1. خانه
  2. اخبار
  3. در نشست جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد: اطلاع رسانی، هزینه‏های جشنواره را کاهش می‏دهد

در نشست جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد: اطلاع رسانی، هزینه‏های جشنواره را کاهش می‏دهد


اطلاع رسانی، هزینه‏های جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی را کاهش می‏دهد و نیازی به صرف اعتبارات بیشتر از سوی نهادها نیست.

به گزارش خبرنگار موج، نخستین نشست خبری مربوط به دومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاداسلامی برگزار شد.

این جشنواره باعث ایجاد انگیزه میان جوانان می شود
بصیرآقا رب پرست به عنوان اولین سخنران اظهار داشت: اواخر اردیبهشت ماه سالروز تأسیس دانشگاه آزاد است و سعی خواهیم کرد مراسم را در این روز برگزار کنیم.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از ۳۱ اردیبهشت سال ۶۱ کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد و مسوولان این دانشگاه تمامی تلاش خود را برای گسترش و ارتقای سطح اجرایی به کار برده‏اند.
دبیر جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: عکس‏های بسیاری به دبیرخانه ارسال شد. به جز تعداد آثار رسیده، توانستیم نگاه باریک بینانه دانشجویان را در این آثار ببینیم.
وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ربع قرن رویکرد کیفی را در دست کار خود دارد و تصمیم داریم علاوه بر ارتقای کمی، به ارتقای کیفی نیز بپردازیم.
آقارب پرست اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی از بدو کار خود تمامی برنامه‏ها را بر مبنای استمرار و تداوم داشته است.
وی افزود: آنچه در این دوره از جشنواره به چشم می‏خورد، گسترده کردن موضوعات است، چرا که مدنظر ما جوانان و رویکرد آنها به علم و دانش است.
دبیر جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: پس از برگزاری موفق نخستین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۴ آذر ماه و استقبال خوب هنرمندان و دانشجویان از این جشنواره، بررسی آماری شرکت کنندگان نشان داد بیشترین استقبال از سوی جوانان بوده است.
وی افزود: با توجه به این موضوع و با درنظرگرفتن این نکته که ایران یکی از جوان ترین کشورهای جهان به شمار می‏رود، تصمیم گرفتیم دومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی را با رویکرد حضور جوانان در عرصه‏های مختلف علمی، دانشگاهی و فرهنگی برگزار کنیم.
دبیرجشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: باید توجه داشت در جشنواره‏هایی از این دست، مقوله مستندسازی تصویری یک موضوع مشخص، در یک زمان مشخص، می‏تواند یکی از مهم ترین اهداف برگزار کنندگان باشد.
وی عنوان کرد: واقعیت تلخ آن است که حافظه تصویری جامعه ما در بسیاری از موارد و مقاطع تاریخی کم بار، ناقص و درنهایت غیر قابل استناد است، در نتیجه نسل‏های جدیدتر، تصویر شفاف و مستندی از زوایای مختلف جامعه شناختی، روان شناختی و مردم شناسانه از جامعه ایرانی و نسل‏های قبلی در مقاطع مختلف سده اخیر ندارند.
آقارب پرست اظهار داشت: برگزاری دومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع «جوانان عصرما» می‏تواند مهمل مناسبی باشد تا ضمن ایجاد شور، نشاط و انگیزه در بین جوانان، دانشجویان و هنرمندان این سرزمین، تصویری مستند و شفاف از جوانان ایران در یک دوره مشخص تاریخی ثبت شود.

۱۴ سکه بهار آزادی برای نفر اول
آبتین غفاری اظهار داشت: هر اثری که بیانگر عنوان جوانان عصر ما باشد می‏تواند در جشنواره حضور داشته باشد و می‏توان موضوع جشنواره را در مفاهیم و عناوین جوانان و علم، جوانان و ورزش، جوانان و سیاسیت، جوانان و مذهب، جوانان و هنر، جوانان در فعالیت‏های اجتماعی، جوانان و ازدواج، جوانان در دانشگاه، جوانان و توسعه، جوانان و نوآوری، جوانان و دفاع مقدس و جوانان و انقلاب اسلامی جستجو کرد.
وی افزود: مهلت ارسال آثار تا ۱۰ بهمن اعلام شده و افراد می‏توانند از طریق مراجعه حضور به دبیرخانه جشنواره و یا ارسال آثار از طریق پست به دبیرخانه جشنواره، در آن شرکت کنند.
مدیر اجرایی جشنواره تصریح کرد: هیأت انتخاب و داوری جشنواره را علیرضا کریمی صارمی، محمدستاری، عباس میرهاشمی، مسعود زنده روح کرمانی و گیتی نوروزیان تشکیل می‏دهند.
وی عنوان کرد: نفر اول با اهدای ۱۴ سکه بهار آزادی، نفر دوم ۱۲سکه بهار آزادی، نفر سوم ۱۰ سکه بهار آزادی، نفر چهارم ۷سکه بهار آزادی، نفر پنجم ۵ سکه بهار آزادی به همراه تندیس جشنواره و دیپلم افتخار تقدیر می‏شوند.
غفاری اظهار داشت: هر عکاس می‏تواند حداکثر ۱۰ عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. آثار ارسال شده باید اصل یا کپی فرم پرشده شرکت در جشنواره را همراه داشته باشند.
وی افزود: دبیرخانه جشنواره ضمن به کاربردن نهایت کوشش خود برای حفظ و نگهداری عکس‏ها، هیچ مسوولیتی را در قبال آسیب‏های ناشی از بسته بندی نامطلوب و یا مشکلات احتمالی در ارسال به وسیله پست برعهده نمی‏گیرد.
دبیر اجرایی جشنواره تصریح کرد: به آثار راه یافته به نمایشگاه به ازای هر عکس، ۵۰ هزار تومان به صاحب ا ثر پرداخته می‏شود.
وی عنوان کرد: به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته باشد، یک جلد کتاب نمایشگاه اهدا می‏شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست