1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس‌های منتشر نشده انقلاب در تهران، قم و بوشهر نمایشگاه برپا می‌شود

عکس‌های منتشر نشده انقلاب در تهران، قم و بوشهر نمایشگاه برپا می‌شود

مؤسس بزرگترین آرشیو خصوصی فیلم و عکس انقلاب اسلامی، از نمایش شماری از آثارش در چند مرکز استانی کشور خبر داد.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه فرهنگ و هنر ـ مؤسس بزرگترین آرشیو خصوصی فیلم و عکس انقلاب اسلامی، از نمایش شماری از آثارش در چند مرکز استانی کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آرشیو عکس و فلیم انقلاب اسلامی، در بحبوحه انقلاب، اکبر ناظمی، این فیلمساز و عکاس که در رشته گرافیک دانشگاه دوسلدورف آلمان تحصیل می‌کرد با شنیدن اخبار درگیری‌های شهرهای مختلف به کشور بازگشته و از این وقایع چند صد دقیقه فیلم و بیش از ۴۰۰۰ قطعه عکس رنگی تهیه کرده است.
به گفته او، در حال حاضر این آثار در مرکزی با عنوان «آرشیو بزرگ عکس و فیلم انقلاب اسلامی» گردآوری و در دو بخش موضوعی و تاریخی طبقه‌بندی شده‌‌اند.
تظاهرات مردمی، حضور زنان و کودکان، تجمع احزاب فعال در انقلاب، ورود امام خمینی به کشور، جماعت منتظر در لابی فرودگاه مهرآباد، سخنرانی امام در بهشت زهرا، حضور امام در مدرسه رفاه، جنازه‌های شهدا در سردخانه‌های رژیم، قیام‌های گوناگون در دانشگاه تهران، شخصیت‌های فعال انقلاب، دیوارنوشته‌ها و شعارهای دیواری، صف‌های نفت، اعلان‌ها و کاریکاتورهای دیواری و … از جمله موضوعاتی هستند که این عکس‌ها به تصویر می‌کشند.
این فیلمساز همچنین نمونه‌هایی کوچک از عکس‌های خود را برای عرضه به نهادهای علاقه‌مند به نمایش عکس‌های انقلاب آماده کرده است.  
سازمان حفاظت محیط زیست ایران، شهرداری شهرستان قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر از جمله سازمان‌هایی هستند که شماری از عکس‌های این هنرمند را در روزهای دهه فجر به نمایش می‌گذارند.تعدادی از عکس‌ها در سایت این آرشیو به آدرس www.iranrevolution.com برای بازدید عموم موجود است.
 
 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست