1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس‌های جلال سپهر به نمایش درمی‌آید

عکس‌های جلال سپهر به نمایش درمی‌آید

جلال سپهر در نمایشگاه اخیرش با عنوان "گره" تقابل سنت و مدرنیسم را نمایش می‌دهد.
جلال سپهر، عکاس در مورد نمایشگاهی که قرار است در نگارخانه راه ابریشم برگزار ‌کند، به خبرنگار مهر گفت: نام نمایشگاه "گره" است و ۱۷ اثر را در آن نشان می‌دهم که ۱۲ عکس مربوط به مجموعه گره و پنج عکس برگرفته از مجموعه دیگری با عنوان "آب و فرش ایرانی" است.

وی ادامه داد: مجموعه گره اشاره‌ای به فضای سنتی فرش است. من این عکس‌ها را در یزد گرفتم و می‌خواستم تقابل سنت و مدرنیسم را نشان دهم چون احساس کردم یزد جز شهرهایی است که تغییرات در آن مشهود و رگه‌های مدرنیته در آن دیده می‌شود. گره نیز استعاره از سنت‌گرایی است.

سپهری با بیان اینکه این مجموعه را در زمستان ۸۸ و بهار ۸۹ عکاسی کرده است، افزود: ایده اصلی من از یکی از شعرهای شاملو گرفته شده که آن را در مقدمه نمایشگاه هم آورده‌ام.
نمایشگاه گره از ۲۲ بهمن تا ۵ اسفند در نگارخانه راه ابریشم واقع در خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳ برگزار می‌شود.

جلال سپهر در تیر ماه ۱۳۴۷ در تهران متولد شد و از ۱۴ سالگی با نقاشی و حکاکی روی چوب و فلز آشنا شد. از سال ۱۳۷۳ در کشور ژاپن به عکاسی آماتوری روی آورد و سه سال بعد، پس از مراجعت به ایران عکاسی را دنبال کرد.
وی در سال ۱۳۷۹ استودیو فانوس را تأسیس و در حال حاضر علاوه بر عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در حوزه عکاسی هنری و حیات وحش نیز فعالیت دارد.
مقام سوم مسابقه عکس عاشورائیان در خانه عکاسان ایران (۱۳۸۲)، مقام سوم اولین مسابقه عکس صنعت ایران در تالار وزارت کشور (۱۳۸۲)، مقام دوم اولین جشنواره عکس‌های دریائی ایران تالار اصلی کشتیرانی ایران (۱۳۸۳)، منتخب هیئت داوران جشنواره عکس عاشورا تهران، دریافت دیپلم افتخار از مسابقه هنری "عکس پرنده" از مرکز طبیعی و فرهنگی شهر پکن ۲۰۰۵، رتبه اول دومین جشنواره عکس‌های دریایی ایران سالن اصلی کشتیرانی (۱۳۸۴)، مقام اول مسابقه عکس کارت پستال انجمن عکاسی هنری کانادا مقام اول جشنواره ۲۰۰۳، دیپلم افتخار از نمایشگاه عکس طنز در خانه طنز بلغارستان ۲۰۰۷ از جمله موفقیت‌های وی محسوب می شود.
برگزاری نمایشگاه‌های گروهی در نگارخانه راه ابریشم (۱۳۸۱)، ونکوور کانادا و ایران از جمله فعالیت‌های دیگر سپهر محسوب می‌شوند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست