1. خانه
  2. اخبار
  3. بنیانیان: رسانه ملی آثار جشنواره عکس «ما می‌توانیم» را به نمایش بگذارد

بنیانیان: رسانه ملی آثار جشنواره عکس «ما می‌توانیم» را به نمایش بگذارد

رئیس حوزه هنری با اشاره به این که رسالت جشنواره عکس «ما می‌توانیم» کشف ناشناخته‌های اراده ملی است، گفت: از برگزارکنندگان درخواست می‌کنم، تمهیدی بیاندیشند تا این عکس‌ها در قالب برنامه‌‌ای تنظیم شده در دهه فجر انقلاب از رسانه ملی پخش شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری،‌ در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره سراسری عکس «ما می‌‌توانیم» با حضور رییس حوزه هنری و تقدیر از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه عکس‌های منتخب، در تالار سوره حوزه هنری و نگارخانه شماره یک خانه عکاسان ایران برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در این مراسم حسن بنیانیان در سخنانی عملکرد عکاسان شرکت کننده در این دوره از جشنواره را ستود و گفت: اکنون بعد از گذشت سه دوره از این جشنواره، ‌شاهد عکس‌هایی به غایت زیبا هستیم که صرفنظر از موضوع، ‌باید به عکاسان آنها تبریک گفت که با شکار این لحظات ناب، بر وجه تسمیه آن صحه گذاشتند.
وی با اشاره به موضوع عکس‌ها بیان کرد: این عکس‌ها فخر ملی و ایران اسلامی است و از برگزارکنندگان درخواست می‌کنم، تمهیدی بیاندیشند تا این عکس‌ها در قالب برنامه‌‌ای تنظیم شده مکرر و متناسب با این روزهای فرخنده که در دهه فجر انقلاب قرار داریم از رسانه ملی پخش شوند.
بنیانیان خطاب به شرکت‌کنندگان این جشنواره و سایر عکاسانی که در عکس‌های‌شان پیگیر پیشرفت‌های ایران هستند، گفت: با وجود تمام قابلیت‌هایی که امروز در عکس‌ها شاهد آن هستیم ولی باز موضوع اغلب آنها کلی است و توصیه می‌شود که با غور و کاوش بیشتر، عکاسان به شناسایی و ثبت سایر توانمندی‌ها نیز که ناشناخته مانده‌اند، اهتمام ورزند.
وی ۴۷ عکس را به عنوان عکس‌های منتخب این دوره معرفی کرد و افزود: این تعداد عکس از میان ۱۰۰۰ عکس بررسی شده از سوی هیات انتخابف داوری و برگزیده شدند که از میان این تعدادبرگزیده به ۴ نفر برتر، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.
در ادامه این مراسم همراه با پخش فتوکلیپی عکس‌های منتخب جشنواره، از کتاب صنعت و هنر ایرانی۲، حاوی مجموعه عکس‌های سایت پتروشیمی ماهشهر که سال ۸۷ و به همت عکاسان خانه عکاسان ایران به ثبت رسیده بود توسط «اکبر ناظمی» عکاس پیشکسوت انقلاب رونمایی شد و سپس با قرائت بیانیه هیئت داوران سومین جشنواره سراسری عکس «ما می‌توانیم» از نفرات برگزیده با حضور اصغر بیچاره، علی شقاقی و بیژن بنی احمد از استادان عکاسی به قرار زیر تقدیر شد:
۱- نفر اول – مصطفی کاظمی پور – مبلغ یک میلیون تومان و لوح تقدیر
۲- نفر دوم – فرامز عامل بردبار- مبلغ هفتصد هزار تومان و لوح تقدیر
۳- نفر سوم – مهدی حاجی وند- مبلغ پانصد هزار تومان و لوح تقدیر
۴- نفر چهارم – محمد محمدزاده – نیم سکه بهار آزادی و لوح تقدیر
در پایان این مراسم، حضار از نمایشگاه عکس‌های منتخب جشنواره که به دست رییس حوزه هنری در نگارخانه شماره یک خانه عکاسان ایران افتتاح شد، بازدید کردند.
نمایشگاه سومین جشنواره سراسری عکس «ما می‌توانیم» در نگارخانه شماره یک خانه عکاسان ایران واقع در طبقه همکف ساختمان مرکزی حوزه هنری تا ۲۹ بهمن آماده بازدید علاقه‌مندان است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست