1. خانه
  2. اخبار
  3. بعد از کسب مقام نخست بخش «انسان»، مجید سعیدی برای عنوان «عکاس بین‌المللی سال ۲۰۱۱» رقابت می‌کند

بعد از کسب مقام نخست بخش «انسان»، مجید سعیدی برای عنوان «عکاس بین‌المللی سال ۲۰۱۱» رقابت می‌کند

بعد از کسب مقام نخست بخش «انسان»،
مجید سعیدی برای عنوان «عکاس بین‌المللی سال ۲۰۱۱» رقابت می‌کند

سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی
۱۳۹۰/۰۶/۰۵
۰۸-۲۷-۲۰۱۱
۱۱:۵۷:۳۱
۹۰۰۶-۰۲۸۳۲: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی

مجید سعیدی موفق به کسب عنوان نخست بخش «انسان» با گرایش «پرتره» جایزه‌ «عکاس بین‌المللی سال ۲۰۱۱» شد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این رقابت جهانی عکاسی در دو بخش حرفه‌ای و آماتور – دانشجویی برگزار می‌شود که در بخش حرفه‌ای دارای ۹ بخش موضوعی همچون تبلیغات، معماری، ادیتوریال، کتاب عکس، نگاه عمیق‌تر، طبیعت، انسان، هنرهای زیبا و موضوع ویژه است.

هر کدام از این ۹ بخش نیز شامل گرایش‌های مختلفی‌ است که «مجید سعیدی» عکاس ایرانی با شرکت در بخش عکاسان حرفه‌ای با موضوع «انسان» و ارائه‌ی مجموعه‌ی عکسی درباره‌ی مجروحین مین‌های جنگی در افغانستان با گرایش «پرتره» موفق به کسب جایزه‌ی نخست شد.

بر اساس آئین‌نامه‌ی حرفه‌ای این مسابقه بین‌المللی ، از میان برگزیدگان تمام گرایش‌های هر یک از ۹ بخش موضوعی، در نهایت یک عکاس به عنوان برگزیده نهایی آن بخش انتخاب می‌شود تا برای کسب عنوان برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ «عکاس سال ۲۰۱۱» که شامل تندیس بنیاد لوسی و ۱۰ هزار دلار وجه نقد است، با سایر برگزیدگان رقابت کند و مجید سعیدی با کسب جایزه‌ی نخست گرایش «پرتره» در بخش موضوعی «انسان»، یکی از ۹ عکاس برگزیده بخش حرفه‌ای‌ست که شانس کسب جایزه‌ی بزرگ امسال را دارد.

داوری این دوره از مسابقه را امسال نیز گروه پرشماری از عکاسان برجسته، ادیتورهای عکس، گالری‌دارها و هنرگردان‌ها از کشورهای گوناگون برعهده‌ داشتند.

نمایشگاه آثار منتخب در تمام گرایش‌ها و هر سه بخش مسابقه، علاوه بر نمایش بر روی ‌سایت مسابقه، همزمان با مراسم اهدای جوایز در نیویورک هم دایر خواهد شد و سپس در قالب کتاب نفیسی به چاپ می‌رسد.

همچنین به انتخاب یک هنرگردان حرفه‌ای از میان کل آثار، تعداد ۴۵ فریم برگزیده خواهد شد تا در قالب یک تور نمایشگاهی جهانی در سایر کشورها به نمایش گذاشته شود.

هر ۹ فینالیست بخش حرفه‌ای از جمله مجید سعیدی، برای شرکت در مراسم پایانی و انتخاب «عکاس سال ۲۰۱۱» مهمان بنیاد فرهنگی لوسی خواهند بود که دوم آبان‌ماه سال جاری در «مرکز هنری لینکلن» نیویورک برگزار می‌شود.

این مراسم بخشی از جشن سالیانه‌ی اهدای جوایز بنیاد لوسی در رشته‌های مختلف است که امسال شاهد نهمین دوره‌ی آن خواهیم بود.

مجید سعیدی، حدود ۲۰ سال در زمینه‌ی فتوژورنالیسم فعال است و تاکنون موفق به کسب جوایز داخلی و بین‌المللی بسیاری در زمینه‌ی عکاسی خبری شده است.

بر اساس این گزارش، در این دوره نام دو عکاس ایرانی مقیم خارج از کشور هم در میان برگزیدگان دیده می‌شود.

در بین آثار بخش حرفه‌ای ، «آیدا چهره‌گشا» – عکاس ایرانی مقیم سوئد، با مجموعه‌ عکسی به نام «Swedish Hasbeens» موفق به کسب جایزه‌ی سوم در بخش موضوعی «تبلیغاتی» با گرایش «مد» شده است و در میان عکاسان آماتور هم امید اخوان که مقیم کالیفرنیاست، با تک عکسی به نام «Join the army» جایزه‌ی سوم بخش موضوعی «هنرهای زیبا» با گرایش «Other-FA» را بدست آورده است.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست