1. خانه
  2. اخبار
  3. دستیابی پژوهشگران ژاپنی به فناوری نوین عکسبرداری از داخل دیوارهای بتونی

دستیابی پژوهشگران ژاپنی به فناوری نوین عکسبرداری از داخل دیوارهای بتونی

پژوهشگران ژاپنی وابسته به دانشگاه توکیو به فناوری نوینی دست یافتند که با آن می‌توان همانند عکسبرداری با پرتو ایکس ، از داخل دیوار و یا ستون‌های بتونی ساختمانها نیز عکس گرفت .

روزنامه نیهون کیزای روز شنبه نوشت : پژوهشگران در این فناوری از پرتوهایی که همواره از کیهان به سوی زمین روان هستند ، استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از نیهون کیزای، به گفته پژوهشگران بر اثر برخورد این پرتوهای کیهانی با جو ، واکنش‌هایی بوجود می‌آید که نتیجه آن بوجود آمدن ذرات بسیار ریزی است .

پژوهشگران ژاپنی در این فناوری از این ذرات بسیار ریز کیهانی استفاده می کنند.

آنها می‌گویند، اگر کف دست خود را بسوی آسمان باز کنیم ، این ذرات بسیار ریز که برای بدن انسان بی‌خطر هستند، در هر ثانیه یکبار بر روی کف دست می‌افتند.

آنها افزودند: این ذرات بسیار ریز می‌توانند از میان سنگ‌های غول پیکر با ضخامت چند صد متری نیز به آسانی رد شوند.

در آزمایش عملی که با این فناوری روی یک دیوار بتونی انجام شد، شمار میل گردهای آهنی ، قطر و محل آنها به دقت مشخص شده است .

به گفته پژوهشگران با بهره‌گیری از این فناوری نوین این امکان بوجود می آید که دیوارهای بتونی ساختمان‌های بلند را معاینه کرد و از وضعیت داخلی آنها همچون شمار و قطر میل گردهای کار گذاشته شده در داخل آنها اطلاع یافت .

بااستفاده از این فناوری همچنین می‌توان از وضعیت فرسودگی دیوارهای بتونی ساختمان‌ها و یا احتمال اهمال کاری در هنگام ساخت آنها آگاه شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست