1. خانه
  2. اخبار
  3. جشنواره «عکس و کارت پستال‌های شهری» هنرمندان را فرا خواند

جشنواره «عکس و کارت پستال‌های شهری» هنرمندان را فرا خواند

نخستین جشنواره «عکس و کارت‌پستال‌های شهری» در دو بخش عکس و گرافیک، یکم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ارسال آثارشان تا ۲۸ خردادماه مهلت دارند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، نخستین جشنواره عکس و کارت پستال‌های شهری با محورهای «به کارگیری نمادها و المان‌های شهر تهران در ترکیب هنر عکس،گرافیک و نقاشی به طوری که بیانگر هویت ملی و فرهنگی ایرانی- اسلامی باشد، توجه به ارج نهادن به آرمان‌ها و ارزش‌های اجتماعی مورد نظر آحاد شهروندان با حفظ مفاهیم برآمده از آئین‌ها و سنت‌های مورد احترام اقوام ایرانی در قالب فرهنگ ایرانی-اسلامی،بهره گیری از مفاهیم ناب، اشعار و حکمت‌های نهفته در متون کهن فارسی،تبیین روحیه نشاط ملی، خود باوری و سازندگی،نگاه به کالبد نوین شهر تهران،معرفی بناها، نمادها و نشانه‌هایی که بر هویت ایرانی اسلامی شهر تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام تاکید دارد و بهره‌گیری از مفاهیم ارزشمند قرآنی در تبیین مفهوم تهران شهر اخلاق» برگزار می‌شود.
همچنین در این فراخوان، خطوط BRT، ایستگاه‌های BRT، پردیس سینمای ملت، بوستان گفتگو، نمایشگاه بوستان گفتگو، برج میلاد، تونل رسالت، متروی تهران، سینما آزادی، تقاطع‌های غیر همسطح، اتوبان‌های تازه تاسیس، تونل توحید، فضاهای سبز تازه تاسیس و کلیه آثار و تصاویری که هویت فرهنگی امروز شهر تهران را هنرمندانه نمایش دهد، به عنوان برخی از نمادهای مورد نظر طرح ارائه شده است.
شرکت همه افراد در این جشنواره آزاد است و هر شخص می تواند حداکثر تا ۱۰ اثر در بخش عکس و ۵ اثر در بخش گرافیک ارائه کند.
آثار باید در قالب لوح فشرده با اندازه ۴۰×30 سانتیمتر با فرمت jpg یا Tif و ۳۰۰ dpi به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
در بخش گرافیک همراه با لوح فشرده، پرینت آثار نیز باید در اندازه A3 ارسال شود.
آثار ارسال شده توسط شرکت کنندگان به منزله اعلام مالکیت معنوی آثار است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزایی آن بر عهده شرکت کننده است.
استفاده از تمامی تکنیک‌های گرافیک، تصویرسازی، فتوشیمی یا دیجیتال آزاد است.
آثار پذیرفته نشده فتوشیمی عودت داده می‌شود. لوح فشرده آثار پذیرفته نشده عودت داده نمی‌شود و پس از داوری معدوم می‌شود.
همچنین آثار رسیده پس از داوری و گزینش، در سطح شهر تهران به نمایش عموم گذاشته و به شکل کارت پستال چاپ و توزیع و اهدا خواهد شد.
دبیرخانه جشنواره پس از داوری نسبت به چاپ و توزیع آثار منتخب (در قالب کتاب با حفظ نام صاحب اثر اختیار تام خواهد داشت.
از میان آثار ارسالی ۵۰ عکس و ۵۰ اثر گرافیک به نمایشگاه راه پیدا خواهند کرد.
دبیر این جشنواره، محمد ثابت ایمان است و حجت ترصدی مدیریت اجرایی آن را بر عهده دارد.
هیات انتخاب و داوری بخش عکس، محمد ستاری، افشین بختیار، بیژن بنی احمد و سعید محمودی ازناوه هستند و مدیر هنری بخش عکس رسول اولیاء‌زاده است.
هیات انتخاب و داوری بخش گرافیک را نیز مصطفی اسداللهی، کوروش پارسا نژاد، ابراهیم حقیقی و مجید عباسی تشکیل می‌دهند و مدیر هنری بخش گرافیک مسعود سپهر است.
به صاحبان آثار راه یافته به نمایشگاه یک نسخه کتاب جشنواره به همراه مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به عنوان حق التالیف به صورت نقدی پرداخت می‌شود.
همچنین جایزه نفر اول ۲میلیون تومان، جایزه نفر دوم یک میلیون و۵۰۰ هزار تومان و جایزه نفر سوم یک میلیون تومان است و به ۱۰ نفر دیگر از برگزیدگان دیپلم افتخار و یک سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد.
علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره و ارسال آثارشان تا ۲۸ خرداد ۸۸ مهلت دارند.
آثار ارسالی اول تیر ۸۸ گزینش خواهد شد و مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز نیز ۱۵ تیر ۸۸ در فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند آثارشان را به نشانی دبیرخانه جشنواره در تهران، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، ساختمان مرکزی شهرداری تهران، طبقه۵، اداره کل فرهنگی ارسال کنند.
این جشنواره از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران – اداره کل فرهنگی با همکاری خانه عکاسان ایران و انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به منظور هویت بخشی به بناها و نمادهای شهر تهران برگزار می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست