1. خانه
  2. اخبار
  3. شناخت شخصیت «بهمن جلالی» بهترین شکل یادبود اوست

شناخت شخصیت «بهمن جلالی» بهترین شکل یادبود اوست

سیدعباس میرهاشمی دبیر کل دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بهمن جلالی را یکی از استادان بزرگ جامعه عکاسی ایران برشمرد و تأکید کرد: با درگذشت زود هنگام وی، لازم بود یادی از ایشان بشود.

به گزارش خبرگزاری فارس، میرهاشمی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از آثار جلالی در بخش ویژه دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران افزود: جلالی در دوسالانه‌های عکاسی ایران زحمات بسیاری را به عنوان دبیر یا داور کشید و بسیاری از عکاسان صاحب نام امروز سمت شاگردی وی را داشتند. جا داشت در جشنواره بزرگ هنرهای تجسمی فجر از ایشان یاد شود و بهترین شکل آن هم ارائه آثارش در این جشنواره بود.
دبیر کل جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ادامه توضیح داد: مجموعه‌ای از عکس‌های انقلاب و دوران جنگ بهمن جلالی به همراه تعدادی از عکس‌های سال‌های اخیر او با موضوع قاجار در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شد که بهتر دیدیم از آثار این عکاس که با جشنواره فجر نیز همخوانی لازم را دارد، ‌برای بخش خارج از مسابقه و هنرمندان مدعو استفاده کنیم و یکی از گالری‌های موزه هنرهای معاصر تهران را به آثار این عکاس اختصاص دهیم.
موزه هنرهای معاصر تهران میزبان بخش خارج از مسابقه دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و آثاری ارزشمند از استادان پیشکسوت عرصه‌های مختلف هنرهای تجسمی ایران است که یکی از این گالری ها به نمایش عکس های زنده یاد بهمن جلالی اختصاص دارد.
استاد بهمن جلالی که به گنج پیدای عکاسی ایران شهره است، متولد سال ۱۳۲۳ در تهران و دارای لیسانس اقتصاد از دانشگاه ملی (شهید بهشتی) بود ولی به عنوان یکی از بهترین عکاسان ایران شناخته می شد. او عصر روز جمعه ۲۵ دی ۸۸ در سن ۶۵ سالگی درگذشت.
دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در هفت شاخه نقاشی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور، نگارگری، عکاسی، سفال و سرامیک و خوشنویسی در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا و فرهنگسرای نیاوران از ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری تا ۱۲ اسفندماه برپاست.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست