ایران فرزندان فرزانه و فرهیخته خود را بشناسد و به آنان افتخار کند.
دانشگاه پارس حضور ارزشمند جنابعالی را در دانشگاهی که هدف آن تربیت نسلی بالنده و فرهیخته برای ساختن این سرزمین و آرمان آن پویایی، استواری، راستی و سربلندی است به شایستگی ارج نهاده و از خداوند سبحان تعالی روز افزون بنای بالنده دانش و هنر را در این مرز و بوم با حضور ستارگانی چون شما مسألت می‌نماید.
محمود گلابچی/ دانشگاه معماری و هنر پارس

در ابتدای این مراسم که توسط کانون عکاسی دانشگاه پارس برگزار شد بهزاد صحتی مدیر گروه عکاسی این دانشگاه، ضمن خیرمقدم به مدعوین و حاضرین، به معرفی شیوه آموزشی و ضرورت آموزش کاربردی دانشجویان و وجوه تمایز این شیوه با سایر شیوه های مرسوم در دانشجویان عکاسی سایر دانشگاه ها پرداخت.
پس از صحتی، دکتر محمد ستاری در جایگاه حاضر شد و با ذکر خصایل رفتاری و مدح اخلاقی محمد خادمیان به بیان خاطراتی اشاره کرد که در این میان از مرحوم میرهادی شفائیه نیز یاد کرد.
نماهنگ های معرفی اساتید با نام ها و القاب قاجاری از دیگر بخش های این مراسم بود و بخش بعدی برنامه صحبت های فرهاد فخریان بود که با همان لحن ساده و صمیمی به عنوان دانشجوی دهه شصت استاد خادمیان به شخصیت انسانی و جدیت این تکنسین مسلط و عامل و هادی در کار لابراتوار عکاسی اشاره کرد.
تقدیر از سارا شفقی زاده دانشجوی عکاس و دارنده پایان نامه برتر گروه عکاسی
دعوت از دانشجو «سارا شفقی زاده» نیز به دلیل احراز عنوان پایان نامه برتر نخستین دوره گروه عکاسی این دانشگاه با نام: «بررسی اهمیت عنوان و استیتمنت در عکاسی مستند» از دیگر بخش های این مراسم بود که توسط محمود گلابچی و بهزاد صحتی با اهدای لوح تقدیر انجام گرفت.
محمد خادمیان طرقی متولد امرداد ۱۳۲۷ و دارای نزدیک به پنجاه سال سابقه تدریس در رشته عکاسی است و نمایشگاه های عکس: Desert، دو دیدگاه، از بهت تا فریاد، به بهانه طبیعت و … به اشکال انفرادی و گروهی از این عکاس مطرح شده است.
از جمله عکاسان حاضر در این مراسم می‌توان به: بهزاد صحتی، حبیب الله تاجیک، محمد غفوری، محمد ستاری، فرهاد فخریان، هوفر حقیقی، کاوس صادقلو، حسن کمالی، فرهاد عزیزی، آرام محمدی، داریوش محمدخانی، یحیی(پدرام) باباپور، مهدی سروری، سروش کیایی، زانیار بلوری، کامران شریفی، علی حسن پور و … اشاره کرد.
پایان بخش این مراسم عکس گروهی دوستان و عکاسان و حاضرین بود با استاد خادمیان و خانواده ایشان که در محل جایگاه حاضر شدند و تصویری ناب از یک حضور قدرشناسانه ثبت و ضبط کردند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «از سینه ام بپرس» در گالری خط سفید
پسین
کتاب «عکاسی سیاه وسفید در قرن ۲۱» ترجمه میرعباس آل یاسین منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست