1. خانه
  2. اخبار
  3. اسامی منتخبین مسابقه بین المللی عکس جوانان با موضوع انسان، سکونتگاه و شهر

اسامی منتخبین مسابقه بین المللی عکس جوانان با موضوع انسان، سکونتگاه و شهر

نمایشگاه عکس جوانان به مناسبت روز جهانی اسکان بشر-۵ اکتبر ۲۰۰۹

مسابقه بین المللی عکس جوانان با موضوع " انسان، سکونتگاه و شهر " و به دنبال آن نمایشگاه آثار منتخب این رقابت به عنوان یکی از برنامه های کنفرانس " معماری، سکونت و هویت شهری در منطقه خلیج فارس " به مناسبت روز جهانی اسکان بشر توسط سازمان اسکان بشر ملل متحد و با همکاری مرکز بین المللی پژوهش هنر و معماری، گروه هنر و معماری آرتا سرا، دانشگاه وست مینستر لندن و شرکت کاراشار پارسیان در محل انجمن معماران سلطنتی انگلستان و دانشگاه وست مینستر لندن برگزار گردید.
این مسابقه و نمایشگاه که با هدف جلب همکاری جوانان و هنرمندان در فعالیت های هنری و فرهنگی در سطح بین المللی و در حمایت از برنامه های سازمان اسکان بشر ملل متحد شکل گرفته است به دنبال تقویت دیدگاه و رویکرد فضاهای هنری جدید در میان هنرمندان جوان و زمینه سازی برای معرفی و دعوت به حضور آنها در نمایشگاه های بین المللی به منظور ارائه توانمندی ها و پتانسیل های این گروه و همچنین ایجاد ارتباط فرهنگی و هنری بین آنها با سازمان ها، دانشگاه ها و محافل معتبر بین المللی می باشد.

اسامی منتخبین جشنواره عکس جوانان با موضوع انسان، سکونتگاه و شهراز دیگر اهداف پایه ای شکل گیری این مسابقه و نمایشگاه، می توان به آشنایی مخاطبان نمایشگاه و کنفرانس با مقوله انسان، شهر و سکونتگاه از زاویه دید خلاقانه هنرمندان جوان اشاره نمود.

از دستاوردهای این برنامه چاپ و انتشار کتابی نفیس از آثار نمایشگاه و معرفی هنرمندان برگزیده در این برنامه می باشد که توسط سازمان اسکان بشر ملل متحد چاپ ودر کشورهای مختلف به منظور معرفی هنرمندان جوان در عرصه بین لمللی به نفع برنامه های این سازمان به فروش می رسد.

گروه اجرایی و داوران و کارشناسانی که در برگزاری این برنامه همکاری نموده اند به شرح ذیل می باشند :
مدیرمسابقه و نمایشگاه : علی پولادی
دبیر مسابقه و نمایشگاه : سمیه رخ گیره
کارشناسان هنری ودبیر کمیته داوران : جاوید رمضانی
اسامی داوران دربخش عکاسی : حمید سوری، شهریار توکلی، جاوید رمضانی، بابک زیرک

گزارشی از روند برگزاری مسابقه و داوری آثار :
اعلام فراخوان برای شرکت در این مسابقه از تاریخ ۱۴ July آغاز گردید.
اطلاع رسانی گسترده ای از طریق وب سایت ها، چاپ فراخوان در مجلات، ارسال نامه به انجمن ها و جوامع هنری و ارسال پوستر به شهر ها و کشورهای مختلف صورت پذیرفت.
فراخوان این مسابقه که مهلت ارسال آثار در آن ۴۰ روز تعیین گردیده بود با وجود کوتاه بودن زمان برای شرکت در مسابقه، بازتاب بسیار گسترده ای یافت و با استقبال و مشارکت گسترده از سوی هنرمندان جوان مواجه گردید.

اسامی منتخبین جشنواره عکس جوانان با موضوع انسان، سکونتگاه و شهر   لازم به ذکر است که در این میان در حدود ۶۰۰ قطعه عکس از هنرمندان عکاس  کشورهای ایران، انگلستان، فرانسه، هلند، ترکیه، چین و امارات متحده عربی به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید.
قضاوت و داوری بر روی آثار در طی جلسات متعدد داوری با حضور داوران و کارشناسان هربخش برگزار گردید وآثار در طی چندین مرحله مورد ارزیابی داوران هر بخش قرار گرفت.

از ۶۰۰ قطعه عکس ارسال شده در بخش عکس، ۲۵۰ قطعه عکس در مرحله اولیه داوری انتخاب گردید.
از این تعداد ۵۰ قطعه عکس به مرحله نهایی راه یافت که در این مرحله ۳۳ قطعه عکس برگزیده برای ارائه در نمایشگاه دانشگاه وست مینستر لندن انتخاب گردید.

در مجموع با توجه به کیفیت آثار ارائه شده به دبیرخانه و استقبال بسیار گسترده ای که از لحاظ کمی و کیفی از سوی جوانان صورت پذیرفت سطح کیفی آثار این برنامه از سوی داوران و کارشناسان بسیار مطلوب و در سطح بالایی از لحاظ کیفی ارزیابی گردید.

گزارش برگزاری نمایشگاه :
کنفرانس سکونت بشر با عنوان تخصصی معماری، سکونتگاه و هویت شهری منطقه خلیج فارس به مناسبت روز جهانی اسکان بشر در تاریخ ۱۳ و ۱۴ مهرماه ۱۳۸۸ برابر با ۵ و ۶ اکتبر ۲۰۰۹ در محل انجمن سلطنتی معماران بریتانیا برگزار گردید.
نمایشگاه آثار منتخب این رقابت نیز به موازات آغاز به کار کنفرانس در روز جهانی اسکان بشر ۵ اکتبر در سالن نمایشگاهی دانشگاه وست مینستر لندن افتتاح گردید و به مدت ۷ روز به کار خود ادامه داد.
در مراسم افتتاحیه این برنامه پیام بانکی مون دبیر کل سازمان ملل توسط خانم یان یاسی کورس رئیس بخش بهترین تجارب و راهبری محلی UN-Habitat و پیام خانم تیبایوکا رئیس سازمان UN-Habitatتوسط خانم دایانا کارامازانا قرائت گردید و پس از آن افتتاح مراسم توسط معاون رئیس دانشگاه وست مینستر انجام پذیرفت.
این نمایشگاه با استقبال علاقمندان و گروه های کارشناس هنری از کشورهای ایران، انگلستان،اتریش، فرانسه، آلمان و مدیران سازمان اسکان بشر ملل متحد از جمله خانم ماریان سیفورس مدیر بهتریت تجارب Un-Habita ،خانم آریان مولر کارشناس هنری، استاد دانشگاه و مدیر هماهنگی Un-Habitat وسایر گروه های متخصص در این بخش مواجه شد.
متخصصین این بخش سطح آثار ارائه شده را بسیار عالی ارزیابی نموده اند وادامه برگزاری این نمایشگاه در شهرهاو کشورهای دیگر از جمله شهر آکسفورد، وین، بارسلونا، پاریس و ریودوژانیرو در برنامه های آتی پیش بینی گردیده و مورد مذاکره قرار گرفته است.

معرفی عکاسان هنرمند منتخب در بخش عکاسی :
نفر اول: میثم محفوظی
برنده جایزه نقدی ۳۰۰۰دلار، لوح تقدیر ویژه UN-HABITATتندیس مسابقه و چاپ اثر در کتاب نمایشگاه
نفر دوم: سمانه اکبری زرچی
برنده جایزه نقدی ۱۵۰۰دلار، لوح تقدیر ویژه UN-HABITAT تندیس مسابقه و چاپ اثر در کتاب نمایشگاه
نفر سوم(مشترک): آزاده اخلاقی و مهرداد نراقی
برنده جایزه نقدی هر نفر ۵۰۰ دلار، لوح تقدیر ویژه UN-HABITAT تندیس مسابقه و چاپ اثر در کتاب نمایشگاه

نفر چهارم (انتخاب ویژه داوران ): محسن شاهمردی
نفرات منتخب پنجم تا دهم (آثار قابل تقدیر ) برنده لوح تقدیرویژه UN Habitat ،تندیس مسابقه و چاپ اثردرکتاب نمایشگاه< بدون ترتیب اولویت عبارتند از :
محمد شمخوانی، هاتف منتظری، حامد فرهنگی، محبوبه کرمعلی، انسیه لشگری، زینب ثقفی
نفرات نفر یازدهم تا سی وسوم:
برنده لوح تقدیرویژه UN Habitat و چاپ اثردرکتاب نمایشگاه بدون ترتیب اولویت عبارتند از :
فاطمه افشاری، علی رفیعی، فرهاد مطاعی، اوسار کارابابا(ترکیه )، محمد علی زارع مجتهدی (فرانسه)، محمود شهروسوند، کیان امانی، حسین فاخر، هومن نوبخت ، روشنک (آیسل) ایرانمنش، سینا ممتهنی، عطیه ودود، علی ( کامران ) ذهبی، ملودی حسین زاده، مهرداد افسری، محمود بازدار، راحله زمردنیا، ونها چون (چین)، طناز امین، سعید آزادی، صادق صادقپور، محمد رضا خواجوی

مراسم اهدای جوایز و لوح تقدیر نفرات اول تا سی و سوم عکاسی درآذر ماه امسال طی مراسم ویژه و با حضور مدیران سازمان اسکان بشر ملل متحد، مسئولین برگزاری مسابقه وداوران محترم به هنرمندان جوان اهدا می گردد.

محل و زمان دقیق مراسم اختتامیه پس از پایان دوره نمایشگاه در لندن، متعاقبا اعلام خواهد شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست