1. خانه
  2. اخبار
  3. درونمایه عکاسی کودک کاملا معنوی است

درونمایه عکاسی کودک کاملا معنوی است

فرهنگی: نشست پژوهشی کودک از منظر عکاسی با حضور صاحب نظران، کارشناسان و پیشکسوتان عکاسی ایران در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در نشست پژوهشی کودک از منظر عکاسی که با حضور تنی چند از کارشناسان، صاحب نظران و عکاسان برجسته و داوران جشنواره عکس کودک آینه معنویت در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد، محسن ربانی ها، عباس میرهاشمی، اسعد نقشبندی و مجید ناگهی دیدگاه های خود را در میزگردی بطور مشروح بیان کردند.

در این نشست که همزمان با برگزاری جشنواره عکس کودک، آینه معنویت در موزه فلسطین موضوع خود را به بررسی پیوندهای آفاق ذهن و روان کودک با گسترده های معنا از دریچه دوربین های عکاسی و شیوه روایتگری این فضای معنوی اختصاص داده بود.

در ابتدا محسن ربانیها صاحب نظر و کارشناس عکاسی با اشاره به نکاتی از سیره پیامبر اکرم و در رابطه معنوی آن حضرت با کودکان با مواردی از شباهت های دوران کودکی با اخلاق رسول خدا پرداخت و ویژگی هایی از قبیل باورپذیری، گذشت، بخشش و آشتی، شرم و حیا و نجابت، مهربانی بی توقع و بدون منافع و … را از جمله این موارد برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: زندگی شهری با همه پیچیدگی ها و تناقض هایش، کودکی را از انسان می گیرد و این تنها معنویت و دین است که می تواند آن قابلیت فطری و معصومیت کودکانه را در انسان حفظ و بیدار کند.

در ادامه سیدعباس میرهاشمی دبیر انجمن عکاسان و داور این جشنواره با بیان اهمیت دنیای کودکی و تأثیر آن در زندگی انسان تا پایان عمر یادآور شد: درونمایه کودکی، معنویت است اساسا کودک پدیده ای ذاتا معنوی است.

وی گفت: تلاش ما در این جشنواره این بوده که جهتی به عکاسان داده شود تا به بازگویی این دنیای درونی و ناشناخته تشویق شوند، چرا که بجز معنویت، چیز دیگری در کودکی نیست، آنگاه مجید ناگهی با بیان اینکه عکاسی زمانی اتفاق می افتد که توأم با مطالعه، تأمل و نگاه باشد و عکس برداری صرفا دیدن و ثبت یک لحظه است.

وی همچنین تأکید کرد: کودک موجودی است غیرمادی و هر چه راجع به آن مطالعه کنیم قطعا در یافتن این پیوند موفق تر خواهیم بود تا طیف وسیع تری از گرایش ها و نگاه ها را در این جشنواره پوشش دهیم و تنوع بیشتری را شاهد باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که این جشنواره موفق به جا انداختن یک نگاه کاملا تخصصی به مقوله عکاسی کودک شود.

گفتنی است، جشنواره عکس کودک، آینه معنویت در موزه هنرهای معاصر فلسطین پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.

پایان پیام/

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست