1. خانه
  2. اخبار
  3. بررسی آثار جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان در چهار بخش اصلی

بررسی آثار جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان در چهار بخش اصلی

دبیر نهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان در نشست همفکری با دست‌اندرکاران نشریات کودک و نوجوان از بررسی آثار این دوره در چهار بخش اصلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، کاشفی‌خوانساری در این نشست با اعلام این خبر گفت: از مجموعه آثاری که بررسی می‌شود یک بخش مختص آثاری است که سابقه ادبی مثل قطعه، نثر، شعر، داستان و قصه دارند و آثاری مثل خبر، گزارش، گفت‌وگو، سرمقاله، مقاله و یادداشت که به حیطه روزنامه‌نگاری مربوط است در بخش دیگری داوری می‌شود.

 وی اضافه کرد: آثاری که ماهیت هنری دارند مانند طرح روی جلد، عکس، صفحه‌آرایی، گرافیک، تصویرگری و کاریکاتور در بخش دیگری بررسی می‌شود و آثار مخاطبان هم در گروه دیگری مورد داوری قرار خواهد گرفت.

 هدیه شریفی سردبیر نشریه" سروش کودکان" همچنین در این نشست یادآور شد که تعداد نشریات کودک و نوجوان و افرادی که در این حوزه کار می‌کنند بسیار کم است و ما باید برای رشد آن تلاش کنیم و متذکر شویم که مطبوعات کودک و نوجوان تخصصی هستند.

 فاطمه علی‌بخشی مدیر مسؤول دو نشریه انگلیسی زبان تین‌ایجر و لدر  نیز در این نشست پیشنهاد درج بن‌های تخفیف در نشریات مختلف کودک و نوجوان را داد تا بدین‌وسیله کودکان و نوجوانان بتوانند از اشتراک مجلات این حوزه استفاده کنند.

 همچنین نلی محجوب از ویژه‌نامه آفتاب مهتاب (ضمیمه روزنامه اطلاعات) در این نشست گفت: فضایی را باید در نمایشگاه مطبوعات ایجاد کنیم تا کودکان و نوجوانان بتوانند نشریات را ورق بزنند و از این طریق با آنها آشنا شوند.

نهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان در نیمه دوم آذر سال جاری همزمان با هفته پژوهش در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 نشست‌های تخصصی، میزگرد و برپایی نمایشگاه غرفه‌های مطبوعات کودک و نوجوان در طول برگزاری نهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست