1. خانه
  2. اخبار
  3. سی ومین تور عکاسی چیلیک در کیاسر مازندران برگزار شد

سی ومین تور عکاسی چیلیک در کیاسر مازندران برگزار شد

همسفران و علاقمندان به شرکت در سلسله تورهای عکاسی، همزمان با شامگاه روز چهارشنبه، چهارم خردادماه جاری، در قالب سی ومین دور از سلسله " تور عکاسی چیلیک " با هماهنگی های انجام گرفته، به قصد عکاسی از مناظر و طبیعت شمال کشور و همچنین شالیکاران منطقه کیاسر، از مقابل دفتر " پایگاه عکس چیلیک " عازم شهر ساری واقع در استان مازندران شدند.
همسفران مطابق برنامه، پس از ورود به محل اسکان، استراحت و صرف صبحانه، عکاسی خود را همزمان با صبح روز پنجشنبه، پنجم خردادماه با ورود به مناطق شالیکاری منطقه مازندران آغاز کردند و از طبیعت و مناظر و همچنین فعالیت شالیکاران به عکاسی پرداختند.
حضور در ساحل دریا، عکاسی از غروب ساحل فرح آباد، شالیکاری در کیاسر، سدشهیدرجایی، مناظر و ارتفاعات منطقه دودانگه(خلیل صحرا)، عکاسی از آب بندان الندان و مناطق زندگی روستایی نشین آهودشت پایان بخش برنامه های این سفر عکاسی بود.

سی ومین تور عکاسی چیلیک در ساری برگزار شد

سی ومین تور عکاسی چیلیک، عصر روز جمعه، پس از انجام برنامه های تعریف شده، به سوی تهران حرکت کردند و همسفران در شامگاه جمعه، ششم خردادماه به محل آغاز حرکت در مقابل دفتر پایگاه در تهران بازگشتند.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی " پایگاه عکس چیلیک " شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.
همسفران تورهای عکاسی " پایگاه عکس چیلیک " با ارایه عکس های منتخب خود از مقاصد این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای تصویری و هدفمند از علم و هنر عکاسی را دامن بزنند.

اسامی عکاسان و علاقمندان فعال در واحد عکس حوزه هنری مازندران که با گروه همراهی نمودند، به این ترتیب است: مهدی معصومی گرجی، علی اسماعیل زاده کنعانی، محمد رضایی، احسان واحدتن، مریم موسوی، حسین خادمی، ساناز سادات صدری، محسن رضاپور، معصومه زلیکانی، زهرا ناظری، نرجس خاتون اندرواژ، آسیه رضوانی، امین کوشا، اعظم هادی پور، یاسر یمینی، علی رضا(حسام) صداقتی، نسیبه خلیلی، اصغر عالیشاه.

همچنین اسامی همسفران سی و مین تور عکاسی چیلیک به مقصد ساری عبارت است از: بزرگمهر اجلال، ابراهیم باقرلو، مریم بصام تبار، محمد جباری، سیامک جعفری، ساناز حاجی خانی، صادق حریری، مهدی رجبی، سعید رضوانیان، مهدی سروری، پریسا شادمان گهر، جواد صفا، رامین ربیعی، زینب صمیمی، زهرا صمیمی، فریده صوفی نیستانی، امیر قادری، ملیحه فرهادی، محسن فتاحی، بهناز قربانی، امیر عسگری، اصغر مصدق منشادی، سعید نوروزخان، روح ا.. سنجرانی، مریم شریفی نیا، مجید وفایی، سیدشهاب الدین واجدی، عاطفه حریری، میترا محمدی، حجت الله محمدی، مریم میرزاحیدری.

مدیریت " پایگاه عکس چیلیک " ضمن تقدیر از پشتیبانی مدیریت حوزه هنری استان، جناب آقای عزیزالله محمدپور و ریاست اداره کل محیط زیست مازندران، مراتب تشکر و قدردانی خود را از مسئول مرکز هنرهای تصویری حوزه " مهدی معصومی گرجی " و آقایان: حسین خادمی و احسان واحدتن، اعلام می نماید.
لازم به یادآوری است، دفتر " پایگاه عکس چیلیک " میزبان همسفران فعال در این تور می باشد تا پیرامون نقد و بررسی تور عکاسی و عکس های به دست آمده، حاضرین با هم به گفتگو بپردازند و به واسطه ارزیابی و داوری همسفران حاضر در این تور، موفق ترین عکس با ذکر معیارهای مربوطه انتخاب شده و هدیه ای از طرف "  پایگاه تخصصی کتاب عکس " به صاحب عکس تقدیم شود.

در نظر است تا همسفران با مشارکت خود در نخستین جشنواره تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک " عکس های منتخب خود را از سفرهای برگزار شده به عرصه ای رقابتی بسپارند تا نمایشگاهی از آثار راه یافته، درهجده استان کشور به نمایش گذاشته شود.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی این پایگاه در مسیر بازگشت به تهران بنا به رای حاضرین در سفر، مقرر شد هدایایی چون: امکان استفاده از تخفیف های ویژه از " پایگاه تخصصی کتاب های عکاسی " و تورهای عکاسی، لوح فشرده و… از طرف پایگاه و حواله چندین جلد کتاب عکس در نشست نقد و تحلیل سفر در دفتر " پایگاه عکس چیلیک " تقدیم همسفران شود.

در مسیر بازگشت به تهران، سردبیر فصلنامه منشور، شماره ای از این نشریه را به تمامی همسفران این تور عکاسی تقدیم نمود.
تورهای بعدی این پایگاه به مقصد: آب بند الندان، تفرش، پلور، تاکستان، منطقه جنگلی ماسال، گرگان، یاسوج، غار رودافشان، روستای ابیانه، طبیعت اسالم و خلخال، جنگل و قلعه رودخان، شهرک تاریخی ماسوله، ابنیه کاشان، شهرکرد در دست هماهنگی و برنامه ریزی است که پس از انجام مراحل نهایی، معرفی و اعلام خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری سی ومین تور عکاسی چیلیک به مقصد ساری " ایـنـجــا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست