1. خانه
  2. اخبار
  3. سه هزار عکس به بخش داوری دومین سوگواره عاشورایی راه یافت

سه هزار عکس به بخش داوری دومین سوگواره عاشورایی راه یافت

دبیر دومین سوگواره ملی لحظه های عاشورایی از راه یافتن بیش از سه هزار عکس به بخش داوری این سوگواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، مسعود زارعیان  ظهر سه شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران افزود: صحت ثبت لحظه های عاشورایی یک موضوع کلان است و لازمه آن ارتباط مستمر عکاسان و حوزه علمیه است.

دبیر دومین سوگواره ملی لحظه های عاشورایی با اشاره به برگزاری فراخوان این سوگواره در دی ماه سال گذشته عنوان کرد: اولین دوره سوگواره تنها در بخش عکس برگزار شد که با توجه به استقبال خوب هنرمندان دومین دوره آن در سه بخش فیلم ، یلمنامه و عکس برگزار گردید که شب گذشته کار داوری بخش عکس آن به پایان رسید.
 
زارعیان گفت: دقت و لطافت هنر و جلوه های بیشماری از دلدادگی، ادب، عشق، محبت، ایثار و جوانمردی که در حماسه عاشورا وجود دارد، سوژه های بسیاری را در عرصه های مختلف برای هنرمندان قرار داده و این تفکر ماندگار را در طول تاریخ با جلوه هایی از هنر متعالی انسانی و متعهد همراه ساخته است.
 
وی در رابطه با اهداف سوگواره نیز گفت: در کنار رسالت سوگواره که مدیریت فکری و نظری سایر جشنواره ها  با پیشینه علوم هنری و دینی بود تا بتوان مدیریت فرهنگی را در عرصه هنر در دست گرفت ارتباط هدفمند و تاثیرگذار بین طلاب و هنرمندان عکاس، فراهم آوردن زمینه مناسب برای رشد و پشتیبانی طلاب در عرصه عکاسی از دیگر اهداف آن است.
 
وی گفت: تشکیل کارگروه عکاسی از بین طلاب علاقمند و برگزاری جلسات تحلیل و بررسی عکس، اردی عکس، کار گاه آموزشی و چاپ کتاب عکس لحظه های عاشورایی تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشو.رایی و معارف ارزشمند قیام حسینی(ع) از دیگر اهداف این سوگواره است.
 
زارعیان خاطرنشان کرد: یافتن استعدادهای نو و تقویت نگاه عکاسانه در زمینه عکاسی آئینی بالاخص عزاداری امام حسین(ع)، ثبت دقیق و صحیح لحظه های عاشورایی با عنایت به فرم و محتوادر هنر عکاسی از دیگر اهداف دومین سوگواره لحظه های عاشورایی است.
 
وی از داوری ۳ هزارو ۱۵۰ اثر از میان ۵هزارو ۲۰۵ اثر رسیده به دیبرخانه سوگواره خبر داد و عنوان کرد: برخی از آثار به دلیل عدم رعایت آیین نامه سوگواره که در فراخوان آمده بود به بخش داوری راه نیافتند.
 
وی با بیان اینکه از خراسان رضوی تنها یک نفر در بخش تقدیر انتخاب شده است اظهار داشت: نفرات اول تا سوم از قم، اردبیل و تهران هستند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست